Inlägg från: mothertotwo |Visa alla inlägg
  • mothertotwo

BF april 2025

Hur berättade ni nyheten för er partner, om att ni väntar barn? Gör ni något roligt eller ni bara berättar det rakt ut? 

• mothertotwo
    IRABELLE skrev 2024-08-07 20:20:35 följande:

Jag lade graviditetstestet på hans skrivbord bara, inget roligare än så haha

Hur reagerade han på det? :)
  • mothertotwo
    IRABELLE skrev 2024-08-07 20:35:43 följande:

Tog en evighet för honom att se det, satt och bara väntade på reaktion.

Men han blev chockad men glad!  Inget vi planerat, men vi båda kände på oss att jag blev gravid denna gång.

Naw, män är tyvärr inte så snabba på att reagera haha. Min reagerade inte så mycket heller. Vi har två barn sen innan. Känner mig gravid nu men test visar inget speciellt än. Ville ha en idé på hur jag skulle framföra det för honom om det skulle vara positivt i dagarna :) 
  • mothertotwo
    EPQ skrev 2024-08-07 21:14:36 följande:

Skulle ut och äta på kvällen, kanske lite vin var tanken men ville ta ett test på morgonen för att se att det inte visade något. Gick upp före mannen och tog ett, som vanligt visade det inget (hade försökt i ett år). Sen när jag kollar nära nära testet så visst det ett väldigt svagt streck. När mannen kom upp kramades jag väldigt länge och visste inte vad jag skulle säga haha. Då fattade han och sen köpte vi fler tester och bekräftade vad vi hade trott. Typ så haha

Måste ha varit en total lycka för er 😊. Jag har bild på testet kvar från min sist födda. Om det skulle visa tydligare på grav testen denna gång så tänkte jag göra en jämförelse med bilderna och skriva bokstaven på min sist födda och frågetecken på den andra. Sen skicka bilden till hans mobil. Se hans reaktion helt yrvaken 😂. Han kollar alltid sin mobil på morgonen. 
  • mothertotwo
    Loppster skrev 2024-08-09 19:05:04 följande:

Hej tjejer. Plussade igår Och har bf 18 april. egentligen bim imorgon testade två dagar tidigt. 

Jag är gravid med mitt andra barn. Tycker denna graviditet såhär långt är väldigt annorlunda mot förra. Har så mycket mindre symtom även om det finns symtom. Förra graviditeten spydde jag innan jag ens gjort ett test och mådde extremt illa och kräktes i 12 veckor. Nu har jag mest lite molvärk, ryggvärk och väldigt svagt illamående ibland. Är ju väldigt tidigt så kan ju bli mer symtom längre fram såklart men känns verkligen annorlunda än sist. 

någon som har fler barn som upplevt samma? 

Mina två graviditeter har varit som natt och dag. Jag spydde, mådde illa, värk till en förbannelse med min första foglossning from vecka 12. Med min andra mådde jag hur bra som helst, bara lite lätt illa mående och lite foglossning som började i mitten på graviditeten.  
  • mothertotwo
    Loppster skrev 2024-08-10 18:11:57 följande:
    Åh men vad skönt och höra. Tog ett nytt gravtest igår till och med bara för att jag tycker att jag mår för bra. haha. Men det hade ökat i styrka så jag får nog bara släppa det och njuta av att må bra. förra graviditeten spydde jag konstant och gick ner flera kilo i vikt så det är ju det man hade förväntat sig nu med. haha
    Jag säger bara att du ska njuta 🙂. Trots att jag spydde mycket i första så gick jag upp enormt mycket i vikt. Över 50 kg gick jag upp. Men min sista gick jag upp enbart 13 kg. Båda pojkar 😅 Njut så länge du mår bra.
Svar på tråden BF april 2025