• Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende)

Hatar tjejer mörka män?

Tjena!
    Visste inte riktigt vilken kategori som den här tråden utgör, men det har inte med saken att göra.

Grejen är den att jag är en 19-årig kille. Föräldrarna är födda och uppväxta i Sydamerika, men båda föräldrarnas släkt härstammar från Spanien.

Jag växte dock upp i Sverige. Trodde aldrig att det skulle bli så, men under hela min uppväxt blev jag söndermobbad för mitt utseende av både tjejer och killar, men framförallt av tjejer. Kunde hända att jag satt på random ställen och att en grupp av tre tjejer gick förbi mig, bara för att sedan göra kräkljud och säga "ewwwww". Har också fått höra av en tjej att jag ser ut som en albansk n*g*r.
    Hur ser jag då ut? 
    Jo, jag har mörka tjocka ögonbryn, en tydlig käklinje, synliga kindben och mörkbrunt lockigt hår. 
    Är det här ett utseende som tjejer hatar? Det känns nästan så. 

• Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?
  • Xenia
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 19:18:44 följande:
    Jag testade det faktiskt det här halvåret. Då var det mma som jag började med. Jättekul, men nu får det bli något annat. Tänker mig salsa eller bachata.
    Låter ju jättebra. Just dans gör ju att du automatiskt träffar tjejer och det vore nog bra för dig. Inte precis för att hitta flickvän utan för att bli av med uppfattningen att tjejer hatar mörka killar.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-20 15:43:17 följande:
    Tack.
    Lyckades återförena mig med en barndomsvän igår och han påstår att jag är killsnygg.

Ska försöka ta till mig det han sa.

Hade inte träffat honom på tre år. Länge sen jag hade så kul.
    Så roligt 😊 lita på vad han säger! 
  • Anonym (.)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 15:29:17 följande:
    Jag kan inget om kläder. 
    Har dock funderat på att gå runt i en svart skinnjacka. Jag tycker att jag skulle se cool ut i det och det borde nog passa min dark med look.
    Du måste inte "kunna något". Det är väl bara att prova olika stilar och om du är osäker på om du passar i kläderna, fråga en vän/släkting eller butikspersonalen vad de tycker.

Självklart kan en skinnjacka se bra ut, men det viktiga är helheten. Lukta gott, ta hand om hygienen OCH klä sig snyggt.
    Xenia skrev 2024-07-20 18:45:22 följande:
    Låter ju jättebra. Just dans gör ju att du automatiskt träffar tjejer och det vore nog bra för dig. Inte precis för att hitta flickvän utan för att bli av med uppfattningen att tjejer hatar mörka killar.
    Precis
    Anonym (.) skrev 2024-07-20 19:54:40 följande:
    Du måste inte "kunna något". Det är väl bara att prova olika stilar och om du är osäker på om du passar i kläderna, fråga en vän/släkting eller butikspersonalen vad de tycker.

Självklart kan en skinnjacka se bra ut, men det viktiga är helheten. Lukta gott, ta hand om hygienen OCH klä sig snyggt.
    Vilken stil brukar se bra ut på killar?

När jag frågade runt på snapchat fick jag en massa svar om att "stockholmstil" är det snyggaste. Stämmer det?
  • Anonym (.)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-20 21:53:20 följande:
    Vilken stil brukar se bra ut på killar?

När jag frågade runt på snapchat fick jag en massa svar om att "stockholmstil" är det snyggaste. Stämmer det?
    Det finns en mängd olika stilar som kan "se bra ut", finns inget facit.

Det gäller liksom att man klär sig i något man själv tycker om, och som sagt en av de viktigaste aspekterna är att lukta gott och ta hand om sin hygien.
    Det kommer man långt på.

Vet inte vad Stockholmsstil syftar på...
  • Anonym (.)

Kolla upp "Old Money Style" på Youtube. Ser bra ut på de flesta. Men ett tips, att vara någorlunda vältränad (INTE "bulkiga" muskler, utan slanka muskler) ser bra ut på de flesta människor.

Men, sedan vill jag lägga till, att hur man för sig, alltså ens personlighet bidrar väldigt mycket till huruvida man anses vara attraktiv.

Anonym (.) skrev 2024-07-20 21:57:36 följande:
    Det finns en mängd olika stilar som kan "se bra ut", finns inget facit.

Det gäller liksom att man klär sig i något man själv tycker om, och som sagt en av de viktigaste aspekterna är att lukta gott och ta hand om sin hygien.
    Det kommer man långt på.

Vet inte vad Stockholmsstil syftar på...
    Någon dum tiktoktrend isåfall.
    Samma sak med broccolifrisyren.
    Jag som har lockigt hår skulle aldrig snagga mig vid sidorna.
    Anonym (.) skrev 2024-07-20 22:07:55 följande:

Kolla upp "Old Money Style" på Youtube. Ser bra ut på de flesta. Men ett tips, att vara någorlunda vältränad (INTE "bulkiga" muskler, utan slanka muskler) ser bra ut på de flesta människor.

Men, sedan vill jag lägga till, att hur man för sig, alltså ens personlighet bidrar väldigt mycket till huruvida man anses vara attraktiv.

Så det är inte kört för mig, eftersom jag har mörkt hår och bruna ögon?

Ska googla.

En till grej:

Om jag inte har tjejer springandes fram till mig, innebär det att jag är ful?
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-20 22:28:23 följande:
    Så det är inte kört för mig, eftersom jag har mörkt hår och bruna ögon?

Ska googla.

En till grej:

Om jag inte har tjejer springandes fram till mig, innebär det att jag är ful?
    Tjejer brukar inte komma springande fram till män oavsett utseende, så nej, det säger inte så mycket.

Vad gäller klädstil: alla har olika smak och det som är snyggt på ena personen kanske inte alls passar på en annan. Det handlar om hur du bär upp kläderna och om du känner dig bekväm i dem. Fundera ut vilka kläder som får dig att känna dig fin och bekväm, och bygg en stil efter det. Uteslut kläder du inte känner dig bekväm i, även om det kanske finns tjejer som gillar den stilen. Du klär dig inte för att behaga tjejer, utan för att du själv känner dig snygg i kläderna.
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?