• Anonym (N)

Nej tack till ons och sexuella kontakter.

Någon mer som väljer bort ons och sexuella kontakter, och som tycker att sex hör ihop med kärlek? 

Det verkar som flesta tänker tvärtom, vilket gör det även svårt att skaffa partner för jag tycker det är väldigt ofräscht med folk som ligger med främlingar och bara har sex för skojs skull.
    Jag vill ha en partner som har samma tankesätt som mig, 

Jag har ingen respekt för killar som ligger runt, och skulle inte vilja ta i dessa med tång. Skulle inte kunna njuta av att ha sex med en man som jag vet ligger runt och med vem som helst i princip.

Folk träffar någon på Tinder ,eller krogen etc och bestämmer att dom ska ha sex, dom vet ingenting om personen ens, och skaffar sig en massa sjukdomar, dom tycker inte sex är något speciellt.
    Jag skulle inte låta någon njuta av mig som jag inte är kär och tillsammans med. Och jag vill inte röra en kille som ligger runt och äcklar ner sig. 

Någon mer? 

Jag tycker samma om killar och tjejer som beter sig så. 

• Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.
  • Anonym (f)

Ok intresseklubben antecknar dina trevliga beskrivningar av andra istället för att bara säga att det inte är för dig. Starkt jobbat med att vara god person. Eller..

• Kirenaj68

Svar till TS (N).

Sex och kärlek behöver inte höra ihop. De som inleder KK-förhållanden gör ju oftast det för sexets skull. Dock håller jag med om att engångsligg och andra tillfälliga sexuella kontakter går bort. Nu är det inte aktuellt för mig eftersom jag är gift och verkligen älskar min fru, men även som ogift var jag aldrig lockad av engångsligg även om tillfällen fanns. Lite koll vill man ju ha om tjejen. Gummi i all ära, men den ger inte 100% skydd och även om sjukdomar är det sista man vill tänka på när man ligger där stenkåt och precis ska trycka in den borde man ha de i åtanke med tanke på eventuella konsekvenser. Till exempel klamydia är lurig eftersom bara 1 av 3 tre fall ger symptom. Jag läste i GP för några veckor sedan där man intervjuade en infektionsläkare som sa att ofrivillig barnlöshet i många fall har sin orsak i en symtomfri klamydia-eller gonorreinfektion. Hur många testar sig efter varje engångsligg om man är symptomfri? Inte så många, tror jag... Även syfilis kan vara symptomfri och den sjukdomen kan obehandlad verkligen ställa till det, liksom HIV. Dock brukar HIV:s primärsymptom efter 2 veckor vara flunsaliknande symptom, men hur många vet det idag?

Så jag tycker att du TS har en sund inställning. Tyvärr är det en viss stigmatisering kring detta. De som knullar runt och engångsligger ses nästan som typ av idoler och förebilder medan de som använder förnuftet ses som tråkiga och i sarkastisk mening präktiga och duktiga. Det väcker i alla fall känslor som hos insändare (f). Inget att bry sig om. Det är såna som åker på någon skit förr eller senare. 

Så fortsätt du med din kloka inställning att söka efter en likvärdig partner. I långa loppet är du en vinnare.

Lycka till.Hjärta

En riktig go sommar är att se en fin Harley dåna förbi vid ett övergångsställe med en miljöpartist fastlimmad på asfalten.
  • Anonym (H)

Alla tycker olika där...  Jag tänker mer som dig. En del är mer fixerade vad gäller storlek, att ligga till höger och vänster, orgier osv. Själv tycker jag sex är alldeles för intimt för att kunna ge till vem som helst - måste vara kärlek inblandat. Tycker personligen att det är en deal breaker med män som legat runt. Men det är min personliga känsla

• Anonym (Olivia)

Män som legat runt eller som man vet varit tillsammans med tjejer som legat runt mycket är en dealbreaker för mig. Känns smutsigt och fruktansvärt oattraktivt och jag skulle aldrig låta en sån man komma nära mig. 

• Anonym (C)

Kan förstå delvis men bara delvis. Jag väljer alla gånger en man som legat runt framför en oskuld till exempel.

• Meddelande borttaget
  • Hjelm

Jag förstår och respekterar den känslan till 100 procent, att man inte vill ha sex utan kärlek. Eller i alla fall att man inte ligger med en fullkomlig främling utan någon man lärt känna lite och har någon form av känslor för. Absolut!

Men det går inte att ha en sådan måttstock på andra - bara på sig själv.

För hur vet du att mannen talar sanning om hur många han haft sex med, eller hur relationen var till dem?

Och vad gör du om du blir helt himlastormande kär i en man som känns perfekt för sig, och så visar det sig att han haft mängder av ONS? Ska du dumpa honom då och välja en annan, som du först korsförhör om hans sexuella historik och kan bara hoppas på att han talar sanning?

Var trygg i DITT val, fråga inte andra om deras "antal" och gå på känslan av vad som finns här och nu.

• Anonym (y)

Man pratar om sånt innan och gör klart för den andre vad det är man letar efter i en partner.

Om jag till en början skriver i en presentation på en dejtingsida att jag bara dejtar personer som har sex i relationer så kommer det förhoppningsvis att skrämma bort alla lösaktiga typer. De kommer inte att vilja dejta mig när de vet att jag inte vill vara med personer av deras sort.

• Smecker

Det är toppen att frigida puritaner skriver ut sånt i sina presentationer, så normala människor kan välja bort dem.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (N) skrev 2024-07-28 22:32:31 följande:
    Nej tack till ons och sexuella kontakter.

Någon mer som väljer bort ons och sexuella kontakter, och som tycker att sex hör ihop med kärlek? 

Det verkar som flesta tänker tvärtom, vilket gör det även svårt att skaffa partner för jag tycker det är väldigt ofräscht med folk som ligger med främlingar och bara har sex för skojs skull.
    Jag vill ha en partner som har samma tankesätt som mig, 

Jag har ingen respekt för killar som ligger runt, och skulle inte vilja ta i dessa med tång. Skulle inte kunna njuta av att ha sex med en man som jag vet ligger runt och med vem som helst i princip.

Folk träffar någon på Tinder ,eller krogen etc och bestämmer att dom ska ha sex, dom vet ingenting om personen ens, och skaffar sig en massa sjukdomar, dom tycker inte sex är något speciellt.
    Jag skulle inte låta någon njuta av mig som jag inte är kär och tillsammans med. Och jag vill inte röra en kille som ligger runt och äcklar ner sig. 

Någon mer? 

Jag tycker samma om killar och tjejer som beter sig så. 

Jag tänker som du, vill inte ha ons och bara träffas för sex! 

Jag var tydlig med att jag var ute efter ett seriöst förhållande när jag började dejta min kille. Han ville samma och det klickade så jag slapp springa på en massa minor vilket jag har förstått att många gör. Dock är både jag och min kille 45+ och har såklart haft sex innan men ingen av oss har någonsin haft synsättet att ons är något att sträva efter. Sex blir enligt mig bättre om man lär känna varandra, har det regelbundet och lär sig vad den andra tycker om.
Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.