• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Rebecka 714

Jag har bokat in tidigt ultraljud privat 20 augusti.

De känns som att efter då om allt ser bra ut, kommer jag förstå att jag är gravid. Fortfarande så overkligt!

Jag har blivit jätte sugen på konstiga saker som jag vill äta men inte kan. Typ torkad fisk (aldrig gillat?!)

ölkorv blev jag så sugen på idag och köpte. Sen läste jag att man måste frysa de i tre dagar så kunde bara öppna o lukta på det 🤣. Vid min förra graviditet för tre år sedan var jag vegetarian sen många år tillbaka men fick craving efter kyckling så de äter jag än idag. 🤣

symtom är molande värk men lite mindre nu. Har varit väldigt intensivt enda sen öl tycker jag. 

sen tycker jag att mycket luktar äckligt. Känns som de luktar hamsterbur överallt ..

• LSK93

Jag har också bokat tid privat för tidigt ultraljud, också 20 augusti! Illamåendet har blivit lite starkare och är fortfarande värst när jag börjar bli hungrig. Men ingen spya än. Idag 7+0 och första dagen på jobb efter semestern. Får se hur de kommande veckorna ska gå!

• LSK93

Så ledsen att höra, vet hur det känns! Ta tröst i att ni ändå snabbt kunnat bli gravida, så var inte fallet för oss när vi fick missfall efter 1.5 års försök.

Anonym (Forstfoderskan) skrev 2024-08-03 17:29:31 följande:

Tack för deltagande och sympatier. ❤️

Det blir ingen aprilbebis för oss. Har stundtals haft rejält ont i magen och därtill kraftiga blödningar sedan gårdagskvällen som pågått genom natten och vidare idag. Typ som mens, har dock svårt att avgöra om det är exakt motsvarande mängd då jag aldrig brukar använda binda i ?vanliga fall?. Mer ont än vid mensvärk dock, det beror nog mest på att jag inte vågat ta värktabletter om embryot mot all förmodan skulle klarat sig.

Har bokstavligt talat pendlat mellan hopp (innan blödningarna drog igång ordentligt) och förtvivlan. Känner dock här och nu att jag mest bara vill ?blöda klart? och gå vidare, det var inte meningen just precis nu. ❤️

Önskar er alla stort lycka till under månaderna som kommer! 

• Anni89

Upptäckte precis lite blod när jag gick på toaletten. Lite brunröd flytning i trosan och sedan lite rött blod när jag torkade mig. De små få gravidsymtom jag hade första dagarna (lite känningar i livmodern och lite större bröstvårtor) är försvunna sedan fyra dagar tillbaka. Livrädd nu för missfall.. 

• Lugnoro
    Anni89 skrev 2024-08-05 13:12:47 följande:

Upptäckte precis lite blod när jag gick på toaletten. Lite brunröd flytning i trosan och sedan lite rött blod när jag torkade mig. De små få gravidsymtom jag hade första dagarna (lite känningar i livmodern och lite större bröstvårtor) är försvunna sedan fyra dagar tillbaka. Livrädd nu för missfall.. 

Det kan blöda utan att det är missfall. Så hoppas på det! Men förstår din rädsla. 
  • Lugnoro

Vet någon om man får mage snabbare om man bär tvillingar? Är orolig över att få tvillingar och det hjälper inte att jag tycker mig se en mage i 5+5. Eller vet någon varför man får mage snabbt? Kom till 11+0 i början av året och då var det inte såhär. Då var det ett foster däri. 

• IRABELLE

Läst att man får mage snabbare om man varit gravid tidigare. Kan vara därför kanske

• Jessica Noel
    Anni89 skrev 2024-08-05 13:12:47 följande:

Håller tummarna för att det bara är en lite blödning man kan får 
    är man är gravid 🙏
  • omgmamma2103

Godkväll. 

Har idag bokat besök hos bm, bli den 23/8. 
    Ska ringa och försöka få ett tidigt ultraljud på en privatklinik. 
    Någon som vet hur tidigt man kan göra de? Vi åker utomlands på söndag, skulle egentligen vilja kolla redan denna veckan, framför allt för att säkerhetsställa att de inte är utomkvedshavandeskap. 

Märkte idag lite känslighet mot dofter när jag var och tränade. 
    De har jag inte upplevt tidigare. 

Hoppas alla har en fin kväll ☺️

Svar på tråden BF april 2025