• Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende)

Hatar tjejer mörka män?

Tjena!
    Visste inte riktigt vilken kategori som den här tråden utgör, men det har inte med saken att göra.

Grejen är den att jag är en 19-årig kille. Föräldrarna är födda och uppväxta i Sydamerika, men båda föräldrarnas släkt härstammar från Spanien.

Jag växte dock upp i Sverige. Trodde aldrig att det skulle bli så, men under hela min uppväxt blev jag söndermobbad för mitt utseende av både tjejer och killar, men framförallt av tjejer. Kunde hända att jag satt på random ställen och att en grupp av tre tjejer gick förbi mig, bara för att sedan göra kräkljud och säga "ewwwww". Har också fått höra av en tjej att jag ser ut som en albansk n*g*r.
    Hur ser jag då ut? 
    Jo, jag har mörka tjocka ögonbryn, en tydlig käklinje, synliga kindben och mörkbrunt lockigt hår. 
    Är det här ett utseende som tjejer hatar? Det känns nästan så. 

• Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?
    Xenia skrev 2024-07-19 11:46:14 följande:
    Trollar du eller?

Du har ett synnerligen selektivt seende om du inte ser alla mörkhåriga och brunögda killar med tjejer och fruar, en del brunetter och en del blondiner. Det är din hjärna som spelar dig spratt, den letar aktivt efter de blonda killarna och ser bara dem.
    Hoppas det verkligen vore så.
    Core skrev 2024-07-19 06:59:32 följande:
    Du inser att alla med iq över 85 använder Google bildsök, du tror på fullaste allvar att de inte synar ett sånt fejkkonto?

Nu är du ung, så du är ursäktad för din attityd. Men jag säger dig, som 15 år äldre och baserat på det jag sett i min omgivning, att den där offerkoftan kommer att vara det som gör dig ensam och illa otryckt i slutändan.

Ta tag i din depression, annars slutar du som den där asiaten rick i en annan tråd, som f.ö har en annan syn än dig. Han menar att kvinnor väljer bort fula, men ursprung spelar ingen roll så länge de är snygga. Läser du runt så inser du att män som blir ratade har alltid en egen syn på saken, det är alltid nån annans fel.
    Bland tjejer verkar det spela en stor roll utifrån vad jag har sett.
    Core skrev 2024-07-19 06:59:32 följande:
    Du inser att alla med iq över 85 använder Google bildsök, du tror på fullaste allvar att de inte synar ett sånt fejkkonto?

Nu är du ung, så du är ursäktad för din attityd. Men jag säger dig, som 15 år äldre och baserat på det jag sett i min omgivning, att den där offerkoftan kommer att vara det som gör dig ensam och illa otryckt i slutändan.

Ta tag i din depression, annars slutar du som den där asiaten rick i en annan tråd, som f.ö har en annan syn än dig. Han menar att kvinnor väljer bort fula, men ursprung spelar ingen roll så länge de är snygga. Läser du runt så inser du att män som blir ratade har alltid en egen syn på saken, det är alltid nån annans fel.
    Hade det varit så att folk faktiskt googlar upp bilderna, så hade han förmodligen inte fått en enda like till att börja med.
  • Core
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 12:29:05 följande:
    Hade det varit så att folk faktiskt googlar upp bilderna, så hade han förmodligen inte fått en enda like till att börja med.
    Det finns alltid en korkad skara, jag pratar generellt.

När jag var ung ute på marknaden, och inte fick napp, gick jag hem och såg mig i spegeln, jag ställde frågan, vad kan jag förbättra?

så hanterade de flesta åttiotalister saken. Den generation som kommer nu har väl alltid hört av sin mamma att han ska ha vad han vill, den lille prinsen, och när det inte flyter är det tjejerna det är fel på. Helt fascinerande, den här frågeställningen och de här åsikterna hade inte öht kunnat dyka upp för 15-20 år sedan, men nu, nu vill ingen ta ansvar för att få ligga, det kanske mamma får hjälpa till med också?
    Core skrev 2024-07-19 12:40:51 följande:

När jag var ung ute på marknaden, och inte fick napp, gick jag hem och såg mig i spegeln, jag ställde frågan, vad kan jag förbättra?

så hanterade de flesta åttiotalister saken. Den generation som kommer nu har väl alltid hört av sin mamma att han ska ha vad han vill, den lille prinsen, och när det inte flyter är det tjejerna det är fel på. Helt fascinerande, den här frågeställningen och de här åsikterna hade inte öht kunnat dyka upp för 15-20 år sedan, men nu, nu vill ingen ta ansvar för att få ligga, det kanske mamma får hjälpa till med också?
    LOL 
    Det är tvärtom. Andelen killar som har gjort något för att ändra sitt yttre har ökat avsevärt. 
    Någonsin hört talats om looksmaxxing och att mogga andra?

Du är ute på helt andra banor. Nu är det tjejer som får höra att de ser perfekta ut oavsett om de väger 150kg på en längd av 1.40 eller att de är missbildade i ansiktet.

Att kritisera mäns utseenden är däremot fullt acceptabelt.

Det var väldigt annorlunda på din tid. 
    Enklare så att säga.

Nu är det en massa "ewwww han ser ut som en grek" och "ewww han är under 2m lång" och liknande. 
    Säger det, eftersom jag har sett det med egna ögon.

Blev nyligen kallad för liten av en tjej som är 15cm kortare än mig. Då är jag 1.83.
  • Core
    Core skrev 2024-07-19 12:40:51 följande:

Ja just ja, det var inget dissande eller spydigt alls tidigare. 

Skillnaden var bara att vi visste spelreglerna, vi tog inte åt oss. Jag vet inte hur många kängor man åkte på, det är bara att resa sig igen!

Det enda som står i vägen för succé för dig är din inställning och självbild. Sluta vara så defensiv, jag är helt övertygad om att du kan vända det här, du har tid på dig! Men låter du det rinna på i samma anda i några år cementerar du bilden av dig själv och det blir betydligt svårare att vända skutan

Core skrev 2024-07-19 13:03:12 följande:

Ja just ja, det var inget dissande eller spydigt alls tidigare. 

Skillnaden var bara att vi visste spelreglerna, vi tog inte åt oss. Jag vet inte hur många kängor man åkte på, det är bara att resa sig igen!

Det enda som står i vägen för succé för dig är din inställning och självbild. Sluta vara så defensiv, jag är helt övertygad om att du kan vända det här, du har tid på dig! Men låter du det rinna på i samma anda i några år cementerar du bilden av dig själv och det blir betydligt svårare att vända skutan

Citerade du ditt egna meddelande?
  • Anonym (WHAT!!)

Du har för negativ och hatisk attityd, det är därför ingen vill ha dig. Skaffa kuratorhjälp.

En sommar låg jag vid stranden och såg en otroligt snygg kille, man nästan öppnade munnen som ett O. Men sedan såg jag att han höll hela tiden på att posera och försökte, på ett desperat sätt, får uppmärksamhet, av ett par tjejer. De totalt sket i honom pga detta. Men det var inte bara desperatheten, det låg nåt skevt/aggro i bakgrunden också, som tjej ville man inte vara nära personen. 

Du låter precis som en sådan. Du generaliserar och riktar ditt hat mot tjejer. Spelar ingen roll om du är en tia, ingen vill ha någon som har en sådan attityd. 

Attityd är allt.

• Core
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 13:50:39 följande:
    Citerade du ditt egna meddelande?
    Tydligen, skulle citera dig
    Anonym (WHAT!!) skrev 2024-07-19 14:01:10 följande:

Du har för negativ och hatisk attityd, det är därför ingen vill ha dig. Skaffa kuratorhjälp.

En sommar låg jag vid stranden och såg en otroligt snygg kille, man nästan öppnade munnen som ett O. Men sedan såg jag att han höll hela tiden på att posera och försökte, på ett desperat sätt, får uppmärksamhet, av ett par tjejer. De totalt sket i honom pga detta. Men det var inte bara desperatheten, det låg nåt skevt/aggro i bakgrunden också, som tjej ville man inte vara nära personen. 

Du låter precis som en sådan. Du generaliserar och riktar ditt hat mot tjejer. Spelar ingen roll om du är en tia, ingen vill ha någon som har en sådan attityd. 

Attityd är allt.

Så du menar alltså att det inte handlar om mitt ursprung?

Tror faktiskt att jag känner igen mig med den där grabben.
    Jag gjorde misstaget av att adda random tjejer på snapchat och be dem att gradera mig utseendemässigt. Fick bra respons från många, medan andra bara blockade mig så fort de såg mitt ansikte.

Tyvärr så fokuserade jag mest på de som blockade mig och antog att det var för mitt utseende.  

I tvåan tog tandläkarna bort min tandställning och jag började använda linser. 
    Folk behandlade mig helt annorlunda, men jag bae fortfarande med mig ilskan sedan tidigare.

Jag tror faktiskt att jag är fast i det tankesättet.
    Det enda jag gör är att tro att alla hatar mig (speciellt tjejer) för mitt ansikte och för att jag ser ut som en spansk strandraggare.
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?