Anonym (Alla?) skrev 2024-07-08 12:01:01 följande:
Du citerar mig och skriver till mig, du hittar på saker och egna förutsättningar, utan att du verkar ha läst det jag har skrivit.
Du påstår t ex att hon inte vill ha sex med mig.
Men ditt påstående är uppenbart fel, vilket framgått om du bara hade läst mina inlägg och varit öppen för att åtminstone försöka ta till dig det jag har skrivit.
Jag har t ex skrivit:
Jag upplever sexet som bra med henne, framförallt har vi haft en fin närhet, vilket i sin tur ofta har givit lust och lett fram till bra sex.
- Så skulle det ju inte kunna vara om hon inte ville ha sex med mig!
Från början, ändå fram tills barnen kom, så hade vi både mycket närhet och ett jättebra sexliv. Hon gillade det och hon tog ganska ofta initiativ.
I början av relationen tog hon också ett eget ansvar för sin egen sinnesstämning och egen lust. Ibland t o m hände det att hon uppvaktade mig och påverkade mig positivt för att vi båda skulle komma i rätt stämning.
I mitt första inlägg skrev jag t ex:
periodvis är hon mera positivt, känner sig mera nöjd med livet i allmänhet, nöjd med sig själv i synnerhet och kanske också åtminstone något lite nöjd med mig.
Då står hennes korthus mycket stadigare, hon känner tillgivenhet och uppskattning till mig, hon blir öppen för närhet, söker t o m närhet med mig ibland på eget initiativ (sällan),
och då tänds bådas vår sexlust.
Jag har full förståelse för att du inte vill skriva mera med mig.
Du hävdar att jag borde ta till mig det du skriver, medan du själv uppenbarligen inte ens har försökt ta till dig det jag har skrivit.
Jag har svarat på dina inlägg, efter min bästa förmåga, och jag har utförligt försökt beskriva hur, varför och bakgrunden för dig.
Medan du hävdar din åsikt men klarar uppenbarligen inte att på något sätt ens försöka beskriva hur, varför och din bakgrund till din åsikt.
Mot bakgrund att du inte klarar detta så är det nog ett klokt val av dig att inte skriva mera.
Min åsikt är att vi, gemensamt för alla medlemmar i detta forum, borde klara avstå från personliga tillmälen och påhopp.
Att börja anklaga varandra för att vara galna och ha narcissistiska drag tycker jag att vi alla borde avstå från. Särskilt mot bakgrund att sådana påstående oftast säger mera om den som fäller uttalandet än om någon annan...
Jag tror du måste läsa alla dina inlägg.
Du har på olika sätt beskrivit brist på sex. Du beskriver att du saknar energi och motivation på att föröka få dina sambo i balans så att hon ska få lust till sex. Du skriver att du gett upp. Du skriver också att du har en älskarinna sedan några år och onanerar som komplement.
Du skriver tex " under många år har jag gjort allt som stått i min makt för att finna lösningar men min sambo vill absolut
Det är helt logiskt att tolka allt det du skrivit som att din sambo inte vill ha sex med dig. Om du menar något annat får du nog skriva om texten. Nu provar du med att ta ut korta meningar ur sitt sammanhang.(se det understrukna i din text) Men om man lägger till ursprungstexen till det du skrivit syns en helt annan situation.