BF april 2025
Hej!
Ni som har plussat och vet med stor sannolikhet att ni är gravida, hur långt innan började ni känna av menssmärtor?
Haft menssmärtor i ca tre veckors tid nu och tror hela tiden att min mens ska komma. Jag har inte planerat in någon graviditet, utan vi är lite mer "vi tar det som det kommer". Jag och sambon är inte speciellt aktiva efter 13 år ihop, men har två pojkar på 11 och 7 år tillsammans.
Vet dessutom inte när jag brukar ha ägglossning, eftersom menscykeln är oregelbunden. Kan vara allt mellan 25-56 dagar enligt mina uppskrivningar. Jag tar inte ägglossningstest.
Jag och min sambo var med varandra 9 dagen av menscykeln och efter några dagar (typ tre eller fyra) fick jag menskramp och har haft det sedan dess. Sån intensiv menssmärta att mensen kommer när som helst.
Bortsett från menssmärtan har jag även fått gigantiskt svullna vårtgårdar, men ömmar inte speciellt utan bara när jag använder bh och det strammar liksom åt. I går när jag drack coca cola, smakade det inte ens som coca cola längre och i morse när jag vaknade så stank det sopor överallt, men hade inga sopor.
Problemet är att jag gjorde ett test imorse men det visade negativt och enligt menscykeln är det omöjligt att jag skulle ha blivit det, men ändå inte omöjligt med tanken på oregelbundna menstruationer. Ja ni förstår säkert. Jag vill mest bara kolla om det är någon annan som haft det typ likadant. Minns att jag plussade med min äldsta i vecka 8 och min yngsta i vecka 5. Om jag är det nu så ska det vara runt 4+0. Men låter också jätte tidigt för att verkligen känna av några symtom, eller?
Hör kanske inte hemma här, men har inga direkt tjej kompisar att ta sånt här med