• Anonym (Miljösekten)

Miljöpartiet känns som en sekt.

Är det bara jag som får sektvibbar av miljöpartiet?

Min uppfattning är att den som inte hänger sig till miljöpartiets ideologer anklagas eller skuldbeläggs.

Tittar man på miljöpartiets instagramflöde så är den sluten. Den låses när partiet har fått tillräckligt många bra kommentarer och all form av kritik utesluts.

Vi har ungdomar som lider av klimatångest och som får dåligt samvete över sitt och familjens leverne, detta pga miljöpartiets hjärntvätteri. Min uppfattning är att miljöpartiets retorik baseras på att sätta skräck på folket och inte belysa folket.

Vad tycker ni?
  • Svar på tråden Miljöpartiet känns som en sekt.
  • Rataxes
    Anonym (Miljösekten) skrev 2024-07-27 19:40:08 följande:

Nämen tack!  

Nämen oj, här har vi honom. Sekternas sektledare! 

Du får passa dig, snart kommer miljöpartiet och lägger munkavel på dig. Modigt!

Obehagligt att man inte har uppmärksammat detta mer, så sorgligt.

MP är ju mediernas gullegrisar, de hade kunnat äta friterade kattungar offentligt utan att någon hornalist höjt på ögonbrynen.
    Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • Anonym (Vibbarna i tråden is cra)
    Anonym (Miljösekten) skrev 2024-07-27 14:40:59 följande:

Precis, det är just det jag menar. Gå in och titta på miljöpartiets kommentarsfältet så har man sett till att vara omgiven av en grupp av ja-säger.

Kommentarsfält var? Såklart ett kommentarsfält på deras sida inte kommer att vara en plats för diskussion.
  • Anonym (Miljösekten)
    Anonym (Vibbarna i tråden is cra) skrev 2024-07-27 21:45:51 följande:
    Kommentarsfält var? Såklart ett kommentarsfält på deras sida inte kommer att vara en plats för diskussion.

Ett? Om du skrollar igenom alla inlägg  på miljöpartiets instagram så står det : kommentarerna för det här inlägget har begränsats.

Det är ytterst få inlägg som går att kommentera. 
    Varken V, SD, S eller M har denna begränsning. 

• KillBill
    Anonym (Ej miljövänliga) skrev 2024-07-27 15:36:41 följande:
    Grejen är ju nu att MP inte är ett dugg miljövänliga. De säger bara att de är det för att sen ha en massa förslag som låter som det skulla vara bra för miljön men egentligen inte är det. Exempelvis så är en dieselbil i genomsnitt mer miljövänligt än en elbil. Vindkraft är oftast inte bra för miljön. Solceller i Sverige är katastrofalt för miljön. Och sen toppar det det allt med massa vänsterliberal smörja som antingen inte har ett dugg med miljön att göra eller är rentav dåligt för miljön.
    Du sitter ju bara och hittar på Skrattande
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-07-27 18:32:07 följande:

Javisst!

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Rataxes

Det var alltså ingen slump att miljöfascisten Pär Holmgren några år tidigare sade sig vilja avskaffa demokratin. Skylla på "klimatångest" borde diskvalificerat honom från valbar plats hos varje normalt politiskt parti. Nu är ju inte MP ett normalt parti...
  • Anonym (Miljösekten)
    KillBill skrev 2024-07-28 10:29:56 följande:

Han led av klimatångest och projicerade sin rädsla på andra! Det är just det här jag menar med miljöpartiet!
    Finns inget annat parti som beter sig så här i riksdagen. Miljöpartiet sätter skräck på barnen!

Ingen handlar rationellt vid ångest! Miljöpartiet går in med järnhand för att hjärntvätta! Miljöpartiet vill inte ens ha demokrati!

Jag får ångest av att miljöpartiet sitter i EU!

Det är alltså inte så konstigt att allt fler kritiserar publice service! 

Varför gör socialdemokraterna inget för att stoppa ett parti som inte förespråkar demokrati? 

• Anonym (Miljösekten)
    Rataxes skrev 2024-07-28 10:42:02 följande:

Det var alltså ingen slump att miljöfascisten Pär Holmgren några år tidigare sade sig vilja avskaffa demokratin. Skylla på "klimatångest" borde diskvalificerat honom från valbar plats hos varje normalt politiskt parti. Nu är ju inte MP ett normalt parti...

Men vart hittar du allt? vem är du?  Jag tycker det är svårt att hitta artiklar som inte glorifierar miljöpartiet.

Kan du rekommendera  redaktioner som inte är förknippade med röda åsikter? Jag undviker gärna gröna åsikter också men det finns inget vettigt att hitta.

Jag tänker att det är nyttigt att läsa båda för att kunna dra en egen slutsats.

Du måste in och och debattera! hjälp oss! Du sitter på kunskap! 

Du är mitt hopp=)

• Rataxes
    Anonym (Miljösekten) skrev 2024-07-28 11:12:42 följande:

Men vart hittar du allt? vem är du?  Jag tycker det är svårt att hitta artiklar som inte glorifierar miljöpartiet.

Kan du rekommendera  redaktioner som inte är förknippade med röda åsikter? Jag undviker gärna gröna åsikter också men det finns inget vettigt att hitta.

Jag tänker att det är nyttigt att läsa båda för att kunna dra en egen slutsats.

Du måste in och och debattera! hjälp oss! Du sitter på kunskap! 

Du är mitt hopp=)

Det finns hur mycket som helst att läsa om man söker. Behöver inte läsa suspekta skitsidor som "fria fantasier" o dyl.
Svar på tråden Miljöpartiet känns som en sekt.