• Anonym (Miljösekten)

Miljöpartiet känns som en sekt.

Är det bara jag som får sektvibbar av miljöpartiet?

Min uppfattning är att den som inte hänger sig till miljöpartiets ideologer anklagas eller skuldbeläggs.

Tittar man på miljöpartiets instagramflöde så är den sluten. Den låses när partiet har fått tillräckligt många bra kommentarer och all form av kritik utesluts.

Vi har ungdomar som lider av klimatångest och som får dåligt samvete över sitt och familjens leverne, detta pga miljöpartiets hjärntvätteri. Min uppfattning är att miljöpartiets retorik baseras på att sätta skräck på folket och inte belysa folket.

Vad tycker ni?
  • Svar på tråden Miljöpartiet känns som en sekt.
  • Anonym (Suiten)
    Anonym (sosssigtavdig) skrev 2024-07-27 16:07:00 följande:
    Så det är bara ett "riktigt parti" när alla tycker och tror exakt som dig?

Titta hittade en till från sosse sekten 😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣

Undra hur många till som kommer dyka upp 
    Jag är inte en sosse. Vad jiddrar du om egentligen? Var det att jag jämförde enfråge missnöjespartiet mp med sd? Du bara bevisar det jag påpekar. Sd är också en sekt med såna som dig.
  • Anonym (Miljösekten)
    Anonym (sosssigtavdig) skrev 2024-07-27 16:14:53 följande:

Tycker en hel del partiers anhängare som tyvärr påvisar ett sekteristiskt beteende,inte bara hos mp, men mp är ju så långt ut åt extremist hållet man kan komma så inte konstigt att det kommer mer sånt från deras sektmedlemmar   

Du har en poäng. Detta finns inom V, C, M,S,SD,KD och L också.

Men jag tycker att MP utmärker sig mer med sina domedagsprofetior och retoriken sätter skräck på ungdomarna. Tycker mig inte se att andra partier sätter skräck på ungdomarna lika mycket som MP.
  • Tecum

Det stämmer, det sektlika beteendet finns i hela miljörörelsen och kännetecknas av att de inte tål kritik från "sina egna". Jag har varit aktiv i SNF och där är det också tydligt, topparna tål ingen kritik och det är antingen ja och amen till allt eller lämna gruppen.

• Anonym (Miljösekten)
    Tecum skrev 2024-07-27 16:26:11 följande:

Det stämmer, det sektlika beteendet finns i hela miljörörelsen och kännetecknas av att de inte tål kritik från "sina egna". Jag har varit aktiv i SNF och där är det också tydligt, topparna tål ingen kritik och det är antingen ja och amen till allt eller lämna gruppen.

Då är inte mina sektvibbar obefogade.

Ja och amen syns tydligt i deras kommentarsfält på instagram. Miljöpartiet har verkligen gått in för att ha nolltollerans för kritik.

Läskigt!

• Anonym (Miljösekten)
    Anonym (Adf) skrev 2024-07-27 16:10:58 följande:
    Även en perfekt beskrivning av SD.
    Perfekt beskrivning av alla partier skulle jag vilja säga 
    men miljöpartiet sticker ut, partier har inte lyckats att dölja det lika bra som andra =)
  • Rataxes

MP är väl det enda partiet med företrädare som offentligt gått.ut med att.vilja avskaffa demokratin? 
    KFML(r) och nazisterna.oräknade.förstås.

Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • Mentat
    Rataxes skrev 2024-07-27 17:36:18 följande:

MP är väl det enda partiet med företrädare som offentligt gått.ut med att.vilja avskaffa demokratin? 

(v) också, det är bara att läsa deras partiprogram. Nu behöver vi inte hänga upp oss på det, det vore off topic för tråden, men jag ville bara komplettera ditt inlägg.
  • Anonym (Miljösekten)
    Rataxes skrev 2024-07-27 17:36:18 följande:

Kan du dra dig till minnes vart du har sett eller hört detta? 

Vill se det med egna ögon.

• Rataxes
    Anonym (Miljösekten) skrev 2024-07-27 18:27:08 följande:

Kan du dra dig till minnes vart du har sett eller hört detta? 

Vill se det med egna ögon.

Javisst!

Demokrati och miljö är de viktigaste EU-frågorna säger Pär Holmgren (MP ...

Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • Anonym (Miljösekten)
    Rataxes skrev 2024-07-27 18:32:07 följande:

Javisst!

Demokrati och miljö är de viktigaste EU-frågorna säger Pär Holmgren (MP ...

Nämen tack!  

Nämen oj, här har vi honom. Sekternas sektledare! 

Du får passa dig, snart kommer miljöpartiet och lägger munkavel på dig. Modigt!

Obehagligt att man inte har uppmärksammat detta mer, så sorgligt.

Svar på tråden Miljöpartiet känns som en sekt.