BF april 2025
Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
Berätta gärna lite om din historia ❤️
Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰
Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
Berätta gärna lite om din historia ❤️
Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰
Hej!
Ni som har plussat och vet med stor sannolikhet att ni är gravida, hur långt innan började ni känna av menssmärtor?
Haft menssmärtor i ca tre veckors tid nu och tror hela tiden att min mens ska komma. Jag har inte planerat in någon graviditet, utan vi är lite mer "vi tar det som det kommer". Jag och sambon är inte speciellt aktiva efter 13 år ihop, men har två pojkar på 11 och 7 år tillsammans.
Vet dessutom inte när jag brukar ha ägglossning, eftersom menscykeln är oregelbunden. Kan vara allt mellan 25-56 dagar enligt mina uppskrivningar. Jag tar inte ägglossningstest.
Jag och min sambo var med varandra 9 dagen av menscykeln och efter några dagar (typ tre eller fyra) fick jag menskramp och har haft det sedan dess. Sån intensiv menssmärta att mensen kommer när som helst.
Bortsett från menssmärtan har jag även fått gigantiskt svullna vårtgårdar, men ömmar inte speciellt utan bara när jag använder bh och det strammar liksom åt. I går när jag drack coca cola, smakade det inte ens som coca cola längre och i morse när jag vaknade så stank det sopor överallt, men hade inga sopor.
Problemet är att jag gjorde ett test imorse men det visade negativt och enligt menscykeln är det omöjligt att jag skulle ha blivit det, men ändå inte omöjligt med tanken på oregelbundna menstruationer. Ja ni förstår säkert. Jag vill mest bara kolla om det är någon annan som haft det typ likadant. Minns att jag plussade med min äldsta i vecka 8 och min yngsta i vecka 5. Om jag är det nu så ska det vara runt 4+0. Men låter också jätte tidigt för att verkligen känna av några symtom, eller?
Hör kanske inte hemma här, men har inga direkt tjej kompisar att ta sånt här med
Tack för deltagande och sympatier. ❤️
Det blir ingen aprilbebis för oss. Har stundtals haft rejält ont i magen och därtill kraftiga blödningar sedan gårdagskvällen som pågått genom natten och vidare idag. Typ som mens, har dock svårt att avgöra om det är exakt motsvarande mängd då jag aldrig brukar använda binda i ?vanliga fall?. Mer ont än vid mensvärk dock, det beror nog mest på att jag inte vågat ta värktabletter om embryot mot all förmodan skulle klarat sig.
Har bokstavligt talat pendlat mellan hopp (innan blödningarna drog igång ordentligt) och förtvivlan. Känner dock här och nu att jag mest bara vill ?blöda klart? och gå vidare, det var inte meningen just precis nu. ❤️
Önskar er alla stort lycka till under månaderna som kommer!
Hej 😊
Kul med en sånhär grupp 😀 Hänger gärna med i en fb grupp längre fram om allt går vägen och det är officiellt. 😊
Jag plussade för några dagar sedan och BF är 10/4 eller 12/4 olika appar ger mig olika. Har använt NC och den säger 12/4 så det känns kanske mest troligt. 😊
Det är vårat första barn och vi började försöka i juni 2023. Blev gravida i augusti 2023 men fick MA som upptäcktes vid kub. 😔 Vi har därefter försökt men inte gett resultat förän nu.
Det känns overkligt och man vågar inte riktigt hoppas att det är sant eller att det ska gå vägen denna gång. Känns som jag ställer in mig på att det inte kommer gå för att inte må lika dåligt som sist.
Har inga symptom direkt mer än lite spända bröst och lite mer kissnödig. Vilket får mig att tro att nått är fel redan ni 😔
Ser att någon skrivit om tidigt ultraljud redan i vecka 8. Erbjuds det i visa regioner eller är det nått man betalar själv? Här är det inget förän kub i v13.
Jag är 36 och min sambo 35 och vi bor i Borlänge (tänkte om det är någon som bor nära så kanske man kan se framöver)
Jsg har endast berättat om graviditeten för min sambo och en nära vän. Blir troligtvis för en vän till inom kort men vi tänker försöka vänta att berätta för resterande familj och vänner till efter kub. 😊
Hej!
Jag har BIM på tisdag och plussade igår fredag!
Fem dagar efter min ägglossning vaknade jag av hemsk mensvärk som höll i sig några dagar, en dag fick jag gå hem tidigare från jobb pga illamående och kräkning.
Så jag fick symptom väldigt tidigt.
Har väl klurat ut till att det blir i mitten av april för oss, första barnet och är 33år
Hej!
Jag har BIM på tisdag och plussade igår fredag!
Fem dagar efter min ägglossning vaknade jag av hemsk mensvärk som höll i sig några dagar, en dag fick jag gå hem tidigare från jobb pga illamående och kräkning.
Så jag fick symptom väldigt tidigt.
Har väl klurat ut till att det blir i mitten av april för oss, första barnet och är 33år
Jag mår illa! Jag mådde inte illa i min förra graviditet och trodde att jag slapp det den här gången också. Men så var det inte. Idag kom det på 5+4. På ett sätt blir jag glad, för de flesta mår illa och det borde väl vara ett bra tecken. Men det är ju inte roligt att ha det.
Hur mår ni?
Va tråkigt att höra Forstfoderskan 😔
Jag mår bra, väldigt få symptom. Har haft lite diffust illamående, men nästan så jag tror jag inbillar mig.
Jag är tröttare än vanligt dock.
Har fortfarande svårt att förstå att jag är gravid. Köpt ett till test idag, för att jag knappt tror de är sant. 😂
Har ni tagit kontakt med mvc ännu?
Jag tänkte ta en kontakt nu i veckan och se över om de kan skicka remiss till tidigt ultraljud. Tror inte jag kommer förstå förens jag ser att de finns en blivande bebis där inne.
Forstfoderskan Nej, vad tråkigt! Hoppas att ni snart får er efterlängtade bebis!
Jag ringde till barnmorskan förra veckan. Fick dock inte tid dit förräns om en månad. Tidigt ultraljud är också inbokat. Dock inte supertidigt då det stället inte vill göra det tidigare än 8+0 och vi dessutom anpassade oss efter min mans schema.