• Anonym (Miljösekten)

Miljöpartiet känns som en sekt.

Är det bara jag som får sektvibbar av miljöpartiet?

Min uppfattning är att den som inte hänger sig till miljöpartiets ideologer anklagas eller skuldbeläggs.

Tittar man på miljöpartiets instagramflöde så är den sluten. Den låses när partiet har fått tillräckligt många bra kommentarer och all form av kritik utesluts.

Vi har ungdomar som lider av klimatångest och som får dåligt samvete över sitt och familjens leverne, detta pga miljöpartiets hjärntvätteri. Min uppfattning är att miljöpartiets retorik baseras på att sätta skräck på folket och inte belysa folket.

Vad tycker ni?
  • Svar på tråden Miljöpartiet känns som en sekt.
  • Anonym (Miljösekten)
    KillBill skrev 2024-07-28 11:28:54 följande:

Det finns befogad anledning att vara orolig för temperatur-ökningar. Globalt värmerekord (per månad) har slagits 12 månader i sträck..

www.svt.se/nyheter/utrikes/nytt-varmerekord-pa-horisonten-rysk-roulette

Win, win! Vi behöver inte ta flyget för att åka till varmare breddgrader!

Skämtåsido, vist man ska värna om miljön men inte på det sättet som miljöpartiet förespråkar. 

Är det verkligen hållbart att vi ska gräva från jordens resurser för att ersätta solceller och bilar ? Jag tänker att det är inte bara Volvo som ska ersättas, det finns en hel del bilar. hade det inte varit bättre att bygga ut kollektivtrafiken mer effektiv? Lägga pengarna på att förbättra tågen exempelvis? 

Har miljöpartiet gjort en konsekvensanalys?

• Anonym (Vibbarna i tråden is cra)
    Anonym (Miljösekten) skrev 2024-07-27 21:53:33 följande:

Ett? Om du skrollar igenom alla inlägg  på miljöpartiets instagram så står det : kommentarerna för det här inlägget har begränsats.

Det är ytterst få inlägg som går att kommentera. 
    Varken V, SD, S eller M har denna begränsning. 

Hur ska jag veta vad för kommentarsfält som du syftade på? Nej, detta är meningslöst, helt off.
  • Rataxes
    Anonym (Miljösekten) skrev 2024-07-28 11:12:42 följande:

Men vart hittar du allt? vem är du?  Jag tycker det är svårt att hitta artiklar som inte glorifierar miljöpartiet.

Kan du rekommendera  redaktioner som inte är förknippade med röda åsikter? Jag undviker gärna gröna åsikter också men det finns inget vettigt att hitta.

Jag tänker att det är nyttigt att läsa båda för att kunna dra en egen slutsats.

Du måste in och och debattera! hjälp oss! Du sitter på kunskap! 

Du är mitt hopp=)

Det finns faktiskt en och annan sansad miljöpartist.
    Take Anstoot är en av dem, han driver även "Blågula Bilen" en hjälporganisation för Ukraina. Dessutom är han en stark förespråkare för kärnkraft.
    Något av detta gjorde att dumvänsterns sagotidning ETC kände sig tvungna att publicera en ren förtalsartikel. De har fortfarande inte bett om ursäkt för sina lögner...
    Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • Anonym (Jo lite)

Historiskt sätt har klimatet aldrig under lång tid varit konstant. Det har hela tiden förändrats över olika tider. Så om man nu hittar siffror på att medeltemperaturen ökar minimalt under några år. Så kommer det garanterat komma en tid då den minskar under en tid.

Jag tro också att förbränningen av fossila bränslen påverkar miljön. Men det handlar även om skräckpropaganda.

• KillBill
    Anonym (Miljösekten) skrev 2024-07-28 11:47:22 följande:

Win, win! Vi behöver inte ta flyget för att åka till varmare breddgrader!

Skämtåsido, vist man ska värna om miljön men inte på det sättet som miljöpartiet förespråkar. 

Är det verkligen hållbart att vi ska gräva från jordens resurser för att ersätta solceller och bilar ? Jag tänker att det är inte bara Volvo som ska ersättas, det finns en hel del bilar. hade det inte varit bättre att bygga ut kollektivtrafiken mer effektiv? Lägga pengarna på att förbättra tågen exempelvis? 

Har miljöpartiet gjort en konsekvensanalys?

Varifrån tror du olja och uran kommer ifrån? Det är få naturresurser som orsakar så stora miljöproblem vid utvinning som  just olja och uran. När det gäller olja så är det den som vid förbränning orsakat de klimatproblem som världen nu står inför.

Ur ett klimatperspektiv är vindkraft och solenergi mycket bra val. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Miljösekten)
    KillBill skrev 2024-07-28 12:30:39 följande:
    Varifrån tror du olja och uran kommer ifrån? Det är få naturresurser som orsakar så stora miljöproblem vid utvinning som  just olja och uran. När det gäller olja så är det den som vid förbränning orsakat de klimatproblem som världen nu står inför.

Ur ett klimatperspektiv är vindkraft och solenergi mycket bra val. 

Varför tror du att jag efterfrågar om det inte är bättre att satsa på kollektivtrafiken? Det läggs enorma resurser på batterifabriken exempelvis.

Vi kommer alltid behöva utvinna resurser från naturen, men då kan man se till att göra så liten skada som
    möjligt. Man behöver inte vara  matematiker  för att räkna ut att det skadar jorden mer att ersätta alla bilar till elbilar än att satsa på kollektivtrafiken.

Vet du vilka konsekvenser vi får av miljöpartiets politik? Eller sväljer du allt med hull och hår?

• KillBill
    Anonym (Miljösekten) skrev 2024-07-28 13:32:44 följande:

Varför tror du att jag efterfrågar om det inte är bättre att satsa på kollektivtrafiken? Det läggs enorma resurser på batterifabriken exempelvis.

Vi kommer alltid behöva utvinna resurser från naturen, men då kan man se till att göra så liten skada som
    möjligt. Man behöver inte vara  matematiker  för att räkna ut att det skadar jorden mer att ersätta alla bilar till elbilar än att satsa på kollektivtrafiken.

Vet du vilka konsekvenser vi får av miljöpartiets politik? Eller sväljer du allt med hull och hår?

Du tänker väldigt enkelspårigt. Den genomsnittliga livslängden för en bensin eller dieseldriven bil är idag > 15 år så vi behöver hela tiden byta ut delar av bilflottan och då är det bättre att satsa på eldrivna bilar än på bilar som drivs av fossila drivmedel. 

Jag håller med dig om att det bör satsas mer på kollektivtrafiken. Det var exempelvis vansinnigt av den SD-styrda (M/KD/L) regeringen att satsa flera miljarder på att göra bensin och diesel billigare samtidigt som den SD-styrda (M/KD/L) regeringen drivit en politik som har gjort det dyrare att åka kollektivt. 

MP är det parti i riskdagen som vill satsa mest på kollektivtrafiken. Kul att du gillar deras politik på det området!
  • KillBill
    KillBill skrev 2024-07-28 13:43:19 följande:
    Du tänker väldigt enkelspårigt. Den genomsnittliga livslängden för en bensin eller dieseldriven bil är idag > 15 år så vi behöver hela tiden byta ut delar av bilflottan och då är det bättre att satsa på eldrivna bilar än på bilar som drivs av fossila drivmedel. 

Jag håller med dig om att det bör satsas mer på kollektivtrafiken. Det var exempelvis vansinnigt av den SD-styrda (M/KD/L) regeringen att satsa flera miljarder på att göra bensin och diesel billigare samtidigt som den SD-styrda (M/KD/L) regeringen drivit en politik som har gjort det dyrare att åka kollektivt. 

MP är det parti i riskdagen som vill satsa mest på kollektivtrafiken. Kul att du gillar deras politik på det området!
    Det blev ett felvänt tecken i mitt inlägg. Det skulle stå följande: 

Den genomsnittliga livslängden för en bensin eller dieseldriven bil är idag < 15 år (mindre än 15 år) så vi behöver hela tiden byta ut delar av bilflottan och då är det bättre att satsa på eldrivna bilar än på bilar som drivs av fossila drivmedel. 
  • Anonym (Miljösekten)
    Rataxes skrev 2024-07-28 12:25:20 följande:
    Det finns faktiskt en och annan sansad miljöpartist.
    Take Anstoot är en av dem, han driver även "Blågula Bilen" en hjälporganisation för Ukraina. Dessutom är han en stark förespråkare för kärnkraft.
    Något av detta gjorde att dumvänsterns sagotidning ETC kände sig tvungna att publicera en ren förtalsartikel. De har fortfarande inte bett om ursäkt för sina lögner...

Tack! Ska kolla på den. 

Jag är av åsikten att man inte ska utesluta någon tidning, men jag tycker det är svårt att hitta om någon annan har ett annat synsätt på miljön än miljöpartiet.

Miljöpartiet vill aldrig svara på kritiska frågor, det stör mig att MP alltid nonchalerar viktiga frågor.

Jag anser att det finns potential men då skulle alla partimedlemmar behövas bytas ut för att vi skulle kunna få ordning på klimatet på riktigt. Det funkar inte att det ska vara totalitära partimedlemmar om vi vill måna om demokratin.  

Klimatet blir sekundärt om vi ska leva under  totalitära förhållanden, då väljer jag hellre ett sämre klimat!

• KillBill
    Anonym (Miljösekten) skrev 2024-07-28 13:49:54 följande:

Tack! Ska kolla på den. 

Jag är av åsikten att man inte ska utesluta någon tidning, men jag tycker det är svårt att hitta om någon annan har ett annat synsätt på miljön än miljöpartiet.

Miljöpartiet vill aldrig svara på kritiska frågor, det stör mig att MP alltid nonchalerar viktiga frågor.

Jag anser att det finns potential men då skulle alla partimedlemmar behövas bytas ut för att vi skulle kunna få ordning på klimatet på riktigt. Det funkar inte att det ska vara totalitära partimedlemmar om vi vill måna om demokratin.  

Klimatet blir sekundärt om vi ska leva under  totalitära förhållanden, då väljer jag hellre ett sämre klimat!

Det  stämmer inte att MP är för ett totalitärt styre (det var ett skämt)  så du kan lugnt rösta på MP om du vill!

Högre globala temperaturer kan utlösa en migrations katastrof av en omfattning som världen aldrig tidigare har skådat.  
Svar på tråden Miljöpartiet känns som en sekt.