• Anonym (2024)

Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?

Har aldrig sett det ute på stan är det så ovanligt som jag tror att det är?

• Svar på tråden Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?
  • Anonym (Ui)
    Anonym (Göran.) skrev 2024-07-30 11:46:14 följande:

Det finns nog ingen relation mellan en strikt muslimsk kvinna och en svensk man. En kvinna med sjal som inte äter fläsk och som följer islam. Det är inte tillåtet inom islam. 

Den svenska mannen kan ju vara muslim. Dessutom är detta inget unikt för islam. Jag har en gammal vän som aldrig skulle gifta sig med en man som inte är kristen. Hon är född och uppvuxen i Sverige med svenska rötter. 
  • Anonym (X)

Ja, jag har det. En klassisk blondin på 190 och blåögd.

• Anonym (2024)
    Anonym (X) skrev 2024-07-31 10:14:45 följande:

Hur träffades ni. Är det du som är killen haha eller beskriver du honom?
  • Anonym (Nytt)
    Anonym (X) skrev 2024-07-31 10:14:45 följande:

Blev du glatt överraskad. Vad sa dina kompisar om din kille?
  • Anonym (Nytt)
    Anonym (Andra gen) skrev 2024-07-20 12:23:45 följande:
    Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?Oj, det var tvärtsäkert! Vad baserar du ditt svar på?

Är andra generationens invandrare (kurd) och har svensk sambo. Bland min generation är det inte ovanligt.
    Va känner du en massa Mellanöstern kvinnor som har svenska män? Tycker det verkar ganska ovanligt faktiskt 
  • Anonym (X)
    Anonym (Nytt) skrev 2024-08-04 14:52:30 följande:
    Blev du glatt överraskad. Vad sa dina kompisar om din kille?
    Nja, jag vill inte vara rasistik mot mitt eget folk men jag var väldigt klar med att jag aldrig skulle någonsin gifta mig med någon från samma land. Så jag har bara dejtat liknande svenska killar och som inte "ser ut ett dugg" som jag gör. Det blev därför ingen direkt överraskning för mina vänner för de har aldrig sett mig dejta någon annan "typ". Mina vänners reaktion till min kille var "vi kan se att det är din typ"
  • Anonym (X)
    Anonym (2024) skrev 2024-07-31 10:40:10 följande:
    Hur träffades ni. Är det du som är killen haha eller beskriver du honom?
    Nejdå, det är inte jag som är 190 och blåögd utan min kille. Vi träffades via gemensamma kompisar 
  • Anonym (Micke)
    Pixxel skrev 2024-07-20 11:44:03 följande:

Ja men det är ytterst ovanligt. Och i de fall som finns är det ofta svenska män med kvinnor från Iran.

Jag har tre bekanta/kompisar som är gifta med tjejer från Mellanöstern.

En Iranska, en syrian och en från Libanon ( hon är katolik/maronit )

Har även en kollega som är gift med en tjej från Marocko men det är ju inte
    mellanöstern.  Dom är gifta både i sverige och marocko.

• Anonym (hav)

Jag har mellanöstern bakgrund (Turkiet) och har alltid dejtat svenska killar. Min familj är väldigt modern och öppensinn och finner inget fel med det. Jag skulle aldrig kunna dejt en kille från Mellanöstern vare sig utbildad eller ej. 

• Anonym (2024)
    Anonym (X) skrev 2024-08-07 12:47:32 följande:
    Nejdå, det är inte jag som är 190 och blåögd utan min kille. Vi träffades via gemensamma kompisar 
    Föll du snabbt för honom. Eller tog det sin tid 
Svar på tråden Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?