Inlägg från: Anonym (2024) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2024)

Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?

Har aldrig sett det ute på stan är det så ovanligt som jag tror att det är?

• Svar på tråden Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?
  • Anonym (2024)
    Pixxel skrev 2024-07-20 11:44:03 följande:

Ja men det är ytterst ovanligt. Och i de fall som finns är det ofta svenska män med kvinnor från Iran.

Så det finns ett undantag 
  • Anonym (2024)
    Anonym (Suck) skrev 2024-07-20 12:13:58 följande:

Självklart finns det massor med såna! Mellanöstern är rätt stort vet du...

Kanske det gör men det är  inget jag själv har sett. Oftast är det Thailändska kvinnor som är med Svenska män
  • Anonym (2024)
    Anonym (Suck) skrev 2024-07-20 12:21:33 följande:
    Men du ser ju inte på alla kvinnor om de är från Mellanöstern. Hudfärgen är inte alltid särskilt uppenbar så de kan lika gärna se ut som de kommer från andra länder utanför området.

"Mellanöstern är en geopolitisk region som omfattar Arabiska halvön, Levanten, Turkiet, Egypten, Iran och Irak."
    Mellanöstern kvinnor kan vara rätt så ljusa men det syns på ansiktsdragen 
  • Anonym (2024)
    Anonym (Andra gen) skrev 2024-07-20 12:23:45 följande:
    Oj, det var tvärtsäkert! Vad baserar du ditt svar på?

Är andra generationens invandrare (kurd) och har svensk sambo. Bland min generation är det inte ovanligt.
    Jag baserar det mer på vad jag ser. Därför är det bra att fråga så man får en klarare bild på hur det ligger till.
    Är det mer vanligare bland Kurd kvinnor än andra Mellanöstern kvinnor känner du andra kurdiska kvinnor som har svenska partners?
  • Anonym (2024)
    Anonym (Suck) skrev 2024-07-20 12:49:51 följande:
    Nej det gör det inte. Du kan aldrig påstå att en kvinna är från MÖ jämfört med ett grannland.
    Tänker du på Balkan? Grekland?
  • Anonym (2024)
    Anonym (gg) skrev 2024-07-20 12:56:54 följande:

Jag känner två. Irakiska kvinnor med svenska sambos.

Se där är det dina. Arbetskollegor?
  • Anonym (2024)
    Anonym (???) skrev 2024-07-20 13:06:50 följande:
    Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?

En kollega till mig är gift med en kvinna från Mellanöstern.  Jag dejtade under en period en tjej från Iran.  

Var din upplevelse mestadels positiv? Var det ett seriöst förhållande 
  • Anonym (2024)
    Anonym (Nna) skrev 2024-07-20 13:13:09 följande:

Ts vad är ditt syfte med trådstarten? Först fick jag känslan av att du var intresserad av någon från mellanösten men de vibbarna försvann.

Jag funderade på det igår och tänkte jag  får ta och fråga det på nåt forum 
  • Anonym (2024)
    Anonym (Nna) skrev 2024-07-20 13:22:29 följande:

Vad är det som gör det intressant?

Det var bara en tanke igår när jag såg män med öst asiatiska kvinnor då funderade jag på att jag själv aldrig har sett kvinnor med  ursprung ifrån Mellanöstern som har svenska partners
Svar på tråden Finns det kvinnor med Mellanöstern bakgrund som har Svenska partners?