• Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende)

Hatar tjejer mörka män?

Tjena!
    Visste inte riktigt vilken kategori som den här tråden utgör, men det har inte med saken att göra.

Grejen är den att jag är en 19-årig kille. Föräldrarna är födda och uppväxta i Sydamerika, men båda föräldrarnas släkt härstammar från Spanien.

Jag växte dock upp i Sverige. Trodde aldrig att det skulle bli så, men under hela min uppväxt blev jag söndermobbad för mitt utseende av både tjejer och killar, men framförallt av tjejer. Kunde hända att jag satt på random ställen och att en grupp av tre tjejer gick förbi mig, bara för att sedan göra kräkljud och säga "ewwwww". Har också fått höra av en tjej att jag ser ut som en albansk n*g*r.
    Hur ser jag då ut? 
    Jo, jag har mörka tjocka ögonbryn, en tydlig käklinje, synliga kindben och mörkbrunt lockigt hår. 
    Är det här ett utseende som tjejer hatar? Det känns nästan så. 

• Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?
    Anonym (Lyft) skrev 2024-07-19 16:37:37 följande:
    Nej, du är inte ett dugg trevlig.
    Sättet du skriver och hur du uttrycker dig säger mycket.
    Att du lägger till okända tjejer på Snap och ber dem bedöma ditt utseende säger också mycket.
    Att folk blockerar och skriker åt dig säger ännu mer.
    Du kommer att bli lika impopulär oavsett var du flyttar.
    Hur exakt är det jag skriver?
    Jag delar bara med mig om mina erfarenheter, men du kanske är en till albinolik snubbe bakom skärmen, som inte kan relatera ett dugg.
    Själv ser jag ut som en grekisk vaktmästare.

De som blockade mig gjorde det utan någon som helst anledning. Sist skrev jag "Tja xxx, har så många roliga saker att berätta för dig" och därefter blev jag blockad.

Snubben som skrek åt mig var en översittare som sa att jag ser ut som skit och att jag är självisk, trots att jag hjälpte hans drogade vän hem den dagen. Återigen så blev jag förolämpad av ingen anledning. Ironiskt nog är han grek.

Det där säger inte ett skit om mig, snarare om att det här stället är ett jävla skämt, då jag varken har mobbat eller behandlat någon illa.
    Ja, nu är jag bitter. Jag har aldrig gjort någon illa, men blir ändå behandlad som skit, eftersom jag råkade födas med det här pissiga ansiktet som ett helt kön verkar hata plus en del killar också.
    Anonym (Lyft) skrev 2024-07-19 16:37:37 följande:
    Nej, du är inte ett dugg trevlig.
    Sättet du skriver och hur du uttrycker dig säger mycket.
    Att du lägger till okända tjejer på Snap och ber dem bedöma ditt utseende säger också mycket.
    Att folk blockerar och skriker åt dig säger ännu mer.
    Du kommer att bli lika impopulär oavsett var du flyttar.
    Jag borde nog ge upp på mitt liv.
  • Anonym (WHAT!!)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 14:10:18 följande:
    Så du menar alltså att det inte handlar om mitt ursprung?

Tror faktiskt att jag känner igen mig med den där grabben.
    Jag gjorde misstaget av att adda random tjejer på snapchat och be dem att gradera mig utseendemässigt. Fick bra respons från många, medan andra bara blockade mig så fort de såg mitt ansikte.

Tyvärr så fokuserade jag mest på de som blockade mig och antog att det var för mitt utseende.  

I tvåan tog tandläkarna bort min tandställning och jag började använda linser. 
    Folk behandlade mig helt annorlunda, men jag bae fortfarande med mig ilskan sedan tidigare.

Jag tror faktiskt att jag är fast i det tankesättet.
    Det enda jag gör är att tro att alla hatar mig (speciellt tjejer) för mitt ansikte och för att jag ser ut som en spansk strandraggare.
    Synd att du fastnat i den småstadsattityd som du blivit utsatt för. Det är verkligen annorlunda i andra delar av Sverige. (Större städer).

Ja, jag tror inte det handlar om ditt ursprung. Tro mig, de flesta tjejer vill ha en snygg man med mörkt hår och bruna ögon.

Tror inte man får tjejer om man ber dem poängsätta en. Det är som sagt attityd och inte utseende det handlar om.

Hoppas någon kan hjälpa dig förbi ditt mobbningstrauma.
    Anonym (WHAT!!) skrev 2024-07-19 16:55:54 följande:
    Synd att du fastnat i den småstadsattityd som du blivit utsatt för. Det är verkligen annorlunda i andra delar av Sverige. (Större städer).

Ja, jag tror inte det handlar om ditt ursprung. Tro mig, de flesta tjejer vill ha en snygg man med mörkt hår och bruna ögon.

Tror inte man får tjejer om man ber dem poängsätta en. Det är som sagt attityd och inte utseende det handlar om.

Hoppas någon kan hjälpa dig förbi ditt mobbningstrauma.
    Som jag sa tidigare. 
    Är redan i en större stad, men har dock beslutat mig för att troligtvis flytta utomlands i några år för att få ett annat perspektiv på saker och ting.

Kan dock berätta att jag bor/bodde i en universitetsstad, som låg runt en timme från Stockholm med tåg och 2h från Småland d.v.s. där jag växte upp.
    Den staden kryllar av stockholmare och inte har de behandlat mig bättre direkt, trots att de är landets representanter.
    Säger mycket om stället och därför jag inte vill bo här längre.
    Två andra killar jag känner har varit med om liknande. Ena är halvtysk/halvsvensk, men har kolsvart har och bruna ögon och den andra är helsvensk, men har också mörkt hår och bruna ögon. 
    Känns verkligen som att man bara får se ut på ett enda sätt och du vet vilket.
  • Anonym (Nina)

Jag är en tjej som alltid föredragit mörka killar, t ex asiater och sydamerikaner. Det har stuckit något fruktansvärt i ögonen på vissa människor, och självklart är det pga rasism. En blond, blåögd kvinna ska såklart enligt dem vara ihop med en blond, blåögd man, annars är det "rasblandning". Att vetenskapen helt och hållet har förkastat rasbiologi sedan sådär åttio år tillbaka verkar de inte vara medvetna om...

Tonåringar kan vara hemska mot varandra. Ta inte åt dig. Du ska inte ändra ditt utseende för någon annans skull, utan hitta din egen stil som du trivs med.

Anonym (Nina) skrev 2024-07-19 17:26:56 följande:

Jag är en tjej som alltid föredragit mörka killar, t ex asiater och sydamerikaner. Det har stuckit något fruktansvärt i ögonen på vissa människor, och självklart är det pga rasism. En blond, blåögd kvinna ska såklart enligt dem vara ihop med en blond, blåögd man, annars är det "rasblandning". Att vetenskapen helt och hållet har förkastat rasbiologi sedan sådär åttio år tillbaka verkar de inte vara medvetna om...

Tonåringar kan vara hemska mot varandra. Ta inte åt dig. Du ska inte ändra ditt utseende för någon annans skull, utan hitta din egen stil som du trivs med.

Jag ser inte heller ut som en typisk sydamerikan. Ser väldigt lik ut folk från Sydeuropa, eftersom det är där som mitt DNA egentligen härstammar ifrån. 

Jag känner inte att jag tillhör en annan "ras" i sig. Faktum är att de flesta tror att jag är grek, spansk, italiensk eller persisk, men det hjälper ändå inte.

På tal om min stil då hade jag tänkt köpa en svart skinnjacka och dark triad-maxxa
  • Xenia

Svart skinnjacka kan vara snyggt men inte på sommaren! Jag blir svettig bara av att se det. Hellre jeansjacka eller ingen jacka alls.

Sen är jag iofs lite trött på svart, som om unga människor inte vågar sig på något annat. Duger inte en brun skinnjacka? Men svart kanske ser tuffare ut. Cool

• Xenia

Och svaret på din fråga i rubriken är "Nej, tjejer hatar inte mörka män, tvärtom."

De byhåletjejer du träffat på är bara otroligt inskränkta.

Du riskerar två missförstånd-

- att du tror att det är något fel på ditt utseende
    - att du tror att alla tjejer ogillar mörka män

Det första vet jag förstås inget om, men det är iaf inget fel att vara mörkhårig och brunögd. Det andra vet jag är fel.

Folk tänker för mycket på utseendet. Är man inte missbildad (eller har en otroligt ful och missklädsam frsyr) så är det inte utseendet som man främst bör fixa utan sin personlighet. År du glad, social, öppen, lättsam eller har du pga mobbningen blivit arg, bitter, misstänksam och sluten?

Xenia skrev 2024-07-19 17:57:15 följande:

Svart skinnjacka kan vara snyggt men inte på sommaren! Jag blir svettig bara av att se det. Hellre jeansjacka eller ingen jacka alls.

Sen är jag iofs lite trött på svart, som om unga människor inte vågar sig på något annat. Duger inte en brun skinnjacka? Men svart kanske ser tuffare ut. Cool

Ja svart. 
    Försöker att vampyrmaxxa då jag ändå är ganska blek.
    Xenia skrev 2024-07-19 18:07:26 följande:

Och svaret på din fråga i rubriken är "Nej, tjejer hatar inte mörka män, tvärtom."

De byhåletjejer du träffat på är bara otroligt inskränkta.

Du riskerar två missförstånd-

- att du tror att det är något fel på ditt utseende
    - att du tror att alla tjejer ogillar mörka män

Det första vet jag förstås inget om, men det är iaf inget fel att vara mörkhårig och brunögd. Det andra vet jag är fel.

Folk tänker för mycket på utseendet. Är man inte missbildad (eller har en otroligt ful och missklädsam frsyr) så är det inte utseendet som man främst bör fixa utan sin personlighet. År du glad, social, öppen, lättsam eller har du pga mobbningen blivit arg, bitter, misstänksam och sluten?

Det andra du nämner. Mobbingen har gjort mig ganska bitter och fått mig att se tjejer som en stor homogen grupp av rasister, mobbare och ytliga varelser. 

Jag vill inte vara på det viset längre. Har jobbat på mig själv den senaste tiden för att få bort tankarna, men det går långsamt.
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?