• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Anonym (GF)

The Land of the Free

Kamala vill inte specifiera exakt vilken politik hon vill driva men hennes förslag till VP är i alla fall öppen med att 

"There is no guarantee to free speach!" 

då han diskuterar det han anser vara "hat" och "desinformation"

En amerikansk vice-presidentkandidat som öppet talar om att censurera "desinformation" ...

Vi har den diskussionen i Europa och Sverige också.

x.com/elonmusk/status/1827551238893776956

• Mrs Moneybags
    Anonym (GF) skrev 2024-08-27 13:18:11 följande:

The Land of the Free

Kamala vill inte specifiera exakt vilken politik hon vill driva men hennes förslag till VP är i alla fall öppen med att 

"There is no guarantee to free speach!" 

då han diskuterar det han anser vara "hat" och "desinformation"

En amerikansk vice-presidentkandidat som öppet talar om att censurera "desinformation" ...

Vi har den diskussionen i Europa och Sverige också.

x.com/elonmusk/status/1827551238893776956

Speech*

Självklart måste man motarbeta desinformation. Eller tycker du att det är något positivt? 
  • Anonym (GF)
    Mrs Moneybags skrev 2024-08-27 15:21:36 följande:
    Speech*

Självklart måste man motarbeta desinformation. Eller tycker du att det är något positivt? 
    Definiera "desinformation"
  • Anonym (X)
    Anonym (GF) skrev 2024-08-27 16:08:43 följande:
    Definiera "desinformation"
    Desinformation är avsiktligt falsk eller vilseledande information som sprids på ett planerat sätt i syfte att nå en viss målgrupp

• Anonym (GF)
    Anonym (X) skrev 2024-08-27 16:09:54 följande:
    Desinformation är avsiktligt falsk eller vilseledande information som sprids på ett planerat sätt i syfte att nå en viss målgrupp
    OK om du plockar upp bollen - definiera "missvisande" och "falsk".

Och nej det är ingen lek med ord. Det är hela kärnan i kritiken mot idéen om att censurera "desinformation"
  • Marmite Devil
    Anonym (GF) skrev 2024-08-27 16:19:19 följande:

Och nej det är ingen lek med ord. Det är hela kärnan i kritiken mot idéen om att censurera "desinformation"
    Vad är det du har svårt att förstå? 
  • Anonym (GF)
    Marmite Devil skrev 2024-08-27 17:14:56 följande:
    Vad är det du har svårt att förstå? 
    Så om du är en tredje som vill ta över samtalet eller om du råkade svara med ditt ordinarie nick istället för "Anonym(X)" får väl vara osagt men OK

Jag har inga problem alls att förstå. Frågan ställde jag till Mrs Moneybags för att se om HON(?) förstår vad det är hon säger och förespråkar 

Kanske du kan definiera vad "desinformation", "missledande" och "falsk" betyder då?
  • Anonym (X)
    Anonym (GF) skrev 2024-08-27 17:28:52 följande:
    Så om du är en tredje som vill ta över samtalet eller om du råkade svara med ditt ordinarie nick istället för "Anonym(X)" får väl vara osagt men OK

Jag har inga problem alls att förstå. Frågan ställde jag till Mrs Moneybags för att se om HON(?) förstår vad det är hon säger och förespråkar 

Kanske du kan definiera vad "desinformation", "missledande" och "falsk" betyder då?
    Du är rolig, du. Ta över samtalet? Detta är inte en privat diskussionsgrupp, här får alla svara om de vill. 

Jag är lika lite Marmite Devil som du är Nattuv. 
  • Padirac
    Anonym (GF) skrev 2024-08-27 16:19:19 följande:

missvisande: som felaktigt visar eller leder åt fel håll, jämför med missledande

missledande: som utelämnar vissa avgörande fakta eller ger en förklaring till händelsen som är falsk.

falsk: osann, oriktig, felaktig; ogrundad, förfalskad 

fakta: ett faktiskt föreliggande sakförhållande

sakförhållanden: tillstånd som råder i den fysiska verkligheten

• Marmite Devil
    Anonym (GF) skrev 2024-08-27 17:28:52 följande:

Jag är en av dem som inte har några problem att förstå vad missledande och falsk betyder. 

vad desinformation betyder är mindre viktigt, viktigare vad desinformation innebär. 

Desinformation är information baserad på falsk fakta (ibland ingen fakta), dvs missledande information. 

Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?