• Anonym (Man)

Onanerar hellre till porr än har sex med frun

Det har ju varit ett antal trådar här där kvinnor skriver om män som hellre runkar till porr än har sex med dom. Jag är en av dessa män.

Alla håller ju med om att onani är ok (även porr för vissa) så länge det inte går ut över det gemensamma sexlivet. Det är två helt separata saker. Så brukar det ungefär låta. För mig har det nog blivit "istället för". Och anledningen är rätt enkel. 

Det är för mycket krångel med att försöka upprätta hålla ett gemensamt sexliv. Det är och har alltid varit på hennes villkor. Alla intitiavit har kommit från mig. Sex har också oftast blivit ett verktyg för henne som hon tar till när det passar och "behövs" enligt henne. Det har aldrig funnits något eggande eller lustbetonat runt sex utan en rätt teknisk och mekansik process. När hennes lust därtill också är som ett korthus. Den skall byggas upp av mig och det tar tid. En 100%- balans är ett absolutkrav. Den minsta skakning eller lutning får allt att rasa på en sekund. "Men onani går ju inte att jämföra att ha sex med en kvinna"...brukar det också heta. Jag vet inte det riktigt....i mitt fall så har sex med min fru aldrig varit någon höjdare. Det är torftigt, platt och rätt tråkigt. Onani slår det.

Jag säger inte att andra män delar samma erfarenhet. Men här har ni i alla fall ett exempel

• Svar på tråden Onanerar hellre till porr än har sex med frun
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-08 12:01:01 följande:
    Du citerar mig och skriver till mig, du hittar på saker och egna förutsättningar, utan att du verkar ha läst det jag har skrivit.

Du påstår t ex att hon inte vill ha sex med mig.
    Men ditt påstående är uppenbart fel, vilket framgått om du bara hade läst mina inlägg och varit öppen för att åtminstone försöka ta till dig det jag har skrivit.

Jag har t ex skrivit:

Jag upplever sexet som bra med henne, framförallt har vi haft en fin närhet, vilket i sin tur ofta har givit lust och lett fram till bra sex.
    - Så skulle det ju inte kunna vara om hon inte ville ha sex med mig!

Från början, ändå fram tills barnen kom, så hade vi både mycket närhet och ett jättebra sexliv. Hon gillade det och hon tog ganska ofta initiativ.

I början av relationen tog hon också ett eget ansvar för sin egen sinnesstämning och egen lust. Ibland t o m hände det att hon uppvaktade mig och påverkade mig positivt för att vi båda skulle komma i rätt stämning.

I mitt första inlägg skrev jag t ex:
    periodvis är hon mera positivt, känner sig mera nöjd med livet i allmänhet, nöjd med sig själv i synnerhet och kanske också åtminstone något lite nöjd med mig.
    Då står hennes korthus mycket stadigare, hon känner tillgivenhet och uppskattning till mig, hon blir öppen för närhet, söker  t o m närhet med mig ibland på eget initiativ (sällan),
    och då tänds bådas vår sexlust.

Jag har full förståelse för att du inte vill skriva mera med mig.
    Du hävdar att jag borde ta till mig det du skriver, medan du själv uppenbarligen inte ens har försökt ta till dig det jag har skrivit.
    Jag har svarat på dina inlägg, efter min bästa förmåga, och jag har utförligt försökt beskriva hur, varför och bakgrunden för dig.
    Medan du hävdar din åsikt men klarar uppenbarligen inte att på något sätt ens försöka beskriva hur, varför och din bakgrund till din åsikt.
    Mot bakgrund att du inte klarar detta så är det nog ett klokt val av dig att inte skriva mera.

Min åsikt är att vi, gemensamt för alla medlemmar i detta forum, borde klara avstå från personliga tillmälen och påhopp.
    Att börja anklaga varandra för att vara galna och ha narcissistiska drag tycker jag att vi alla borde avstå från. Särskilt mot bakgrund att sådana påstående oftast säger mera om den som fäller uttalandet än om någon annan...
    Jag tror du måste läsa alla dina inlägg.
    Du har på olika sätt beskrivit brist på sex. Du beskriver att du saknar energi och motivation på att föröka få dina sambo i balans så att hon ska få lust till sex. Du skriver att du gett upp. Du skriver också att du har en älskarinna sedan några år och onanerar som komplement.
    Du skriver tex " under många år har jag gjort allt som stått i min makt för att finna lösningar  men min sambo vill absolut inte medverka" 
    Det är helt logiskt att tolka allt det du skrivit som att din sambo inte vill ha sex med dig. Om du menar något annat får du nog skriva om texten. Nu provar du med att ta ut korta meningar ur sitt sammanhang.(se det understrukna i din text) Men om man lägger till ursprungstexen till det du skrivit syns en helt annan situation. 

Citat från din text :
    "Jag upplever sexet som bra med henne. framförallt har vi haft en fin närhet, vilket i sin tur ofta har givit lust och lett fram till bra sex.
    Från början, ändå fram tills barnen kom, så hade vi både mycket närhet och ett jättebra sexliv. Hon gillade det och hon tog ganska ofta initiativ.

En stor del i allt detta är att hon tillfredsställer sitt behov av närhet genom närhet till barnen. Medan mitt behov av närhet med henne inte har minskat trots min fina närhet till barnen.

Min motivation för att uppvakta henne, och anstränga mig för att få henne i rätt sinnesstämning, var hög när det lönade sig och ledde fram till närhet och i nästa steg lust och sex.
    I början av relationen tog hon också ett eget ansvar för sin egen sinnesstämning och egen lust. Ibland t o m hände det att hon uppvaktade mig och påverkade mig positivt för att vi båda skulle komma i rätt stämning.
    Allt detta klingade av långsamt, och i perioder alltmera, efter att barnen kommit."
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    KN75 skrev 2024-07-08 12:25:12 följande:
    Jag ställde bara en relativt enkel fråga till dig.
    Om du anser att de exempel jag ger är exempel på är små obetydliga löften och om det enligt dig bara är exempel på små obetydliga svek och löftesbrott?

Löften om världsfred,
    löften om att aldrig mer starta krig,
    löften avgivna inom FN;s församling,
    tunga religiösa löften gällande hela mänskligheten,
    och alla sveken och lögnerna av att bryta sådana löften,

är det din åsikt att detta är exempel på små lögner om obetydliga saker?
    Så nu ett nytt "nick"
    Kunde du inte ens stå för vem du är här på FL, där du är anonym. Kanske är inte KN75 att lita på här heller.

Din fråga är så dum så tom jag blir chockad, och då har jag ändå läst väldigt dumma inlägg här på FL.
    Egentligen är frågorna för idiotiska för att svara på, men självklart är inte löften om världsfred en småsak. Vem har givit detta löfte? Vem jämför du dig med, Putin? Herregud. Sådan idioti... 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-08 12:20:19 följande:
    Jag menar precis den raden som jag citerade.

Överraskande att du inte själv klarar att se detta, trots att jag citerade dina ord.

Jag undrar hur du (och många fler) skulle reagera om jag eller någon man skrev "kvinnan" i stället för mannen i din mening...???

Du skrev MANNENS beteende.
    Inte partnerns, eller den andre, eller hen, eller något neutralt över huvud taget.
    Du valde att skriva MANNENS beteende.

Återigen, jag tror att både du själv som många andra på detta forum skulle reagera tydligt på om en man i motsvarande kontext skulle uttrycka att:
    Klart att KVINNANS beteende kan väcka lust.
    Ja självklart skrev jag mannens beteende. Inlägget jag svarade på handlade om att en skribent (TRÅK) skrev att det inte finns någon mening att försöka få igång en kvinna till att vilja ha sex, och ja jag var så trångsynt att jag tänkte mig en hetrosexuell relation. 
    Ja det är klart att jag kunnat skriva att "en kvinnas beteende" kan påverka, men det förutsätter ju att den kvinnan som man försöker få igång är lesbisk, eller bisexuell. Inget tydde på det här. 

Nu skrev jag ju dessutom om min erfarenhet, och ja, min man kan verkligen få igång min lust! Hur han är mot mig för övrigt påverkar också... Mycket 
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-08 11:11:00 följande:
    Varför ska jag redogöra för detta, vad är ditt syfte?

Jag misstänker att du kanske mest är ute efter att hitta fel och brister i det jag har gjort?
    Jag misstänker att du vill försöka finna förklaringar och argument som skulle friskriva henne från hennes (kvinnans) ansvar? För att i stället finna argument och förklaringar till att ansvaret/felet är mitt (mannens)?

Jag har berättat ATT jag har gjort det.
    Detta måste du tyvärr nöja dig med i detta sammanhang. Särskilt mot bakgrund att du har inget tecken som skulle kunna tyda på att jag ljuger om detta.

Jag har under många år intresserat mig för, gjort och försökt det mesta som finns tillgängligt i alla traditionella råd och beskrivningar. Och enligt de råd man kan få av sådana personer som är yrkeskunniga och yrkesmässigt erfarna inom dessa områden, t ex terapeuter och psykologer.
    Jag har också sökt och tagit till mig en hel del alternativa råd från sådana som sysslar med detta, men som inte är formellt yrkeskunniga.

Att redogöra i detalj för det som jag under många år har gjort och pratat om skulle kunna fylla en bok.

De diskussioner och den debatt som skulle följa i tråden om vad som är rätt eller fel, bra eller dåligt, inom allt detta, den diskussionen tänker jag inte ta här.
    Vilket jag anser borde vara enkelt att förstå.

Om inte annat för att åtminstone försöka visa någon liten respekt för TS och ämnet. 

(Men om du startar en egen tråd om detta ämnet så kanske jag kan delta i och diskutera det din tråd?)
    Det är märkligt att du skriver om så ohyggligt mycket annat, krig, världsfred och massor annat trams, men inte kan komma med ett enda exempel på vad du gjort eller talat om ang er sexuella relation. 
    Du kunde ju bara berättat hur hon känner inför erat sexliv. Vilka känslor och tankar hon får vid intimitet. Vad ni försökt med. Något enda exempel, men nej... inget. 
  • New  Dawn
    KN75 skrev 2024-07-08 12:25:12 följande:
    ..... 
    Här ser du hur lätt ett misstag sker. Din sambo kanske känner igen det du skrivit med detta nick, om politik, eller vad som helst, och så plötsligt ser hon ditt nick här, samma som "alla?" ... Och läser allt om din älskarinna.
    Du som tror att du har kontroll och är klok, visar hur lätt det är att lämna spår...
  • Anonym (Alla?)
    New Dawn skrev 2024-07-08 12:49:52 följande:
    Så nu ett nytt "nick"
    Kunde du inte ens stå för vem du är här på FL, där du är anonym. Kanske är inte KN75 att lita på här heller.
    Gällande nytt "nick". 

Jag gjorde fel och klantade till det.
    Min sambo var också inloggad här på FL, på vår gemensamma dator. 
    Jag slarvade och klantade till det och skrev på hennes inlogg.

Jag ber om ursäkt för mitt misstag och jag erkänner att det var klantigt av mig.

Jag har i detta sammanhang valt att vara anonym (Alla?).
    I andra sammanhang och trådar brukar jag välja att inte vara anonym och då framgår det tydligt vem jag är.

Tråkigt att det inte går i detta forum att rätta ett sådant här klantigt misstag. Jag såg att jag hade klantat dill det, men jag kunde tyvärr inte rätta det.
  • Anonym (Alla?)
    New Dawn skrev 2024-07-08 12:49:52 följande:
    Din fråga är så dum så tom jag blir chockad, och då har jag ändå läst väldigt dumma inlägg här på FL.
    Egentligen är frågorna för idiotiska för att svara på, men självklart är inte löften om världsfred en småsak. Vem har givit detta löfte? Vem jämför du dig med, Putin? Herregud. Sådan idioti... 
    Jag sade att det är mänskligt att ljuga och att alla ljuger.
    Du motsade detta.
    Och bl a har du pratat om att ljuga om små obetydliga saker.

Jag hävdar att det är sant att alla människor ljuger och att detta är ett mänskligt beteende.

Vi människor ljuger även om mycket stora, allvarliga och seriösa saker.
    Jag påstår att jag har rätt och att du har fel.
    För att visa detta har jag givit dig några mycket tydliga och talande exempel.

Mot bakgrund av dina tidigare påståenden frågar jag dig om detta,
    och jag ber dig förklara på vad du grundar dina påstående om att det inte är ett mänskligt beteende att ljuga?
    Och mot bakgrund att du tidigare skrivit "små lögner om obetydliga saker" så följer min fråga på det du skrev om du tycker att de exempel jag räknat upp, på lögner och svek, enligt din uppfattning är små lögner om obetydliga saker?

Jag anser att mina frågor till dig, tillsammans med dessa exempel, visar att jag har rätt, att det är mänskligt att ljuga.
    Och att du har fel när du försöker motsäga detta.

Det faktum att du inte klarar att svara på mina frågor (om du inte kan?) visar detta ännu tydligare.

Jag vågar påstå, det är min uppfattning, att du ljög när du sade att du inte brukar ljuga.
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-08 13:55:06 följande:
    Gällande nytt "nick". 

Jag gjorde fel och klantade till det.
    Min sambo var också inloggad här på FL, på vår gemensamma dator. 
    Jag slarvade och klantade till det och skrev på hennes inlogg.

Jag ber om ursäkt för mitt misstag och jag erkänner att det var klantigt av mig.

Jag har i detta sammanhang valt att vara anonym (Alla?).
    I andra sammanhang och trådar brukar jag välja att inte vara anonym och då framgår det tydligt vem jag är.

Tråkigt att det inte går i detta forum att rätta ett sådant här klantigt misstag. Jag såg att jag hade klantat dill det, men jag kunde tyvärr inte rätta det.
    Spelar ingen roll för mig, men detta är ett exempel på hur lätt man visar mer än man tänkt, och självklart kan misstag som denna, eller liknade, synliggöra din otrohet. Du menar att du är så klok och räknar kallt med att din sambo aldrig får reda på något...samtidigt sker både missar, olyckor och  oväntade händelser hela tiden. 
  • Anonym (Alla?)
    New Dawn skrev 2024-07-08 13:08:58 följande:
    Det är märkligt att du skriver om så ohyggligt mycket annat, krig, världsfred och massor annat trams, men inte kan komma med ett enda exempel på vad du gjort eller talat om ang er sexuella relation. 
    Du kunde ju bara berättat hur hon känner inför erat sexliv. Vilka känslor och tankar hon får vid intimitet. Vad ni försökt med. Något enda exempel, men nej... inget. 
    Gällande att bara ge ett enda utvalt exempel;
    De diskussioner och den debatt som skulle följa i tråden om vad som är rätt eller fel, bra eller dåligt, inom allt detta, den diskussionen tänker jag inte ta här.

Om inte annat för att åtminstone försöka visa någon liten respekt för TS och ämnet. 

Men om du startar en egen tråd om detta ämne, som är ett helt annat ämne än denna tråden,
    så kan jag gärna delta i den diskussionen, om den är öppen, seriös och intressant.

Om jag eller någon skriver om detta avvikande ämnet i denna tråden, om det blir anmält, så kommer givetvis det inlägget att plockas bort.
    Så rätt så onödigt...

• Anonym (Alla?)
    New Dawn skrev 2024-07-08 13:08:58 följande:
    Varför ska jag redogöra för detta, vad är ditt syfte?

Jag misstänker att du kanske mest är ute efter att hitta fel och brister i det jag har gjort?

Jag misstänker att du vill försöka finna förklaringar och argument som skulle friskriva henne från hennes (kvinnans) ansvar? För att i stället finna argument och förklaringar till att ansvaret/felet är mitt (mannens)?

Jag har berättat ATT jag har gjort det.
    Detta måste du tyvärr nöja dig med i detta sammanhang. Särskilt mot bakgrund att du har inget tecken som skulle kunna tyda på att jag ljuger om detta.
Svar på tråden Onanerar hellre till porr än har sex med frun