• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • JustinzeVar
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-24 12:05:01 följande:
    Ledsen att höra det. Hade ett MA i Juli i v11. Hade varit över halvvägs nu men håller på med detta istället. 
    Förstår känslan att vilja bli gravid med engång. 
    Håller tummarna för dig ❤️
    Beklagar..Gråter det är fan fruktansvärt hur lurad man känner sig. 
    Startade ditt själv eller fick du skrapas/cytotec? När fick du tillbaka din äl och mens? 
  • Anonym (Trean)
    JustinzeVar skrev 2024-09-24 12:34:40 följande:
    Beklagar..Gråter det är fan fruktansvärt hur lurad man känner sig. 
    Startade ditt själv eller fick du skrapas/cytotec? När fick du tillbaka din äl och mens? 
    Ja man blir väldigt lurad. Läkaren trodde det var tvillingar och de hade dött runt v6-7 och så går man så länge utan de stöts ut. Jag fick cytotec, gick väldigt smidigt att få ut det men behövde åka in då jag blödde så mkt. 
    Fick tillbaka mensen efter 6 veckor. Men det känns som jag haft svag äl sedan det hände. Jag känner inte av den lika väl som innan. 

Hur gick det för dig?
  • mothertotwo
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-24 12:03:43 följande:
    Hemma med sjukt barn idag och har möjligheten att analysera allt 😂
    Är jag knäpp som tycker mig se en skugga? 

Jag analyserar också haha 😂 Men man stirrar sig typ bara blind. 

• JustinzeVar
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-24 12:56:39 följande:
    Ja man blir väldigt lurad. Läkaren trodde det var tvillingar och de hade dött runt v6-7 och så går man så länge utan de stöts ut. Jag fick cytotec, gick väldigt smidigt att få ut det men behövde åka in då jag blödde så mkt. 
    Fick tillbaka mensen efter 6 veckor. Men det känns som jag haft svag äl sedan det hände. Jag känner inte av den lika väl som innan. 

Hur gick det för dig?
    Mitt foster hade också dött runt v 6-7. Tydligen extra kritiska veckor just då :/ Gick relativt smidigt även för mig och på återbesöket två veckor senare bekräftades det att inga rester fanns var. Testade dock positivt på gravtest ytterligare en vecka efter det. Hoppas min mens också kommer igång så pass snabbt 🤞 började ni försöka igen redan direkt efter blödningen slutat? Vi gjorde det men läser nu överallt att man gärna ska vänta en cykel pga risk för ytterligare ma/mf? Samtidigt läser jag att det är gamla rekommendationer.. hmmm
  • Anonym (Trean)
    mothertotwo skrev 2024-09-24 13:19:22 följande:

Jag analyserar också haha 😂 Men man stirrar sig typ bara blind. 
    Haha alltså nog för jag är proffs att hitta fejk streck, men nog ser jag en skugga?
  • Anonym (Trean)
    JustinzeVar skrev 2024-09-24 13:22:33 följande:
    Mitt foster hade också dött runt v 6-7. Tydligen extra kritiska veckor just då :/ Gick relativt smidigt även för mig och på återbesöket två veckor senare bekräftades det att inga rester fanns var. Testade dock positivt på gravtest ytterligare en vecka efter det. Hoppas min mens också kommer igång så pass snabbt 🤞 började ni försöka igen redan direkt efter blödningen slutat? Vi gjorde det men läser nu överallt att man gärna ska vänta en cykel pga risk för ytterligare ma/mf? Samtidigt läser jag att det är gamla rekommendationer.. hmmm
    Jag hade pos gravtest tre veckor tror jag sedan försvann det. Vi började försöka omedelbart efter jag slutade blöda. Jag läste det men känner inte att jag har åldern att vänta. Vill bli gravid nu 😁
  • mothertotwo
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-24 13:37:49 följande:
    Haha alltså nog för jag är proffs att hitta fejk streck, men nog ser jag en skugga?
    Hahaha ser du också den? Då är det alltså inte bara jag?😂 Men tar inte det positivt förrän jag verkligen ser ett tydligt streck. Skrattande Ska testa i morgon igen :) Denna var ifrån igår. Blir lite av en testoman. Tungan ute
  • Anonym (Trean)
    mothertotwo skrev 2024-09-24 14:34:40 följande:
    Hahaha ser du också den? Då är det alltså inte bara jag?😂 Men tar inte det positivt förrän jag verkligen ser ett tydligt streck. Skrattande Ska testa i morgon igen :) Denna var ifrån igår. Blir lite av en testoman. Tungan ute
    Samma här! Hade kunnat testa tre gånger om dagen om det hade gett ngt 😂
    När har du bim? 
    Jag har endera på fredag el lördag. Är på äl+12 idag. 
  • mothertotwo
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-24 14:56:03 följande:
    Samma här! Hade kunnat testa tre gånger om dagen om det hade gett ngt 😂
    När har du bim? 
    Jag har endera på fredag el lördag. Är på äl+12 idag. 
    Det är en riktigt bra fråga när jag har bim. 
    Har oregelbunden mens, förra månaden var det 42 dagar. Senast Måndag 30/9 bör det visa något klart och tydligt. 

Fick en blödning nu den 18 (trodde det var mens), men den avtog snabbt och var borta ca den 20. Blödde nästan ingenting. Några dagar innan den 12 fick jag konstanterat hos gyn att jag hade ägglossning gå g. Den 15 och 17 var jag och sambon. Ja och efter det kom blödningen, sen den 22 kom det något slemmigt med rosa i och sen borta igen. Har jag blivit gravid måste det ha varit nidblödning. Fick till mig att blödningen den 18 kunde ha varit en ägglossningsblödning (har aldrig haft innan).. Den 18 var dag 31 på min menscykel. 

Mina vårtgårdar är enorma, brösten känns tunga och har börjat må illa. Det åker framåt och tillbaka. Men så här kan det kännas också när mens är på ingång. Så svårt! 

Det är bara att vänta ut och se hur det ligger till :)
  • Anonym (blomman)
    Emme11 skrev 2024-09-24 12:23:18 följande:
    Åh nu jag förstår verkligen :( Men håller hoppet levande! 
    jag har haft molande värk vänster sida som strålar ner mot ljumsken men nu mer centrerad värk. Lite illamående men annars inga tecken. Men det kan ta flera dagar innan man känner något så håller tummarna! 
    blir mitt första barn, så skulle bli så glad 🥹
    Kanske ändå några tecken på g då ju! Håller tummarna för dig! 😍 är första här också, längtar så!!
Svar på tråden BIM September 2024