• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Anonym (Sladdis2025)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-05 20:18:55 följande:
    Jag har två barn på 9 och 12 och är äldre idag än förut när jag blivit gravid så jag tar det lite för givet att det kan ta tid att försöka få till denna sladdis, om vi ens lyckas. Har regelbunden ÄL och mens så känns ju som att det borde gå tillsist men vet inte hur länge vi känner att vi vill försöka? Börjar känna att tiden går snabbt och att livet med större barn är rätt så najs, blir ju verkligen att börja om, kommer inte ihåg ett skvatt om graviditet och bebisliv, men samtidigt känns de så kul att få göra det en sista gång nu 😄💕 
    Låter ju som typ mig, mina är
    8 & 14! hur gammal är du? Jag är 38 snart 39 😄
    Hur länge har ni försökt ?☺️
  • Anonym (Sladdis2025)
    cheryblossom skrev 2024-09-05 20:35:01 följande:
    Ingen mens än så man kan ju inte låta bli att hoppas.. Uppdaterar vad som händer. Skrattande
    Hur är tempen?☺️
  • LifeGivesYouLemonade

Tjejer jag har en fråga! jag har fört dagbok sen november på mina ?symptom? dag för dag, från positivt ÄL till Mensen kommer. Och alltid ca 5 dagar  efter positivt ÄL-test har får jag stick/hugg i ena sidan av magen. Alltid samma sida också. Vad tror ni det är? 😜

• mothertotwo
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-09-05 21:37:18 följande:

Tjejer jag har en fråga! jag har fört dagbok sen november på mina ?symptom? dag för dag, från positivt ÄL till Mensen kommer. Och alltid ca 5 dagar  efter positivt ÄL-test har får jag stick/hugg i ena sidan av magen. Alltid samma sida också. Vad tror ni det är? 😜

Stick/hugg i ena sidan av magen har jag hört är när ägg släpper. Men vet inte om det är sant hehe.
  • shimano
    TrueResolution skrev 2024-09-05 10:53:31 följande:

Hur går det för er som har BIM i dagarna?
    Tycker det är helt galet att vi fått så många plus redan så tidigt in i September 🥹🤍 

Så nyfiken på hur ni mår ni som väntar BIM det närmaste om det har testats eller om det väntas tålmodigt på BIM!? 😁 

Cheryblossom, kom din mens? 
    Siripiri, din graf ser ju toppen ut, har du planer på att testa tidigt eller du inväntar BIM? 

Hej567? Knyttets? Ni andra? 🥳

Jag har BIM 11/9 men tror det flyttats till 12 eller 13 september. Ska nog försöka vänta till 11/9 åtminstone 😃 hur ska du göra? ☺️
  • shimano
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-09-05 20:28:39 följande:

När kommer ni alla testa er? Jag skall test när jag är på ÄL+10. Har flera teststickor kvar som jag vill bli av med för att nästa månad enbart köra på digitalt test som jag tar på BIM dagen.

ska du testa med testa tidigt eller vanliga då? Jag har två testa tidigt med CB och några vanliga test. Vet inte riktigt hur jag ska göra :)
  • Anonym (syskonlängtan)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-05 20:20:34 följande:
    Låter tidigt för så kraftiga gravsymtom 😅 Men vad vet man, kanske ÄL skedde tidigare? Spännande väntan framöver för dig 😄🙏🏻
    Ja det känns otroligt tidigt därav vågar jag inte hoppas på något.. det mesta av grejerna förklarar jag bort eftersom det såklart kan finnas andra faktorer som gör att man känner och mår som man gör, men just kaffet har jag aldrig upplevt när jag inte varit gravid så det blev en sån chock!!
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-05 20:39:23 följande:
    Låter ju som typ mig, mina är
    8 & 14! hur gammal är du? Jag är 38 snart 39 😄
    Hur länge har ni försökt ?☺️
    Ja det var likt 😄 Jag blev 38 ganska nyligen. Vi försökte tidigare för typ 2-3 år sedan men gav upp då min mens då var lite oregelbunden, jag blev så stressad av allt och kände för att pausa, vi kände oss nöjda. Men så slog bebissuget till igen nu i år igen, har försökt seriöst dryga halvåret nu. Ni då? 
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (syskonlängtan) skrev 2024-09-05 22:35:07 följande:
    Ja det känns otroligt tidigt därav vågar jag inte hoppas på något.. det mesta av grejerna förklarar jag bort eftersom det såklart kan finnas andra faktorer som gör att man känner och mår som man gör, men just kaffet har jag aldrig upplevt när jag inte varit gravid så det blev en sån chock!!
    Låter ju lovande med just kaffesymtomet 😅🙏🏻 Jag själv har aldrig haft så tydliga symtom, inte tidigt i alla fall och knappt nånting senare heller, men vet många som inte klarat av just kaffe 😆
  • Snorkfrökenhär
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-09-05 20:28:39 följande:

När kommer ni alla testa er? Jag skall test när jag är på ÄL+10. Har flera teststickor kvar som jag vill bli av med för att nästa månad enbart köra på digitalt test som jag tar på BIM dagen.

De gånger jag varit extra nyfiken har jag börjat testa ÄL+10. Känns onödigt att börja tidigare. Många får ju inte plus ÄL+10 även om de är gravida, räknas väl som rätt tidigt, men många får ju plus 😄 Det är så olika. 

Jag har billiga teststickor kvar hemma från tidigare så jag lär nog börja smygtesta på ÄL+10 denna gång 🙈

Svar på tråden BIM September 2024