• Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende)

Hatar tjejer mörka män?

Tjena!
    Visste inte riktigt vilken kategori som den här tråden utgör, men det har inte med saken att göra.

Grejen är den att jag är en 19-årig kille. Föräldrarna är födda och uppväxta i Sydamerika, men båda föräldrarnas släkt härstammar från Spanien.

Jag växte dock upp i Sverige. Trodde aldrig att det skulle bli så, men under hela min uppväxt blev jag söndermobbad för mitt utseende av både tjejer och killar, men framförallt av tjejer. Kunde hända att jag satt på random ställen och att en grupp av tre tjejer gick förbi mig, bara för att sedan göra kräkljud och säga "ewwwww". Har också fått höra av en tjej att jag ser ut som en albansk n*g*r.
    Hur ser jag då ut? 
    Jo, jag har mörka tjocka ögonbryn, en tydlig käklinje, synliga kindben och mörkbrunt lockigt hår. 
    Är det här ett utseende som tjejer hatar? Det känns nästan så. 

• Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?
    Anonym (.) skrev 2024-07-25 12:59:24 följande:

Men varför skulle de "säga" det?
    Antingen har de en preferens på hudton och då kommer det inte gå att få till en flirtande kommunikation helt enkelt. De skulle ju inte säga rakt ut att "ditt utseende tilltalar mig inte".

Med det sagt, så finns det mängder av tjejer/kvinnor som antingen har en preferens där just ditt utseende ingår, och tjejer/kvinnor som mer faller för personlighet och andra aspekter än just utseende.

Jag tror inte din oro för just hudfärg/"icke-svenskhet" är befogad, alls. Det är annat som spelar roll för att attraktion ska uppstå.

Nope och jag har nämnt tidigare att jag är ganska vit under majoriteten av tiden förutom sommaren.
    Enda skillnaden är att jag har mörkare o.s.v. 
    Jag ser alltså inte ut som en typisk svensk kille med mörkblont hår, blå ögon och blonda bryn.

Vart är den där mängden av kvinnor då? 
    Jag ser dem aldrig. Däremot ser jag kvinnor av alla etniciteter med killar som är två shades mörkare än en albino.

Jo, de skulle lätt säga att de hatar mig. 
    Har flera gånger fått höra att jag är bland de fulaste personerna som de någonsin har sett och ewwwww.
    Det var dock när jag var 12-16.

Sedan vände det, men det ligger fortfarande kvar.

Det är en skillnad mellan att ha en preferens och att vara rasse.
    De flesta tjejer jag har träffat lutar dock mer åt det andra hållet, då det enda de gör är att kommentera hur mycket de hatar mitt ansikte. Ibland har de till och med kallat mig för n-ordet.
    ClumsySmurf skrev 2024-07-25 16:00:03 följande:

är frågan
    Hatar vita tjejer mörka män?
    eller
    Hatar alla tjejer mörka män?

Jag är redan vit, men visst.

Ja, det verkar som att alla tjejer hatar alla som har lite mörkare hår.

Tråkigt
  • Sceffli

Nej tjejer ogillar inte det utseendet. Mobbare försöker bara hitta på vad som helst som de kan trakassera nån för. 

Sceffli skrev 2024-07-25 19:37:38 följande:

Nej tjejer ogillar inte det utseendet. Mobbare försöker bara hitta på vad som helst som de kan trakassera nån för. 

Ok, tack för ett ärligt svar
  • Anonym (A)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-25 19:42:17 följande:
    Ok, tack för ett ärligt svar
    Den ljög. 
    Anonym (A) skrev 2024-07-25 19:42:57 följande:
    Den ljög. 
    Säg sanningen då.

Är du kvinna själv? 

Hade varit kul att få höra vad du har att säga 
  • Anonym (Nina)

Ts, jag beklagar att du har träffat så många otrevliga människor och att deras kommentarer har sårat dig. Vad de gjorde mot dig är inte okej.
    Dock tycker jag inte att du ska lägga någon större vikt vid vad folk har sagt när du var 12-16, jag antar (rätta mig om jag har fel) att de som fällde kommentarerna också var i den åldern. Barn i den åldern kan verkligen vara vidrigt elaka, det minns jag både från när jag själv var i den åldern, och jag har en släkting i högstadieåldern. Man häpnar när man hör hur otrevliga hennes klasskamrater kan vara mot varandra. Å andra sidan är flickan själv inne i det värsta tonårsupproret någonsin just nu, och jag får samla allt mitt tålamod för att inte bli förbannad när jag hör hur spydig hon är mot sina föräldrar, syskon och mor - och farföräldrar. Det gäller att inte ta åt sig i sådana situationer.

Sen finns det såklart vuxna som är riktigt elaka också för att de njuter av det eller för att de helt enkelt saknar social kompetens och inte fattar att de gör andra människor illa med sin elaka attityd.

Men det du skriver om att "alla tjejer hatar alla som har lite mörkare hår", nej, det kan jag verkligen inte hålla med om. Jag vet jättemånga tjejer som faktiskt har en preferens för mörka killar, mig själv inkluderat. Jag har jättemånga killkompisar dessutom, som är mörka, och de verkar konstant ha tjejer på gång.

Anonym (Nina) skrev 2024-07-25 19:50:03 följande:

Ts, jag beklagar att du har träffat så många otrevliga människor och att deras kommentarer har sårat dig. Vad de gjorde mot dig är inte okej.
    Dock tycker jag inte att du ska lägga någon större vikt vid vad folk har sagt när du var 12-16, jag antar (rätta mig om jag har fel) att de som fällde kommentarerna också var i den åldern. Barn i den åldern kan verkligen vara vidrigt elaka, det minns jag både från när jag själv var i den åldern, och jag har en släkting i högstadieåldern. Man häpnar när man hör hur otrevliga hennes klasskamrater kan vara mot varandra. Å andra sidan är flickan själv inne i det värsta tonårsupproret någonsin just nu, och jag får samla allt mitt tålamod för att inte bli förbannad när jag hör hur spydig hon är mot sina föräldrar, syskon och mor - och farföräldrar. Det gäller att inte ta åt sig i sådana situationer.

Sen finns det såklart vuxna som är riktigt elaka också för att de njuter av det eller för att de helt enkelt saknar social kompetens och inte fattar att de gör andra människor illa med sin elaka attityd.

Men det du skriver om att "alla tjejer hatar alla som har lite mörkare hår", nej, det kan jag verkligen inte hålla med om. Jag vet jättemånga tjejer som faktiskt har en preferens för mörka killar, mig själv inkluderat. Jag har jättemånga killkompisar dessutom, som är mörka, och de verkar konstant ha tjejer på gång.

Tack för att du är empatisk.
    Betyder mycket för mig nu när jag inte känner att livet är värt att leva längre. Jag är fullkomligt seriös med det jag skriver just nu.
    Hoppas bara att du åtminstone är 100 % ärlig. Menar inte att du inte skulle vara det, bara att jag har svårt att lita på folk.
    Hade en kille som jag trodde var nära vän till mig.

Slutade med att han bara utnyttjade mig för plugg, vi bråkade och resten av året i gymnasiet hade jag ingen att prata med.
  • Anonym (Snygga killar)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-24 17:26:20 följande:
    Ja, men hur träffar man ens tjejer?
    Speciellt jag som bara träffar killar vart jag än går p.g.a. mina intressen.
    Hur är det tänkt att jag ska göra?

Jag vet att befolkningen inte består av 99% män och 1% kvinnor, men däremot så väljer just 99% kvinnor de top 1% av männen.

Jag har tidigare nämnt att jag ser bra ut enligt grabbar iallafall.
    Jag ser ut som en blandning mellan Jon Kortajarena och Cameron Alborzian. Jag tror att jag nämnde det tidigare, men någon där nämnde också att den ena av dem ser ut som en apa.

Skulle inte förvåna mig om det är så att kvinnor oavsett etnicitet bara attraheras till väldigt ljusa snubbar som Lucky Blue Smith.

Känns verkligen kört.

Om du ser ut som en blandning av ovanstående modeller så kan jag knappast tro att du skulle ha problem att få tjejer. 

Av vad jag hört av mina kompisar så gillar de flesta mörkhåriga män. Men ett krav som många verkar ha är att killarna ska va långa, minst 180cm. Är du kort?

• Anonym (A)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-25 19:45:40 följande:
    Säg sanningen då.

Är du kvinna själv? 

Hade varit kul att få höra vad du har att säga 
    Det är nog bäst att du blir bög. 
    Anonym (Snygga killar) skrev 2024-07-25 20:04:41 följande:

Om du ser ut som en blandning av ovanstående modeller så kan jag knappast tro att du skulle ha problem att få tjejer. 

Av vad jag hört av mina kompisar så gillar de flesta mörkhåriga män. Men ett krav som många verkar ha är att killarna ska va långa, minst 180cm. Är du kort?

Jag är 1.82-3. Six feet inom amerikanska mått.

Bor de också i Småland eller?

Här är det lite annorlunda.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-25 19:58:15 följande:
    Tack för att du är empatisk.
    Betyder mycket för mig nu när jag inte känner att livet är värt att leva längre. Jag är fullkomligt seriös med det jag skriver just nu.
    Hoppas bara att du åtminstone är 100 % ärlig. Menar inte att du inte skulle vara det, bara att jag har svårt att lita på folk.
    Hade en kille som jag trodde var nära vän till mig.

Slutade med att han bara utnyttjade mig för plugg, vi bråkade och resten av året i gymnasiet hade jag ingen att prata med.
    Tack Hjärta
    Jag lovar dig att jag är 100% ärlig i precis allt jag har skrivit.
    Jag är ledsen att läsa att du har blivit illa bemött och inte känner att livet är värt att leva, jag önskar att det fanns något jag kunde göra för att hjälpa om ens pyttelite. Men lita på mig när jag säger att jag önskar dig lycka i framtiden och hittar människor som ser dina bra sidor och älskar dig för den du är.

{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Snygga killar)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-25 20:22:14 följande:
    Jag är 1.82-3. Six feet inom amerikanska mått.

Bor de också i Småland eller?

Här är det lite annorlunda.

Nej vi är från Uppsala. 🙂

Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?