• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • mothertotwo
    Babybooom24 skrev 2024-09-21 19:00:09 följande:
    Åh, Har tyvärr ingen aning? men googlade lite och det står ju att den är tunn före mens - 2,2 mm och vid ägglossning 6-10 mm?
    Jag läste 2.2 när mensen kommit igång. Men mens och ägglossning så nära in på varandra? 
    För när hon sa det till mig så sa jag " okej då kan jag vänta min mens om ca 2 veckor" och då säger hon att ja det kan du göra. Men jag började blöda 6 dagar efter att jag varit där. 😅 
    För eftersom hon sa så var jag snabb med sambon i någon dag där men sen började jag blöda. 
    Om jag har ägglossning så nära inpå mens, då har jag ingen chans att bli gravid eftersom slemhinnan måste vara över 6mm för att kunna ta emot ett befruktat ägg. 
  • Anonym (Myggan89)
    mothertotwo skrev 2024-09-21 19:22:22 följande:
    Jag läste 2.2 när mensen kommit igång. Men mens och ägglossning så nära in på varandra? 
    För när hon sa det till mig så sa jag " okej då kan jag vänta min mens om ca 2 veckor" och då säger hon att ja det kan du göra. Men jag började blöda 6 dagar efter att jag varit där. 😅 
    För eftersom hon sa så var jag snabb med sambon i någon dag där men sen började jag blöda. 
    Om jag har ägglossning så nära inpå mens, då har jag ingen chans att bli gravid eftersom slemhinnan måste vara över 6mm för att kunna ta emot ett befruktat ägg. 
    Svårt.. förstår att du är förvirrad. Tyvärr vet jag inte heller vad som hänt/händer. Går det att kontakta vården och hon du besökte för att fråga henne? Kanske krävs en ytterligare undersökning med tanke på blödningen? Lycka till oavsett ❤️
  • mothertotwo
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-21 22:13:20 följande:
    Svårt.. förstår att du är förvirrad. Tyvärr vet jag inte heller vad som hänt/händer. Går det att kontakta vården och hon du besökte för att fråga henne? Kanske krävs en ytterligare undersökning med tanke på blödningen? Lycka till oavsett ❤️
    Hörde från en annan att det kan ha varit ägglossningsblödning. Finns dem som får det trots att jag aldrig haft det själv. För den kom som sagt lägligt egentligen till mens om jag hade haft en regelbunden. Det skulle jag kunnat haft just denna månaden, men 6 mm slemhinna är inte tillräckligt för att det ska menstrueras. Men kan hoppas på att det är en ägglossningsblödning för i så fall är risken större att det kan ha hänt något inuti mig. Med tanken på att vi var sista gången dagen innan blödningen. 

Jag förstår ingenting! 

Jag tänkte avvakta några dagar, ta ett test då igen och sen väntar jag till den siste och tar ett test där. Sen får jag köra på igen :) 
  • Anonym (Rutiga)
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-21 18:43:57 följande:

Äl+9 har de senaste dagarna gått med värk i livmodern. Inte riktigt mensvärk utan konstig känsla. Kännt av foglossning idag vilket händer från gång till gång. Tog gravtest som är negativt. Ska prova imorgon bitti igen 

Spännande!
    Ungefär som du upplever jag mig inte samma vanligt, något är annorlunda. Lite smärta i livmodern eller mensvärk då och då samt lite stickningar i brösten. Ibland lätt mild illmående. Trots jag inte fått positiv på ägglossning test på två sista månader. 
    Men började nu att tempa sen några dagar. 
    Har BIM 27/9.

• Anonym (Trean)
    Anonym (Rutiga) skrev 2024-09-22 00:41:24 följande:

Spännande!
    Ungefär som du upplever jag mig inte samma vanligt, något är annorlunda. Lite smärta i livmodern eller mensvärk då och då samt lite stickningar i brösten. Ibland lätt mild illmående. Trots jag inte fått positiv på ägglossning test på två sista månader. 
    Men började nu att tempa sen några dagar. 
    Har BIM 27/9.

Spännande. 
    Ja molande och det fortsätter. Neg gravtest idag men tycker mig se en skugga (säkert önsketänkande bara för man vet vart sträcket ska vara) ????
    Ja men då har vi bim typ samtidigt 😁
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-22 07:28:48 följande:
    Spännande. 
    Ja molande och det fortsätter. Neg gravtest idag men tycker mig se en skugga (säkert önsketänkande bara för man vet vart sträcket ska vara) ????
    Skicka bild på testet! Spännande att se 😍
  • Anonym (Rutiga)
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-22 07:28:48 följande:
    Spännande. 

Hoppas det blir starkare nästa gång! Tidig gravid-test?
    Jag har bara vanlig RFSU teststickor så jag väntar med att testa. 

kan vara att mens är på G också. Brukar få sån känsla. Ja vi får se om 4-5 dagar. Har inte förväntat mig ändå pga missade ägglossning. Har precis börjat att tempa och tycker det är kul och intressant se hur det går på kurva.

• Anonym (Trean)

Så ser min kurva ut. Basalen ligger högt för jag började tempa några dagar innan äl. Tempa via vagina så får rätt liten fluktation. Bim är inte där det står via appen. Vet inte hur den listat ut det. Har 28 dagars cykel. 
    Känner mig rätt så säker just nu att det inte blivit något. 
  • angermanlandskan

Jag vet inte när jag ägglossade denna månad.
    Var till gyn och gjorde VUL pga blödning den 10:e och överläkaren sa att jag skulle ägglossa på 2-3 dygn.
    Tog ett ÄL-test som tydligt visade på stegring den 14:e.
    Tog ett nytt test den 15:e som var klart negativt. 

Om jag utgår från att jag hade ägglossning den 15:e (2 dar senare än vad läkaren gissade och på oklara test) landar min BIM den 29 september istället för 30 september. 

Skitsamma när det var exakt, jag ville bara skriva av mig då jag mår så SJUKT illa till och från sedan ett dygn tillbaka. Vet att det är osannolikt att man kan känna av graviditetsillamående på vecka 3+0 men jag har ingen annan förklaring. Har inte ont någonstans, är inte dålig i magen, har ingen feber. Ätit bra och regelbundet, inte varit hungrig. Ändå har det molat illamående till och från hela dagen, stundtals så att saliven runnit till och jag trott att jag ska kräkas. 

Vi får se vad som händer om drygt en vecka, om det blir mens eller inte. Just nu vill jag bara veta vad illamåendet beror på! 

• Anonym (Trean)

Kurvan fortsätter neråt. Negativt gravtest. Kan nog utesluta denna månad :/
Svar på tråden BIM September 2024