• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Supersemlan
    Lugnoro skrev 2024-08-07 15:22:00 följande:

Supersemlan: 6+0 färskt blod. Inte mycket. Jag ser det när jag torkar mig. Det har inte kommit i trosorna. Jag har mina symptom kvar. 

Jag blödde typ såhär i 5+0 i förra graviditeten och såg därefter hjärtat slå. Men sedan började jag blöda långt senare och då började det smått och blev mer. Fick åka till gynakuten i 11+0 och då bekräftade de att det var missfall. 

Vet att att det troligen är okej, men är så rädd att mängden ska öka. 

Jag förstår. Ska hålla tummarna för att det är borta imorgon. ❤️
  • Anonym (Sladdis)
    JustinzeVar skrev 2024-08-07 10:03:37 följande:
    Vet du att jag har en känsla någonstans i kroppen att detta är en pojke! Om det är pga att gravsymptomerna är annorlunda denna gång från när jag var gravid med min dotter vet jag inte men nånting säger mig det! Spännande🥰

Någon mer som har en känsla redan nu av vilket kön bebis är? Med dottern var jag helt övertygad att det var en flicka. Tror att intuitionen ofta stämmer! 😁
    Med tanke på hur jag mår är känslan en pojke. Denna gång tänker jag att vi inte ska ta reda på det ☺️
    Jag brukar ha rätt när folk nära mig är gravida men har haft fel på mig själv 😂
  • Anonym (Sladdis)
    Lugnoro skrev 2024-08-07 15:22:00 följande:

Supersemlan: 6+0 färskt blod. Inte mycket. Jag ser det när jag torkar mig. Det har inte kommit i trosorna. Jag har mina symptom kvar. 

Jag blödde typ såhär i 5+0 i förra graviditeten och såg därefter hjärtat slå. Men sedan började jag blöda långt senare och då började det smått och blev mer. Fick åka till gynakuten i 11+0 och då bekräftade de att det var missfall. 

Vet att att det troligen är okej, men är så rädd att mängden ska öka. 

Usch va jobbigt, även om det säkert inte är någon fara. Håller tummarna för dig 💕
  • mothertotwo

Hur berättade ni nyheten för er partner, om att ni väntar barn? Gör ni något roligt eller ni bara berättar det rakt ut? 

• mothertotwo
    IRABELLE skrev 2024-08-07 20:20:35 följande:

Jag lade graviditetstestet på hans skrivbord bara, inget roligare än så haha

Hur reagerade han på det? :)
  • IRABELLE

Tog en evighet för honom att se det, satt och bara väntade på reaktion.

Men han blev chockad men glad!  Inget vi planerat, men vi båda kände på oss att jag blev gravid denna gång.

• mothertotwo
    IRABELLE skrev 2024-08-07 20:35:43 följande:

Tog en evighet för honom att se det, satt och bara väntade på reaktion.

Men han blev chockad men glad!  Inget vi planerat, men vi båda kände på oss att jag blev gravid denna gång.

Naw, män är tyvärr inte så snabba på att reagera haha. Min reagerade inte så mycket heller. Vi har två barn sen innan. Känner mig gravid nu men test visar inget speciellt än. Ville ha en idé på hur jag skulle framföra det för honom om det skulle vara positivt i dagarna :) 
  • EPQ

Skulle ut och äta på kvällen, kanske lite vin var tanken men ville ta ett test på morgonen för att se att det inte visade något. Gick upp före mannen och tog ett, som vanligt visade det inget (hade försökt i ett år). Sen när jag kollar nära nära testet så visst det ett väldigt svagt streck. När mannen kom upp kramades jag väldigt länge och visste inte vad jag skulle säga haha. Då fattade han och sen köpte vi fler tester och bekräftade vad vi hade trott. Typ så haha

Svar på tråden BF april 2025