• Anonym (Man)

Onanerar hellre till porr än har sex med frun

Det har ju varit ett antal trådar här där kvinnor skriver om män som hellre runkar till porr än har sex med dom. Jag är en av dessa män.

Alla håller ju med om att onani är ok (även porr för vissa) så länge det inte går ut över det gemensamma sexlivet. Det är två helt separata saker. Så brukar det ungefär låta. För mig har det nog blivit "istället för". Och anledningen är rätt enkel. 

Det är för mycket krångel med att försöka upprätta hålla ett gemensamt sexliv. Det är och har alltid varit på hennes villkor. Alla intitiavit har kommit från mig. Sex har också oftast blivit ett verktyg för henne som hon tar till när det passar och "behövs" enligt henne. Det har aldrig funnits något eggande eller lustbetonat runt sex utan en rätt teknisk och mekansik process. När hennes lust därtill också är som ett korthus. Den skall byggas upp av mig och det tar tid. En 100%- balans är ett absolutkrav. Den minsta skakning eller lutning får allt att rasa på en sekund. "Men onani går ju inte att jämföra att ha sex med en kvinna"...brukar det också heta. Jag vet inte det riktigt....i mitt fall så har sex med min fru aldrig varit någon höjdare. Det är torftigt, platt och rätt tråkigt. Onani slår det.

Jag säger inte att andra män delar samma erfarenhet. Men här har ni i alla fall ett exempel

• Svar på tråden Onanerar hellre till porr än har sex med frun
  • Anonym (Killen)

Känner igen mig i vad du skriver. Sex med min kvinna är inte lustfyllt länge utan något jag får ställa upp på när hon vill ha det typ någon gång i månaden. Onani är enkelt och tillfredställer mina behov.

• Anonym (Lustfyllt par)

En fråga som dök upp direkt hos mig, är livet tillsammans så bra för övrigt att det är värt att inte ha något sexliv? Om inte, varför då stanna kvar?

• Anonym (Man)
    Anonym (Lustfyllt par) skrev 2024-07-01 10:06:03 följande:

En fråga som dök upp direkt hos mig, är livet tillsammans så bra för övrigt att det är värt att inte ha något sexliv? Om inte, varför då stanna kvar?

Rimlig (och förväntad) fråga.
    Ja, förhållandet är i mångt och mycket väldigt bra. Stabilt och ömt. Med ömt menar jag att vi bryr oss om varandra och stöttar varandra. Det låter säkert kamratligt för många här och må så då vara. Men vi är båda trygga i varandra och finner värde i vår relation. 
  • Anonym (Japp)

Ja de e lättare å så kan en göra de när de passar en själv!
    Tröttnat på massa prat å åsikter men inget händer!

• Anonym (Annie)

Det här är intressant att läsa som kvinna. Det är verkligen min mardröm att min sambo ska börja känna som TS. Givetvis lite individuellt vad som funkar, men vad är roligt sexuellt? Jag försöker hitta på lite saker som spontan avsugning på helgmorgon, hångla upp i vardagsrummet en grå tisdag, eller bara vara mjuk och följsam mär min sambo tar initiativ. Ibland snabbisar med hög intensite, ibland lugnt och mysigt. Mycket gos i vardagen. Vad mer kan man hitta på?

• Tukt

Tycker kanske inte att man ska dra för stora växlar på att sexlivet haltar efter flera år. Förhoppningsvis har det växt fram något annat som kan vara lika värdefullt.
    Om partnern däremot använder sex som manipulation är det däremot något som är viktigt att hantera eftersom det påverkar så mycket mer på sikt.

• Anonym (Medelålders man)

Jag upplever samma. Min fru och jag har även blivit lite till åren och vi är inte samma sexpaket som vi varit tidigare. Det är lättare, bättre och precis som TS förmedlar så behöver allt fungera för att det ska vankas sex.

Vi har det bra förövrigt, finns där, pratar mycket, gör saker och njuter av varandras sällskap. Men det mesta av mina sexuella behov sköter jag hellre på egen hand och med porr.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Annie) skrev 2024-07-01 11:10:53 följande:

Det här är intressant att läsa som kvinna. Det är verkligen min mardröm att min sambo ska börja känna som TS. Givetvis lite individuellt vad som funkar, men vad är roligt sexuellt? Jag försöker hitta på lite saker som spontan avsugning på helgmorgon, hångla upp i vardagsrummet en grå tisdag, eller bara vara mjuk och följsam mär min sambo tar initiativ. Ibland snabbisar med hög intensite, ibland lugnt och mysigt. Mycket gos i vardagen. Vad mer kan man hitta på?

Ja det är verkligen intressant läsning! Precis detta beskriver min sambo hur det var med hans ex. 
    Det krävdes lång uppvaktning och allt skulle va perfekt. Ofta slutade det med att hon hittade nåt fel av något slag. Skor som inte stod i skohyllan, ett par strumpor på golvet eller något annat som glömts framme. 99 gånger av 100 slutade det med att det inte blev nåt sex. 
    Att få lite feeling på kvällen i sängen var helt uteslutet. Där blev han avvisad varje gång. 
    De få gånger det blev nåt sex låg hon passiv och skulle bara ta emot. Hon vägrade att suga eller göra något annat aktivt.
    Annie, jag tror att du kan känna dig ganska säker. Du verkar ju försöka anstränga dig mer än vad många andra gör. Jag har nog tillräckligt med egen sexlust för att känna mig skapligt säker på att han inte lämnar mig för det om han nu skulle lämna mig.
  • Anonym (B)
    Anonym (Lustfyllt par) skrev 2024-07-01 10:06:03 följande:

Ett förhållande/äktenskap kanske är mer än bara sex?
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Anna) skrev 2024-07-01 13:06:58 följande:
    Ja det är verkligen intressant läsning! Precis detta beskriver min sambo hur det var med hans ex. 
    Det krävdes lång uppvaktning och allt skulle va perfekt. Ofta slutade det med att hon hittade nåt fel av något slag. Skor som inte stod i skohyllan, ett par strumpor på golvet eller något annat som glömts framme. 99 gånger av 100 slutade det med att det inte blev nåt sex. 
    Att få lite feeling på kvällen i sängen var helt uteslutet. Där blev han avvisad varje gång. 
    De få gånger det blev nåt sex låg hon passiv och skulle bara ta emot. Hon vägrade att suga eller göra något annat aktivt.
    Annie, jag tror att du kan känna dig ganska säker. Du verkar ju försöka anstränga dig mer än vad många andra gör. Jag har nog tillräckligt med egen sexlust för att känna mig skapligt säker på att han inte lämnar mig för det om han nu skulle lämna mig.
    Känner igen de kvinnorna har haft 2 förhållanden
    som blivit så , vet inte va de e som blir fel, å skulle allt va rätt , så brukade d bli men de känns inte spontant å för lite kramar på dagen , så då tröttna ja istället:)
Svar på tråden Onanerar hellre till porr än har sex med frun