BF april 2025
Hej!
Jag plussade igår, BF 6 april. Detta blir andra barnet, har en son på 3,5 år. Vi började försöka för ett år sedan, gjorde 6-7 försök som alla misslyckades (vilket kändes tungt då storebror blev till på första försöket). Hade sedan en paus ett par månader och blev nu gravid på första försöket denna omgång 😊
Min första graviditet och förlossning var ett stort trauma. Min moderkaka växte inte som den skulle, vilket ledde till att bebisen inte fick tillräckligt med näring. Jag började utveckla Hellp (en svår form av havandeskapsförgiftning) och mitt vatten gick v 30+4. Min son föddes v 31+0 med akut kejsarsnitt. Han vägde bara 855g (normal vikt i den veckan är 1800g). Vi spenderade 3 månader på sjukhus och var med om det mesta. 3 operationer, sepsis och otaliga utredningar. Idag är min son fullt frisk, han är dock fortfarande väldigt liten för sin ålder.
Med vår historik kommer såklart mycket oro över hur det ska gå denna gång. Men just nu känner jag mest glädje över att (förhoppningsvis) äntligen få ett syskon!
Jag fyller 35 år imorgon, jobbar som redovisningsekonom och bor utanför Stockholm.