• Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende)

Hatar tjejer mörka män?

Tjena!
    Visste inte riktigt vilken kategori som den här tråden utgör, men det har inte med saken att göra.

Grejen är den att jag är en 19-årig kille. Föräldrarna är födda och uppväxta i Sydamerika, men båda föräldrarnas släkt härstammar från Spanien.

Jag växte dock upp i Sverige. Trodde aldrig att det skulle bli så, men under hela min uppväxt blev jag söndermobbad för mitt utseende av både tjejer och killar, men framförallt av tjejer. Kunde hända att jag satt på random ställen och att en grupp av tre tjejer gick förbi mig, bara för att sedan göra kräkljud och säga "ewwwww". Har också fått höra av en tjej att jag ser ut som en albansk n*g*r.
    Hur ser jag då ut? 
    Jo, jag har mörka tjocka ögonbryn, en tydlig käklinje, synliga kindben och mörkbrunt lockigt hår. 
    Är det här ett utseende som tjejer hatar? Det känns nästan så. 

• Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?
  • Anonym (Smålänning)

Kommer shälv från småland, smålänska höglandet. Det är rasistiskt som bara den och de har ingen aning om att de är rasister( ser sig själva som överlägsna). Nej det ser inte ut så överallt i Sverige. Är själv svensk men har inprincip inte svenska vänner tyvärr. I min erfarenhet så ju större stad desto mer öppna är människor. Visst finns det rasister i större städer oxå men de verkar vara öppna med det i storstäder. 

Alltså gällande utseende är det ju svårt att svara på utan bild men vad du beskriver låter det ju inte som något problem. Själv tycker jag det du beskriver låter attraherade och jag skulle gissa på att du blev ett moboffer enbart pga av härstamning.

När du kommer från ett land där det syns klart och tydligt att du inte är svensk måste man ha lite pondus för att inte bli mobbad i sådana oorter. Det handlar ju om personlighet och alla är ju olika. Jag gissar på att i din klass fanns det max 2 till "invandrare" och de var väldigt svenska iaf. Området där du växte upp var oxå väldigt svenskt och även skolan. 

Att du misstas komma från Balkan är oxå ett "problem" då man lätt kan tro att du är muslim vilka är en mer utsatta är kristna. 

Om du trivs i Sverige generellt tycker jag du borde flytta till Malmö, Göteborg eller Stockholm. Att vara spanjor tror jag är en av de mest "exotiska accepterade" nationaliteter i Sverige. Du borde inte ha problem med det bland jämnåriga längre, iaf inte i storstäderna. 

Förresten sådana människor som gör kräkljid när de ser någon, lever du bättre utan alla dagar. Usch för sådana människor.

Anonym (Smålänning) skrev 2024-07-17 18:45:20 följande:

Kommer shälv från småland, smålänska höglandet. Det är rasistiskt som bara den och de har ingen aning om att de är rasister( ser sig själva som överlägsna). Nej det ser inte ut så överallt i Sverige. Är själv svensk men har inprincip inte svenska vänner tyvärr. I min erfarenhet så ju större stad desto mer öppna är människor. Visst finns det rasister i större städer oxå men de verkar vara öppna med det i storstäder. 

Alltså gällande utseende är det ju svårt att svara på utan bild men vad du beskriver låter det ju inte som något problem. Själv tycker jag det du beskriver låter attraherade och jag skulle gissa på att du blev ett moboffer enbart pga av härstamning.

När du kommer från ett land där det syns klart och tydligt att du inte är svensk måste man ha lite pondus för att inte bli mobbad i sådana oorter. Det handlar ju om personlighet och alla är ju olika. Jag gissar på att i din klass fanns det max 2 till "invandrare" och de var väldigt svenska iaf. Området där du växte upp var oxå väldigt svenskt och även skolan. 

Att du misstas komma från Balkan är oxå ett "problem" då man lätt kan tro att du är muslim vilka är en mer utsatta är kristna. 

Om du trivs i Sverige generellt tycker jag du borde flytta till Malmö, Göteborg eller Stockholm. Att vara spanjor tror jag är en av de mest "exotiska accepterade" nationaliteter i Sverige. Du borde inte ha problem med det bland jämnåriga längre, iaf inte i storstäderna. 

Förresten sådana människor som gör kräkljid när de ser någon, lever du bättre utan alla dagar. Usch för sådana människor.

Nope, kryllade av araber också, men jag fick skit från båda grupperna. Som jag förstod det så var det ok om en tjej var invandrare, men inte om man var kille. Tjejerna där var lika blonda och blåögda killar only. 
    En snubbe jag kände som hade mörkbrunt hår och bruna ögon (dock helsvensk), var med om liknande grejer. Vissa trodde inte ens att han var svensk. Skulle inte förvåna mig om det var därför hans tjej var från Georgien.
    Anonym (Smålänning) skrev 2024-07-17 18:45:20 följande:

I 90% av fallen var det tjejerna som var sådär mot mig. 
  • Anonym (Rty)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-17 18:05:51 följande:
    Är du en tjej/kvinna?
    Yes. Men folk nedanför kan ha rätt, jag bor i Malmö :)
  • Anonym (Klöä)

Verkar som om Ts bara vill ha uppmärksamhet och raggmöjligheter.
    Självklart är inte såna utseenden hatade av de flesta tjejer! Fast utseendet är så långt ifrån bara färg, andra drag och framför allt charm är nog mer talande för de flesta. 
    Ögonbryn som är ihopvuxna går nog alltid bort med säkerhet däremot.

Alla som svarat att de gillar mörkt hår och bruna ögon svarar Ts snabbt med frågan om de är tjejer, liksom tar varje chans till ragg. 
    Tråden är väl också ett sätt att få kommentarer som påtalar att utseendet Ts beskriver är fint.
    Om Ts inte är omtyckt av kvinnor så är det inte pga färgen.

• Anonym (Rty)
    Anonym (Klöä) skrev 2024-07-17 19:42:29 följande:

Självklart är inte såna utseenden hatade av de flesta tjejer! Fast utseendet är så långt ifrån bara färg, andra drag och framför allt charm är nog mer talande för de flesta. 

Alla som svarat att de gillar mörkt hår och bruna ögon svarar Ts snabbt med frågan om de är tjejer, liksom tar varje chans till ragg. 
    Tråden är väl också ett sätt att få kommentarer som påtalar att utseendet Ts beskriver är fint.

Möjligt, men det är ju en ung människa, så det kan väl vara bra att få höra att det inte beror på färger, för han kanske faktiskt tror det.
    Anonym (Klöä) skrev 2024-07-17 19:42:29 följande:

LOL
    Jag frågar om de är tjejer eller inte, eftersom det är helt orelevant om det är killar som svarar. Tanken var att jag ville få svar från tjejer. Vill veta vad tjejer tycker, inte killar. Vill inte ta någon raggchans.
  • Anonym (Klöä)

Rty
    Sant, det har du rätt i.

Ts
    Okej. Du skulle kunna starta en omröstning? Då skulle du nog få ännu fler svar:)

Anonym (Klöä) skrev 2024-07-17 20:43:55 följande:

Rty
    Sant, det har du rätt i.

Ts
    Okej. Du skulle kunna starta en omröstning? Då skulle du nog få ännu fler svar:)

Hur gör man en omröstning?

Efter att ha levt här hela mitt liv, så kan jag nästan garantera att mitt utseende inte uppskattas här. Imorgon tänker jag nog ta beslutet om att få plugga på distans och flytta till Spanien.
  • Anonym (Klöä)

Gå upp till de 3 strecken bredvid klockan. Och välj Omröstningar. Har aldrig gjort någon själv men gissar att det står där hur man gör och att det inte är komplicerat.
    Behövs dessutom lite fler omröstningar, för de flesta nu handlar bara om sex, så lite fler ämnen skulle vara roligt. 

Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?