• Anonym (2024)

Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?

Har aldrig sett det ute på stan är det så ovanligt som jag tror att det är?

• Svar på tråden Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?
  • Anonym (gg)
    Anonym (2024) skrev 2024-07-20 12:59:27 följande:
    Se där är det dina. Arbetskollegor?
    En av dem är, en är en vän.

En är kristen, en född muslim, men inte religiös.
  • Anonym (2024)
    Anonym (Nna) skrev 2024-07-20 13:22:29 följande:

Vad är det som gör det intressant?

Det var bara en tanke igår när jag såg män med öst asiatiska kvinnor då funderade jag på att jag själv aldrig har sett kvinnor med  ursprung ifrån Mellanöstern som har svenska partners
  • Anonym (gg)
    Anonym (2024) skrev 2024-07-20 13:30:57 följande:
    Det var bara en tanke igår när jag såg män med öst asiatiska kvinnor då funderade jag på att jag själv aldrig har sett kvinnor med  ursprung ifrån Mellanöstern som har svenska partners
    Men du vet väl inte om en person är från Mellanöstern eller inte, om de inte bär slöja? 
  • Anonym (2024)
    Anonym (gg) skrev 2024-07-20 13:39:07 följande:
    Men du vet väl inte om en person är från Mellanöstern eller inte, om de inte bär slöja? 
    Nu skojar du. Det finns faktiskt kristna sekulära, ateister bland Mellanöstern kvinnor
  • Anonym (Suck)
    Anonym (2024) skrev 2024-07-20 13:30:57 följande:
    ...av den enkla anledningen att du inte har en aning om hur de ser ut.
  • Anonym (2024)
    Anonym (Suck) skrev 2024-07-20 13:44:23 följande:
    ...av den enkla anledningen att du inte har en aning om hur de ser ut.
    Så kanske det det kan vara men jag tror inte jag är helt vilse 
  • Anonym (Nna)
    Anonym (gg) skrev 2024-07-20 13:39:07 följande:
    Finns väl massa människor som inte är från mellanösten som bär slöja?
  • Anonym (Andra gen)
    Anonym (Suck) skrev 2024-07-20 12:44:19 följande:
    Dvs född i Sverige? Dvs inte från Mellanöstern isf.
    Ts frågar om folk med Medelösternbakgrund. Mina föräldrar är båda från Medelöstern, så jag skulle nog säga att jag ingår i TS fundering?
  • Anonym (Andra gen)
    Anonym (2024) skrev 2024-07-20 12:33:31 följande:
    Jag baserar det mer på vad jag ser. Därför är det bra att fråga så man får en klarare bild på hur det ligger till.
    Är det mer vanligare bland Kurd kvinnor än andra Mellanöstern kvinnor känner du andra kurdiska kvinnor som har svenska partners?
    Jag skrev alltså till personen jag citarade.

Kurder finns ju över stora delar av Mellanöstern (Iran, Irak, Turkiet) så frågan är lite felställd. Jag har flera vänner som har svenska sambos, inte bara kurder.
  • Anonym (Andra gen)
    Anonym (Andra gen) skrev 2024-07-20 15:01:05 följande:
    Ts frågar om folk med Medelösternbakgrund. Mina föräldrar är båda från Medelöstern, så jag skulle nog säga att jag ingår i TS fundering?
    Vet inte varför min telefon ändrar till Medelöstern. Ska naturligtvis vara Mellanösternbakgrund.
Svar på tråden Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?