• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Anonym (Sladdis)

LSK93, bf 31 mars
    Lugnoro, bf 1 april (lite osäker), första barnet
    Justinzevar, bf 1 april
    Dalkullans, bf 1 april
    Forstfoderskan, bf 2 april, första barnet 

Sladdis, bf 5 april, tredje barnet 
    Anni89, bf 6 april, andra barnet 
    EPQ, bf 8 april (troligtvis)
    Lillapandan, bf 8 april (gissning), första barnet
    Rebecka 714, bf 9 april, femte barnet 
    Jessica Noel, bf 9 april 
  • Supersemlan
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-08-01 08:23:17 följande:
    Välkommen hit! ☺️
    Grattis till plusset! 
    Detta är min första grav som jag inte är nikotinberoende vid plusset. Slutade med all nikotin för fem år sedan och just nu känns det väldigt skönt att slippa den abstinensen. Men minns så väl hur det va vid de andra graviditeterna, alla hormoner + abstinens, men du kommer att fixa det galant!
    Jag hoppas på att inte gå upp lika mycket i vikt denna gång, dels för att jag redan väger för mycket men också för att jag inte abstinens-tuggar 😂
    Är det någon mer här inne som, liksom jag, har väldigt högt BMI?

Vi gör också KUB för första gången, har valt bort det tidigare men nu i och med min ålder, snart 39, kändes det rätt att göra nu. 
    Stort grattis! Och kul att det finns en annan 39-åring här! ☺️
  • Anni89
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-08-01 08:07:00 följande:
    Välkommen hit! Grattis till plusset och grattis på födelsedagen! ☺️
    Oj, vilken historia 🥹 Skönt att höra att lillkillen är fullt frisk idag. ❤️
    Tack snälla du! 😊
  • Anni89
    Anonym (Forstfoderskan) skrev 2024-07-31 20:52:46 följande:

Hej,

Jag plussade för drygt en vecka sedan, är i v 5 + 1 idag med vårt första barn. Utifrån senaste mensens första dag är BF 31 mars, utifrån ägglossning(stester) är det 2 april. Det här var vårt fjärde försök och det känns fortfarande helt overkligt. Mina symptom är humörsvängningar, massor av molvärk samt ömma bröst. Jag var på inskrivningssamtal och tog blodprov, fick veta blodgrupp RH-värde och testade sköldkörtelhormon redan igår. 

I samband med att jag plussade förra veckan slutade jag med snus tvärt och nikotinabstinensen har varit fruktansvärd. Jag knaprar godis hela dagarna och känner mig redan jättesvullen. Tror dock att godiset håller blodsockret uppe och eventuellt illamåendet i schack, haha. 

Jag är orolig för att vi ska få missfall men försöker att inte oroa mig eftersom att det inte går att påverka. Igår bestämde vi oss för att beställa och betala för KUB (vi är under 35) efter att ha läst om Trisomi 13 & 18 och insett vilket lidande det innebär för barnet att födas med en av de avvikelserna. Samtidigt är jag kluven till fosterdiagnostik. Jag tycker inte att jag har rätt att avgöra eller gissa vilken funktionsnivå som är lika med tillräckligt hög livskvalitet för att få födas?

Många tankar och en del oro - skönt att få dela resan med er! Jag har semester just nu och i tre veckor till, det känns skönt att få baka bebis i lugn och ro den första tiden. ☺️

Grattis till plusset! 

Gällande fosterdiagnostik gör såklart alla som dom vill, men känn absolut inte att det är något ?fel? med det. För mig är det en självklarhet att göra KUB. Tycker det är urdåligt att vården skiljer sig mellan olika län, jag bor i Stockholm och här erbjuds alla gratis KUB, oavsett ålder. 

• EPQ

LSK93, bf 31 mars
    Lugnoro, bf 1 april (lite osäker), första barnet
    Justinzevar, bf 1 april
    Dalkullans, bf 1 april
    Forstfoderskan, bf 2 april, första barnet 

Sladdis, bf 5 april, tredje barnet 
    Anni89, bf 6 april, andra barnet 
    EPQ, bf 8 april, första barnet 
    Lillapandan, bf 8 april (gissning), första barnet
    Rebecka 714, bf 9 april, femte barnet 
    Jessica Noel, bf 9 april 
  • Echinacea

Jag har också precis plussat och väntar tredje barnet i början av april. Jag mår oförskämt bra, lite lätt illamående. 
    Med de andra barnen började jag spy direkt mensen var försenad och sen fram till v 28, så hoppas denna graviditeten blir bättre. 

• Anonym (Sladdis)
    Supersemlan skrev 2024-08-01 08:29:28 följande:
    Stort grattis! Och kul att det finns en annan 39-åring här! ☺️
    Tack! O detsamma ☺️ Kul att våra barn är lika gamla också. Min son hinner fylla 13 innan bf o dottern blir 8 nästa månad 😊
  • Supersemlan
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-08-01 14:13:15 följande:
    Tack! O detsamma ☺️ Kul att våra barn är lika gamla också. Min son hinner fylla 13 innan bf o dottern blir 8 nästa månad 😊
    Ja, vad roligt! När har ni tänkt att berätta för barnen, och hur tror ni att de kommer reagera? Mina barn har vid flera tillfällen deklarerat att de under inga omständigheter vill ha ett syskon? 🙈
  • LSK93

Här är det ömma, lite svullna bröst som gäller. Från igår morse har jag märkt att jag blir lite illamående när jag är hungrig, men inga spyor eller andra värre grejer ännu. Idag 5+4. :)

• Rebecka 714

Jag önskar att familjeliv hade en app.
    tycker den här sidan är så jobbig att sitta på via mobilen 
    :( mkt reklam osv.. ingen som skulle vilja gå med i någon Facebook grupp tillsammans eller de kanske är för o-anonymt. 

Svar på tråden BF april 2025