• Core

Hatar tjejer mörka män?

Det här påminner mig om en artikel som det vart lite stormigt kring när jag var 17 år och bygglärling. en svart kille utsattes för rasism på bygget, han fick åka i skuffen, äldre män terroriserade honom med att de skulle ligga med hans flickvän, han fick bara vara springpojke och göra allt skitgöra. Företaget fick otroligt med skit.

Grejen var bara att det fick vi andra också utstå som lärlingar, lärlingsprygling har varit en grej i alla år, men som ljushyad skattades det åt det och man skulle acceptera att det var en del av utbildningen bara.

Sen så innebär inte det att rasism inte finns, men det är bara en till kanal för människor med ett behov att sprida sitt mörker. 

När jag lämnade branschen för några år sedan hade det blivit betydligt bättre, men det finns fläckvis kvar.

Med det sagt finns det garanterat mängder med ljushyade killar som har liknande erfarenheter, bara att det inte finns rasistiska kommentarer kopplat till det. Så gör det inte till en ras sak, utan inse att många är idioter, bygg en integritet som ingen kommer åt, var inte ett offer för omständigheter och andras illvilja, oavsett hudfärg

• Core
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-18 15:25:21 följande:
    Du har nog inte förstått att jag också är ljushyad, bara det att jag har mörkare hår och mindre av ett albinolikt utseende än andra.  

Jag gör det till en rasgrej, eftersom många tjejer verkar göra det till en rasgrej.

Bad aldrig att se ut som en grek när jag växte upp, men ok.
    Skitsamma vilken hudton, det jag ville komma åt var rasgrejen. Skulle tro att minst lika många med nordiskt utseende, om inte fler, är i samma Situation.

Är du karismatisk, social och enkel? Många applicerar sina problem endast på utseendet, när det ofta grundar sig i annat.
  • Core
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 02:04:36 följande:
    Efter att ha testat tinder och fått 12 matchningar på 12h som inte ledde till ett skit, kan jag nog bekräfta att det är något fel på mitt ansikte.

Använde ett fejkkonto med realistiska bilder på en supermodell vid namn Chico Lachowski och fick exakt lika många matchningar ändå. Samma stats.

Verkar som att inte ens supermodeller räcker för att kunna attrahera tjejer, om det inte är så att man har rätt fenotyp.

Ser konstant blonda överviktiga killar på gatan med sina flickvänner av olika etniciteter, men själv får man bara en massa rynka på pannan - typen av reaktioner.
    Du inser att alla med iq över 85 använder Google bildsök, du tror på fullaste allvar att de inte synar ett sånt fejkkonto?

Nu är du ung, så du är ursäktad för din attityd. Men jag säger dig, som 15 år äldre och baserat på det jag sett i min omgivning, att den där offerkoftan kommer att vara det som gör dig ensam och illa otryckt i slutändan.

Ta tag i din depression, annars slutar du som den där asiaten rick i en annan tråd, som f.ö har en annan syn än dig. Han menar att kvinnor väljer bort fula, men ursprung spelar ingen roll så länge de är snygga. Läser du runt så inser du att män som blir ratade har alltid en egen syn på saken, det är alltid nån annans fel.
  • Core
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 12:29:05 följande:
    Hade det varit så att folk faktiskt googlar upp bilderna, så hade han förmodligen inte fått en enda like till att börja med.
    Det finns alltid en korkad skara, jag pratar generellt.

När jag var ung ute på marknaden, och inte fick napp, gick jag hem och såg mig i spegeln, jag ställde frågan, vad kan jag förbättra?

så hanterade de flesta åttiotalister saken. Den generation som kommer nu har väl alltid hört av sin mamma att han ska ha vad han vill, den lille prinsen, och när det inte flyter är det tjejerna det är fel på. Helt fascinerande, den här frågeställningen och de här åsikterna hade inte öht kunnat dyka upp för 15-20 år sedan, men nu, nu vill ingen ta ansvar för att få ligga, det kanske mamma får hjälpa till med också?
  • Core
    Core skrev 2024-07-19 12:40:51 följande:
    Det finns alltid en korkad skara, jag pratar generellt.

När jag var ung ute på marknaden, och inte fick napp, gick jag hem och såg mig i spegeln, jag ställde frågan, vad kan jag förbättra?

så hanterade de flesta åttiotalister saken. Den generation som kommer nu har väl alltid hört av sin mamma att han ska ha vad han vill, den lille prinsen, och när det inte flyter är det tjejerna det är fel på. Helt fascinerande, den här frågeställningen och de här åsikterna hade inte öht kunnat dyka upp för 15-20 år sedan, men nu, nu vill ingen ta ansvar för att få ligga, det kanske mamma får hjälpa till med också?

Ja just ja, det var inget dissande eller spydigt alls tidigare. 

Skillnaden var bara att vi visste spelreglerna, vi tog inte åt oss. Jag vet inte hur många kängor man åkte på, det är bara att resa sig igen!

Det enda som står i vägen för succé för dig är din inställning och självbild. Sluta vara så defensiv, jag är helt övertygad om att du kan vända det här, du har tid på dig! Men låter du det rinna på i samma anda i några år cementerar du bilden av dig själv och det blir betydligt svårare att vända skutan

• Core
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 13:50:39 följande:
    Citerade du ditt egna meddelande?
    Tydligen, skulle citera dig
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?