Det finns inte tillräckligt mycket resurser på planeten för att byta ut fordonsflottan till eldriven. Inte ens i närheten heller.
Så ja. Jag tänker i mångt och mycket, angående MP och den extremistiska (tyvärr den som håller i taktpinnen) delen av miljörörelsen. Luftslott och sekt ideologi.
Att lyssna på forskningen gör man inte heller. Eller jo. ENBART. Om den stöttar den egna agendan och åsikterna. Allt annat antingen möts av total tystnad, eller så skränar man om att forskarna måste vara köpta. Att den är fel.
Man har noll intresse av att acceptera att man har fel, och att man slagit in på fel väg i en fråga.
Råkar ha en sambo som är elkraftsingenjör med flertalet utbildningar under bältet. Det där utopi samhället med s.k grön energi enligt MP?s önskan, är en matematisk och ekonomisk omöjlighet. Så gott som alla som jobbar med detta ger inte ett ruttet lingon för dom experter som MP ofta väljer att pusha fram som personer man skall lyssna på. För någon som kan? Kan otroligt lätt dissikera det som sägs. Och det gör dom också. Men vad sker? Block. Block. Block. Personer som rent av har varit med och byggt Sveriges kraftnätssystem, som har tiotal års erfarenhet, är otroligt högt ansedda inom branschen blir blockade av MP svansen, inkl ministrar/politiker, när dom försöker förklara. På ett sakligt vis, vad som felas i uträkningar och varför det inte skulle fungera, det man då lagt fram som lösning. Eller om någon av dom utvalda experterna med ok stämpel av MP, skrivit någon artikel eller dylikt som pushar MP?s agenda och där då finns faktafel eller uträkningsfel.
MP?s extrema anti kärnkraftsinställning är rent absurd. Saken är, skulle västvärlden istället för att ha lagt ner kärnkraftverk, behållt dom, rustat upp och satsat på den. Skulle både miljön och klimatet haft en lättare situation idag och en ljusare framtid.
Tysklands industri är i full katastrof just nu. Total stagnation. Pga valet av energipolitik. Deras utsläpp är extremt höga, och det är DET HÄR man vill ha!?
Man måste idka mental gymnastik på OS nivå för att försöka få ekvationen att gå ihop.
Jag har alltid brytt mig om miljön och klimatet. Men det som skett på miljörörelse sidan, inkl MP, under många år nu. Är rena skräcken att bevittna. Det GÅR inte att associera sig själv med det där, om man är seriös och på riktigt är ute efter att främja miljön.
Solklart i mina ögon, att dom är en sekt idag. Och det bevisas också utav hur dom behandlar MP?are som försöker att faktiskt förhålla sig till verkligheten, och inte automatiskt sållar sig in i ledet kring vad åtgärder/politik partiet menar är lösningar.