• Anonym (2024)

Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?

Har aldrig sett det ute på stan är det så ovanligt som jag tror att det är?

• Svar på tråden Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?
  • Pixxel

Ja men det är ytterst ovanligt. Och i de fall som finns är det ofta svenska män med kvinnor från Iran.

• Anonym (2024)
    Pixxel skrev 2024-07-20 11:44:03 följande:

Ja men det är ytterst ovanligt. Och i de fall som finns är det ofta svenska män med kvinnor från Iran.

Så det finns ett undantag 
  • Anonym (Suck)

Självklart finns det massor med såna! Mellanöstern är rätt stort vet du...

• Anonym (2024)
    Anonym (Suck) skrev 2024-07-20 12:13:58 följande:

Självklart finns det massor med såna! Mellanöstern är rätt stort vet du...

Kanske det gör men det är  inget jag själv har sett. Oftast är det Thailändska kvinnor som är med Svenska män
  • Anonym (Nna)

Det finns ju men är nog mer ovanligt. Det är väldigt stor kulturkrock mellan Mellanöstern och just etniska svenskar. Tror de är vanligare att kvinnor från mellanösten klickar mer med andra invandrargrupper än svenskar. 

• Anonym (Suck)
    Anonym (2024) skrev 2024-07-20 12:18:25 följande:
    Kanske det gör men det är  inget jag själv har sett. Oftast är det Thailändska kvinnor som är med Svenska män
    Men du ser ju inte på alla kvinnor om de är från Mellanöstern. Hudfärgen är inte alltid särskilt uppenbar så de kan lika gärna se ut som de kommer från andra länder utanför området.

"Mellanöstern är en geopolitisk region som omfattar Arabiska halvön, Levanten, Turkiet, Egypten, Iran och Irak."
  • Anonym (Andra gen)
    Pixxel skrev 2024-07-20 11:44:03 följande:

Oj, det var tvärtsäkert! Vad baserar du ditt svar på?

Är andra generationens invandrare (kurd) och har svensk sambo. Bland min generation är det inte ovanligt.
  • Anonym (2024)
    Anonym (Suck) skrev 2024-07-20 12:21:33 följande:
    Men du ser ju inte på alla kvinnor om de är från Mellanöstern. Hudfärgen är inte alltid särskilt uppenbar så de kan lika gärna se ut som de kommer från andra länder utanför området.

"Mellanöstern är en geopolitisk region som omfattar Arabiska halvön, Levanten, Turkiet, Egypten, Iran och Irak."
    Mellanöstern kvinnor kan vara rätt så ljusa men det syns på ansiktsdragen 
  • Anonym (2024)
    Anonym (Andra gen) skrev 2024-07-20 12:23:45 följande:

Är andra generationens invandrare (kurd) och har svensk sambo. Bland min generation är det inte ovanligt.
    Jag baserar det mer på vad jag ser. Därför är det bra att fråga så man får en klarare bild på hur det ligger till.
    Är det mer vanligare bland Kurd kvinnor än andra Mellanöstern kvinnor känner du andra kurdiska kvinnor som har svenska partners?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Andra gen) skrev 2024-07-20 12:23:45 följande:

Dvs född i Sverige? Dvs inte från Mellanöstern isf.
Svar på tråden Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?