Inlägg från: ella321 |Visa alla inlägg
  • ella321

BF april 2025

Hej 😊
    Kul med en sånhär grupp 😀 Hänger gärna med i en fb grupp längre fram om allt går vägen och det är officiellt. 😊
    Jag plussade för några dagar sedan och BF är 10/4 eller 12/4 olika appar ger mig olika. Har använt NC och den säger 12/4 så det känns kanske mest troligt. 😊

Det är vårat första barn och vi började försöka i juni 2023. Blev gravida i augusti 2023 men fick MA som upptäcktes vid kub. 😔 Vi har därefter försökt men inte gett resultat förän nu. 
    Det känns overkligt och man vågar inte riktigt hoppas att det är sant eller att det ska gå vägen denna gång. Känns som jag ställer in mig på att det inte kommer gå för att inte må lika dåligt som sist. 
    Har inga symptom direkt mer än lite spända bröst och lite mer kissnödig. Vilket får mig att tro att nått är fel redan ni 😔

Ser att någon skrivit om tidigt ultraljud redan i vecka 8. Erbjuds det i visa regioner eller är det nått man betalar själv? Här är det inget förän kub i v13. 

Jag är 36 och min sambo 35 och vi bor i Borlänge (tänkte om det är någon som bor nära så kanske man kan se framöver)
    Jsg har endast berättat om graviditeten för min sambo och en nära vän. Blir troligtvis för en vän till inom kort men vi tänker försöka vänta att berätta för resterande familj och vänner till efter kub. 😊

• ella321

Så underbart att läsa om alla som nu gjort kub och där det ser bra ut 😍😄

Igår var det äntligen våran tur att göra kuben. Nervöst och jag var så spänd. (För nästan exakt ett år sedan gjorde vi kub och då fick vi veta att vi fått MA så var livrädd för samma besked igen). Lättnaden när man inte bara såg ett svart hål (tom livmoder) utan en liten bebis och när barnmorskan visade att hjärtat slår var obeskrivlig. Hela kroppen slappnade av och självklart började jag gråta. 

Vi fick låg risk för kromosomavvikelserna men fick inte heller veta några siffror. Känns så overkligt att den lilla sprattlande varelsen som inte ville ligga still finns inne i min livmoder. 😍❤️ 

På kvällen valade vi sen att åka runt och berätta för min sambos familj och ge den små presenterna som jag gjort iordning. Helt magiskt att få dela lyckan med familjen och äntligen slippa hålla det hemligt. 😄

Min familj bor en bit bort så vi kommer åka och överraska dem i helgen med samma besked. Vi får bara hoppas de är hemma när vi kommer på spontanbesök. 🙈

Vi har fått tid för RUL den 15/11 och hoppas vi ska få reda på kön då och att allt ser fortsatt bra ut. 😍❤️

Håller tummarna för alla er som fortfarande väntar besked att ni ska få lila underbara besked som oss ❤️

Svar på tråden BF april 2025