Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?
Har aldrig sett det ute på stan är det så ovanligt som jag tror att det är?
Har aldrig sett det ute på stan är det så ovanligt som jag tror att det är?
Har ett par svenska killkompisar som är gifta med kvinnor från Mellanöstern, och ett flertal tjejkompisar och -bekanta från Mellanöstern som är gifta med svenska killar.
Finns det några fler här som har sett det. Annars så får gärna tjejerna som dejtar är ihop med killarna ge ett svar
Det gäller inte bara Sverige. Det är vanligare med västerländska män och kvinnor med mena-rötter, än vad många tror. Är kvinnan välutbildad och sekulariserad, är det inte alls ovanligt med sådana förhållanden. Är kvinnan praktiserande muslim är det mindre vanligt, men förekommer. I så fall har mannen konverterat. Oftast är båda religiösa och praktiserande i ett sådant äktenskap.
Jämför med svenska män och kvinnor från Sydostasien. (Thailand, Filippinerna etc). Dessa par är egentligen inte så himla många i absoluta tal, däremot är de väldigt synliga. Det syns direkt om mannen är svensk (eller europeisk) och kvinnan kommer från t ex Thailand, vilket kan få dessa par att verka fler än de är. De sticker också ut på mindre orter, mer än i större städer, där det är lättare att sas försvinna i mängden.
Något man däremot sällan ser, är kvinnor från Europa med män från Sydostasien. Ingen kombination är så ovanlig, inte ens kvinnor från Europa med män från Kina eller Japan. Är mannen halvasiat är det vanligare, men det är ju inte riktigt samma sak.
Det är t ex vanligare med afrikanska män och europeiska kvinnor, men det omvända är ju inte ovanligt. Samma sak med mena-män och europeiska kvinnor. Den kombinationen är vanligare, men det omvända är inte ovanligt.
Men när det gäller västerländska män och kvinnor från Sydostasien, existerar nästan ingen omvänd motsvarighet. Dessa relationer är extremt uppdelade efter kön. Man kan fråga sig varför.
Jag hade en mycket vacker kvinna från Iran för 20 år sedan. Hennes pappa skulle inte ha accepterat det men hon hade tagit avstånd från honom pga att han inte tillät henne ha en tidigare pojkvän. Så jag slapp den biten.
Innan det hade jag en också mycket vacker kvinna från Egypten. Främst hade jag dock svenska tjejer. Min nuvarande sambo ser ut att komma från något land kring Medelhavet. En del försöker prata arabiska med henne. Men hon är från Dalarna.
Jag märker att jag får mycket blickar från tjejer från Mellanöstern. Inte ovanligt att de är mycket yngre än mig. Men jag ser också yngre ut. Tror det är mitt blonda hår som de lockas av.
Vad tyckte killens föräldrar om dig?