Anonym (Man) skrev 2024-07-27 14:18:56 följande:
Nej det är inte min åsikt. Känner några som röstar på dom och de kan vara ganska kritiska angående partiets politik.
Sektvarning för mig är när man köper allt en politiker eller parti gör oavsett hur dumt eller falskt det är. Som många av Trumps anhängare, de ser inte lögnerna, de köper allt han säger. Det är därför han gör som han gör. ingen stoppar honom. Det är sektliknande beteende. Upplever inte svensk politik på det sättet alls, även om vissa SD:are visar samma beteende som Trumps väljare.
Jag tänker inte på allmänheten som röstar på partiet, jag menar miljöpartiet som grupp?
Sekter tenderar till att skrämma och påstås sig ha ett högre syfte. Jag kan tydligt se när miljöpartiet både skuldbelägger och skrämmer befolkningen. All form av kritik ignoreras eller så snackas man omkull.
Miljöpartiet kan vara hänsynslösa och vet många gånger att deras politik kan påverka befolkningen negativt, men man struntar i det och kör sitt egna race. Det är ett typiskt sekt beteende.
Aha, intressant att du ser en sektvarning åt andra hållet Men då är det inte anhängare som är sekten, snarare Trump? Eller?
Sektvarning går att hitta både åt högern och vänstern. Jag utesluter ingen.