• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Prisma55

jag tog ett till ÄL test o ett gravidtest 😭😭😭🙏🏼🙏🏼  så glad efter denna långa resa, även om vad som fortfarande kan hända 

• Anonym (Myggan89)
    Prisma55 skrev 2024-09-20 12:03:18 följande:

jag tog ett till ÄL test o ett gravidtest 😭😭😭🙏🏼🙏🏼  så glad efter denna långa resa, även om vad som fortfarande kan hända 

Woho! Grattis!!! 🥳🥳 fint plus 🥰
  • Froglet

Grattis!! Hjärta
  • Siripiri
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-20 08:23:40 följande:
    Förlåt vill inte alls vara okänslig bara förstå, du har ju plussat? Varför skulle du inte längre vara gravid? ❤️ symptom kan ju komma och gå utan att något är tokigt. Och har läst att man ska sluta temps efter positivt test. Plus att du ligger ju ändå över cover line. Men har du kraftiga blödningar eller dylikt? Hoppas frågan är okej och jag menar bara väl 🙏💕
    Nejdå du är inte okänslig ♥️ 
    just för att temp och vilopuls är lägre, samt tog ett CB med veckoindikator och det visade fortfarande 2-3v, när det borde visa +3.. Läst i flera trådar kring symtom som försvunnit eller varit vacklade och det vart MA, även dipp av temp som slutat i missfall. Plussade ju i vintras, sedan slutade brösten ömma och sen kom mensen :( Har bara fortsatt vanliga vita flytningar vilket många med MA verkar fortsätta ha..  Ska såklart höra av mig till mödravården efter helgen om mensen inte kommit så man får ta blodprov och se vad HCGt ligger på. 
  • Siripiri

Grattis 🥹♥️
  • Anonym (Myggan89)
    Siripiri skrev 2024-09-20 14:12:12 följande:
    Nejdå du är inte okänslig ♥️ 
    just för att temp och vilopuls är lägre, samt tog ett CB med veckoindikator och det visade fortfarande 2-3v, när det borde visa +3.. Läst i flera trådar kring symtom som försvunnit eller varit vacklade och det vart MA, även dipp av temp som slutat i missfall. Plussade ju i vintras, sedan slutade brösten ömma och sen kom mensen :( Har bara fortsatt vanliga vita flytningar vilket många med MA verkar fortsätta ha..  Ska såklart höra av mig till mödravården efter helgen om mensen inte kommit så man får ta blodprov och se vad HCGt ligger på. 
    Jag förstår. Och tack för att du orkar förklara ❤️
    Har själv varit med om MA, i v 9 fick jag bekräftat via tidigt UL och började blöda i v 11. Det är absolut tufft och svårt att gå igenom. Jag kan inte säga att jag hade liknande ?symptom? som dig men om det är okej vill jag ändå skicka hopp!! 🤞🥰 man vet aldrig förrän man kollat upp. Och jag håller alla tummar för dig! lycka till!
  • Siripiri
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-20 14:21:19 följande:
    Jag förstår. Och tack för att du orkar förklara ❤️
    Har själv varit med om MA, i v 9 fick jag bekräftat via tidigt UL och började blöda i v 11. Det är absolut tufft och svårt att gå igenom. Jag kan inte säga att jag hade liknande ?symptom? som dig men om det är okej vill jag ändå skicka hopp!! 🤞🥰 man vet aldrig förrän man kollat upp. Och jag håller alla tummar för dig! lycka till!
    Ingen orsak ♥️ 
    ahh juste! så tråkigt :( Hur betedde sig din graviditet innan och efter v 9, märkte du någon skillnad i symtom innan du började blöda? ♥️ 

Tack fina du🥰
  • Anonym (Myggan89)
    Siripiri skrev 2024-09-20 14:40:15 följande:
    Ingen orsak ♥️ 
    ahh juste! så tråkigt :( Hur betedde sig din graviditet innan och efter v 9, märkte du någon skillnad i symtom innan du började blöda? ♥️ 

Tack fina du🥰
    Ja, jag tyckte mig känna lite symptom som försvann, som tex ömma bröst. Men läste att det hänt många som haft lyckade graviditeter också. Det största jag märke var bruna flytningar/spottings. Små bruna blödningar som började kanske i v 6-7, väldigt sparsamt och rätt sällan. Kunde gå flera dagar nästan en vecka emellan. Sen i början av v 9 var det typ varje dag och då kom även lite rött blod. Så därför bokade jag UL som bekräftade missfall och att blödningen var på väg att starta. Men ang mina flytningar så läste jag också att det kan vara helt normalt. Och min barnmorska sa samma sak. Så därför jag vill skicka hopp för att symptom på missfall/MA kan också vara helt normala symptom vid graviditet. ❤️ kämpa ❤️🥰
  • Meddelande borttaget
  • Siripiri
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-20 15:02:42 följande:
    Ja, jag tyckte mig känna lite symptom som försvann, som tex ömma bröst. Men läste att det hänt många som haft lyckade graviditeter också. Det största jag märke var bruna flytningar/spottings. Små bruna blödningar som började kanske i v 6-7, väldigt sparsamt och rätt sällan. Kunde gå flera dagar nästan en vecka emellan. Sen i början av v 9 var det typ varje dag och då kom även lite rött blod. Så därför bokade jag UL som bekräftade missfall och att blödningen var på väg att starta. Men ang mina flytningar så läste jag också att det kan vara helt normalt. Och min barnmorska sa samma sak. Så därför jag vill skicka hopp för att symptom på missfall/MA kan också vara helt normala symptom vid graviditet. ❤️ kämpa ❤️🥰

Ahaaa okej ♥️ 
    Börjat få rosa flytningar nu när jag var på toa.. samt känslan av att livmodern ska börja dra igång något som innan mens.. 💔 Nåja det är bara kämpa vidare och försöka igen💪🏼 Kroppen behöver få en chans att fundera på vad tusan den ska göra när den ska göra något den aldrig gjort innan. Man får va lite snäll mot sig själv ändå ♥️ likväl som att börja ett nytt jobb, man är ju inte grym på det första tiden direkt. 

Svar på tråden BIM September 2024