Inlägg från: Anonym (Andra gen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andra gen)

Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?

Pixxel skrev 2024-07-20 11:44:03 följande:

Ja men det är ytterst ovanligt. Och i de fall som finns är det ofta svenska män med kvinnor från Iran.

Oj, det var tvärtsäkert! Vad baserar du ditt svar på?

Är andra generationens invandrare (kurd) och har svensk sambo. Bland min generation är det inte ovanligt.
  • Anonym (Andra gen)
    Anonym (Suck) skrev 2024-07-20 12:44:19 följande:
    Dvs född i Sverige? Dvs inte från Mellanöstern isf.
    Ts frågar om folk med Medelösternbakgrund. Mina föräldrar är båda från Medelöstern, så jag skulle nog säga att jag ingår i TS fundering?
  • Anonym (Andra gen)
    Anonym (2024) skrev 2024-07-20 12:33:31 följande:
    Jag baserar det mer på vad jag ser. Därför är det bra att fråga så man får en klarare bild på hur det ligger till.
    Är det mer vanligare bland Kurd kvinnor än andra Mellanöstern kvinnor känner du andra kurdiska kvinnor som har svenska partners?
    Jag skrev alltså till personen jag citarade.

Kurder finns ju över stora delar av Mellanöstern (Iran, Irak, Turkiet) så frågan är lite felställd. Jag har flera vänner som har svenska sambos, inte bara kurder.
  • Anonym (Andra gen)
    Anonym (Andra gen) skrev 2024-07-20 15:01:05 följande:
    Ts frågar om folk med Medelösternbakgrund. Mina föräldrar är båda från Medelöstern, så jag skulle nog säga att jag ingår i TS fundering?
    Vet inte varför min telefon ändrar till Medelöstern. Ska naturligtvis vara Mellanösternbakgrund.
Svar på tråden Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?