Inlägg från: EPQ |Visa alla inlägg
  • EPQ

BF april 2025

EPQ (BF 8/4 troligtvis)
    Första barnet, försökt i ganska exakt ett år och fick ett svagt plus igår och ett starkare idag. 

Så spännande att följas åt här! 

• EPQ

Så roligt att följas åt! 

Det är vårt första barn och också första gången jag är gravid. Har varit lite andfådd i dagarna och lite tröttare än vanligt men känner annars inget speciellt. Jobbar som controller (ekonomi) och kan arbeta hemifrån mycket så det blir nog bra framöver. 

Såg att mottagningen vi tillhör inte har tider förrän i september för en första inskrivning, får väl ringa senare i veckan. Bor i Jönköpings-området och man får tydligen inte välja mottagning utan måste gå till den familjecentral man tillhör enligt nån områdeskarta?hade annars varit smidigt med en annan som dessutom har mycket fler tider. Tänker att om jag får tid i september hinner det gå väldigt många veckor?? 

• EPQ

LSK93, bf 31 mars
    Lugnoro, bf 1 april (lite osäker), första barnet
    Justinzevar, bf 1 april
    Dalkullans, bf 1 april
    Forstfoderskan, bf 2 april, första barnet 

Sladdis, bf 5 april, tredje barnet 
    Anni89, bf 6 april, andra barnet 
    EPQ, bf 8 april, första barnet 
    Lillapandan, bf 8 april (gissning), första barnet
    Rebecka 714, bf 9 april, femte barnet 
    Jessica Noel, bf 9 april 
  • EPQ

Har nu också kontaktat BM och fått tid för första inskrivningen nästa onsdag. Antar att de då bokar in UL och övriga besök. Hur vanligt är det att göra privata tidiga ultraljud innan det vanliga som erbjuds runt vecka 12? Ni som bokar in, är det främst pga oro, tidigare missfall, risk för utomhavandeskap osv? Första gången jag är gravid och blir lite osäker på vad man ska göra såhär i början.. 

• EPQ