• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Anonym (Sladdis)
    Supersemlan skrev 2024-08-01 15:35:27 följande:
    Ja, vad roligt! När har ni tänkt att berätta för barnen, och hur tror ni att de kommer reagera? Mina barn har vid flera tillfällen deklarerat att de under inga omständigheter vill ha ett syskon? 🙈
    Tänkte först vänta tills efter KUB men nu känns det sååå långt fram 🙈
    Jag tror och hoppas att dom reagerar med lycka. Yngsta har tjatat om en lillebror i några år. Men sen höstas när hon inte fick tvärnej från mig har hon involverat storebror också och nu frågar dom relativt ofta om det. Jag har sagt att man går ju inte bara o köper en lillebror i affären o om det skulle bli så kan det ju bli en lillasyster också. Dom va okej med det 😂

När tänkte ni berätta?
    Haha, ja det kan ju tas emot lite olika då, dom blir säkert glada ändå ☺️

Hur tänker nu andra berätta för era närmsta? 
    Eller kanske bara jag som funderar på sånt redan 😂
  • Anonym (Sladdis)
    Rebecka 714 skrev 2024-08-01 18:34:27 följande:

Jag önskar att familjeliv hade en app.
    tycker den här sidan är så jobbig att sitta på via mobilen 
    :( mkt reklam osv.. ingen som skulle vilja gå med i någon Facebook grupp tillsammans eller de kanske är för o-anonymt. 

Kan hålla med dig, skitdryg 😂
    Jag går gärna med i en Facebook-grupp längre fram när det är officiellt så att säga ☺️
  • Lugnoro

Sladdis, jag har också funderat på hur jag ska berätta. Sista tänkte vi vänta till efter kub, men kunde inte hålla oss (eller det var främst jag). Så vi berättade några veckor innan. Men fick missfall veckan innan KUB. Så alla visste och jag tyckte att det var skönt att få stöd. Vi hann dock inte berätta om graviditeten på sociala medier. 

Den här gången vill vi försöka vänta till 12+6 eller kanske precis efter KUB. Min man tycker att det är skönt att många inte blir ledsna om det blir missfall och för mig känns det bra att vänta. Tänkte dock inte att det skulle kännas så. 

En vän var vet om det hittills. 

• Echinacea

Vi kommer vänta med att berätta så länge som möjligt för barnen, familj och vänner.
    De andra två graviditeterna vänta vi till v16-20 innan familjen och de närmsta vännerna fick reda på det, får se om vi kan hålla det hemligt lika länge denna graviditeten. 

Men jag ser fram emot den dagen vi berättar för barnen, de kommer bli så glada. 

Hur mår ni andra? 

• Rebecka 714

Är de fler som känner så himla molande känsla nästan hela tiden. Som om mensen ska komma när som helst liksom. 

minns inte om jag kände så hela tiden de tidigare gångerna. De är v 5 Idag. 

angående berätta. Vi ska berätta för barnen efter första ultraljudet som man gör i v 8 om allt ser bra ut tror vi. 

vi hade tänkt hålla oss tills efter nipt men de känns långt borta.. men får se.

de är endast min syster som vet nu. 

tänker att barnen får veta först. Senare resten av familj och jobbet i v 15-16 kanske. 

• Anni89
    Rebecka 714 skrev 2024-08-01 18:34:27 följande:

Jag önskar att familjeliv hade en app.
    tycker den här sidan är så jobbig att sitta på via mobilen 
    :( mkt reklam osv.. ingen som skulle vilja gå med i någon Facebook grupp tillsammans eller de kanske är för o-anonymt. 

Det finns två grupper på Facebook redan! Sök på BF april 2025 😊
  • Anonym (Forstfoderskan)

Tack för goda råd gällande nikotin- och tobaksfria alternativ till snus! Jag tycker att det gått bättre och bättre att vara utan nikotin.

Jag fick precis en blödning. Rynkar på näsan Har haft rejält med molvärk till och från i drygt 1,5 v och har det även idag. Blodstrimmor och rosa flytningar är inte alls en rolig upptäckt i kombination med molvärk.

Finns inget att göra så det är väl bara att avvakta över helgen och se om det kommer en rejäl blödning. Usch, är så ledsen! 

• Anonym (Sladdis)
    Anonym (Forstfoderskan) skrev 2024-08-02 14:11:14 följande:

Tack för goda råd gällande nikotin- och tobaksfria alternativ till snus! Jag tycker att det gått bättre och bättre att vara utan nikotin.

Jag fick precis en blödning. Rynkar på näsan Har haft rejält med molvärk till och från i drygt 1,5 v och har det även idag. Blodstrimmor och rosa flytningar är inte alls en rolig upptäckt i kombination med molvärk.

Finns inget att göra så det är väl bara att avvakta över helgen och se om det kommer en rejäl blödning. Usch, är så ledsen! 

Usch det är aldrig kul, behöver dock inte innebära det värsta ❤️
    Hur är det med blödningen o värken nu? 
    Tänker på dig 💕
  • Supersemlan
    Anonym (Forstfoderskan) skrev 2024-08-02 14:11:14 följande:

Vilken vecka är du i? Jag har haft molvärk till och från sen innan jag plussade (det hade jag när jag var gravid med mina två andra barn också) och för en vecka sen så fick jag en liten ljusrosa blödning Som höll i sig i ett par dagar. Trodde att det var kört, och åkte till gynakuten dagen efter då jag haft två x innan. Men då konstaterade läkaren att blödningen kommit från äggledaren som ägget släppts ifrån och tydligen var helt normal! Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Forstfoderskan)

Tack för omtanken Sladdis & Supersemlan! ❤️

Jag är i vecka 5+3 utifrån senaste mensens första dag men 5+1 utifrån ÄL. Det har kommit små blodstrimmor och rosa flyttningar sedan lunch idag. Nu när jag gick på toaletten kom det mer blod än flytning, fortfarande inga mensmängder men det känns som att det kan vara på gång. Jag har haft ont till och från under dagen och just nu ont igen.

Jag ställer in mig på det värsta så att jag inte blir helt förkrossad om/när det börjar blöda ännu mer. 😔 ❤️?????

Svar på tråden BF april 2025