Onanerar hellre till porr än har sex med frun
Ja, jag gör det ibland och periodvis gör jag det ofta.
Gör inte alla det??? Åtminstone de allra flesta män som lever i mogna förhållanden?
Periodvis föredrar jag att tillfredsställa mig själv, eftersom min sambo under perioder är och bemöter mig på ungefär samma sätt som TS beskriver gällande hans fru.
Då saknar jag närhet så otroligt mycket och då saknar jag också lust och motivation tillräckligt för att förmå och orka se till att hon är i den balans som krävs för att hon ska ha lust till närhet och sex. Jag orkar inte alltid hålla på i en vecka eller mera för att skapa den grund jag måste skapa för att hon ska komma i rätt sinnesstämning. Särskilt inte när det räcker om ett enda kort trillar så måste jag börja om igen från ruta ett.
Medan hon från sin sida aldrig ens börjar, men är mycket noga och mycket upptagen med att hålla koll på om ett enda kort kanske trillar.
Men periodvis är hon mera positivt, känner sig mera nöjd med livet i allmänhet, nöjd med sig själv i synnerhet och kanske också åtminstone något lite nöjd med mig.
Då står hennes korthus mycket stadigare, hon känner tillgivenhet och uppskattning till mig, hon blir öppen för närhet, söker t o m närhet med mig ibland på eget initiativ (sällan), och då tänds bådas vår sexlust.
Detta kan i bästa fall hålla i sig en vecka eller två. Men ofta håller det i sig enbart en timma på söndag förmiddag... Ganska ofta håller det i sig i ett dygn eller möjligen två.
Så, när jag inte orkar och inte har förmåga tillräckligt för att jag ensam ska ta ansvar för att vi båda ska komma i rätt sinnesstämning, för att vi båda ska bli öppna för närhet och sex, ja då föredrar jag att tillfredsställa mig själv.
(Ett helt annat kapitel är dock att jag för några år sedan tröttnade på att alltid ensam behöva ta fullt ansvar för att vi skulle få till någon närhet och sex, så sedan dess har jag haft älskarinna. Jag håller med om att onani är ett komplement, men det kan aldrig ersätta den unika närheten ja gupplever med en kvinna.
Men detta kapitel hör väl kanske inte hemma i tråden?)