Inlägg från: EPQ |Visa alla inlägg
  • EPQ

BF april 2025

EPQ (BF 8/4 troligtvis)
    Första barnet, försökt i ganska exakt ett år och fick ett svagt plus igår och ett starkare idag. 

Så spännande att följas åt här! 

• EPQ

Så roligt att följas åt! 

Det är vårt första barn och också första gången jag är gravid. Har varit lite andfådd i dagarna och lite tröttare än vanligt men känner annars inget speciellt. Jobbar som controller (ekonomi) och kan arbeta hemifrån mycket så det blir nog bra framöver. 

Såg att mottagningen vi tillhör inte har tider förrän i september för en första inskrivning, får väl ringa senare i veckan. Bor i Jönköpings-området och man får tydligen inte välja mottagning utan måste gå till den familjecentral man tillhör enligt nån områdeskarta?hade annars varit smidigt med en annan som dessutom har mycket fler tider. Tänker att om jag får tid i september hinner det gå väldigt många veckor?? 

• EPQ

LSK93, bf 31 mars
    Lugnoro, bf 1 april (lite osäker), första barnet
    Justinzevar, bf 1 april
    Dalkullans, bf 1 april
    Forstfoderskan, bf 2 april, första barnet 

Sladdis, bf 5 april, tredje barnet 
    Anni89, bf 6 april, andra barnet 
    EPQ, bf 8 april, första barnet 
    Lillapandan, bf 8 april (gissning), första barnet
    Rebecka 714, bf 9 april, femte barnet 
    Jessica Noel, bf 9 april 
  • EPQ

Har nu också kontaktat BM och fått tid för första inskrivningen nästa onsdag. Antar att de då bokar in UL och övriga besök. Hur vanligt är det att göra privata tidiga ultraljud innan det vanliga som erbjuds runt vecka 12? Ni som bokar in, är det främst pga oro, tidigare missfall, risk för utomhavandeskap osv? Första gången jag är gravid och blir lite osäker på vad man ska göra såhär i början.. 

• EPQ

Mår ganska ok, lite tröttare än vanligt och antingen hungrig konstant eller lätt illamående och inte sugen på något. Dock vaknar jag varje natt och behöver kissa och efter det kan jag aldrig somna om. Har varit vaken sen 03 inatt, vet inte om jag bara börjar tänka mycket eller om kroppen vill hålla sig vaken av någon anledning. 

Min första känsla var en tjej så jag går nog på den fortsatt. Spelar verkligen ingen roll dock 

• EPQ

Skulle ut och äta på kvällen, kanske lite vin var tanken men ville ta ett test på morgonen för att se att det inte visade något. Gick upp före mannen och tog ett, som vanligt visade det inget (hade försökt i ett år). Sen när jag kollar nära nära testet så visst det ett väldigt svagt streck. När mannen kom upp kramades jag väldigt länge och visste inte vad jag skulle säga haha. Då fattade han och sen köpte vi fler tester och bekräftade vad vi hade trott. Typ så haha

• EPQ

5+6, tiden går sååååå långsamt. Vill bara att första UL ska komma så man kan veta att det ser bra ut so far?.pendlar mellan glädje och oro konstant 

• EPQ
    Maggan777 skrev 2024-08-15 12:03:00 följande:

Hej på er!
    Efter mer än två år utan preventivmedel och ett år av aktiva försök har jag också äntligen fått ett plus på stickan. Vi är överlyckliga men såklart livrädda för att något ska gå fel, särskilt såhär tidigt. Jag vet inte alls hur jag ska hantera denna oro, är det någon som har några tips? 
    Jag är bara i vecka 5 och enligt min app har jag BF den 23 april 2025. 

Stort grattis! Vi försökte också ett år innan det tog sig så har BF 8/4. Försöker tänka att man väntar på ett barn och inte på ett missfall, det blir som det blir påvägen och allt har en mening även om man inte ser det i stunden. Önskar er lycka till ❤️
  • EPQ
    IRABELLE skrev 2024-08-18 18:30:38 följande:

Längtar så extremt till vecka 12, så jag äntligen slipper känna mig så himla ensam i alla känslor

Verkligen samma här?..dagarna sniglar sig fram! 
  • EPQ

Första UL och KUB idag, allt gick bra och såg jättefint ut. Så sjukt overkligt att se sin bebis för första gången (speciellt eftersom det är första barnet). Bra siffror på KUB också så nu är vi så lättade och glada här hemma! 

• EPQ

Var på RUL idag, allt gick bra och såg fint ut! Vi valde att inte ta reda på kön så det känns spännande att inte veta. Mår jättebra i graviditeten än så länge, syns inte jättemycket på magen än men lite i af. Känt rörelser i 2-3 veckor och hade moderkakan i bakvägg precis som jag anade då jag kände rörelser tidigt. Hur går det för er andra? 

Svar på tråden BF april 2025