• Anonym (Man)

Onanerar hellre till porr än har sex med frun

Det har ju varit ett antal trådar här där kvinnor skriver om män som hellre runkar till porr än har sex med dom. Jag är en av dessa män.

Alla håller ju med om att onani är ok (även porr för vissa) så länge det inte går ut över det gemensamma sexlivet. Det är två helt separata saker. Så brukar det ungefär låta. För mig har det nog blivit "istället för". Och anledningen är rätt enkel. 

Det är för mycket krångel med att försöka upprätta hålla ett gemensamt sexliv. Det är och har alltid varit på hennes villkor. Alla intitiavit har kommit från mig. Sex har också oftast blivit ett verktyg för henne som hon tar till när det passar och "behövs" enligt henne. Det har aldrig funnits något eggande eller lustbetonat runt sex utan en rätt teknisk och mekansik process. När hennes lust därtill också är som ett korthus. Den skall byggas upp av mig och det tar tid. En 100%- balans är ett absolutkrav. Den minsta skakning eller lutning får allt att rasa på en sekund. "Men onani går ju inte att jämföra att ha sex med en kvinna"...brukar det också heta. Jag vet inte det riktigt....i mitt fall så har sex med min fru aldrig varit någon höjdare. Det är torftigt, platt och rätt tråkigt. Onani slår det.

Jag säger inte att andra män delar samma erfarenhet. Men här har ni i alla fall ett exempel

• Svar på tråden Onanerar hellre till porr än har sex med frun
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-08 14:10:18 följande:
    Jag sade att det är mänskligt att ljuga och att alla ljuger.
    Du motsade detta.
    Och bl a har du pratat om att ljuga om små obetydliga saker.

Jag hävdar att det är sant att alla människor ljuger och att detta är ett mänskligt beteende.

Vi människor ljuger även om mycket stora, allvarliga och seriösa saker.
    Jag påstår att jag har rätt och att du har fel.
    För att visa detta har jag givit dig några mycket tydliga och talande exempel.

Mot bakgrund av dina tidigare påståenden frågar jag dig om detta,
    och jag ber dig förklara på vad du grundar dina påstående om att det inte är ett mänskligt beteende att ljuga?
    Och mot bakgrund att du tidigare skrivit "små lögner om obetydliga saker" så följer min fråga på det du skrev om du tycker att de exempel jag räknat upp, på lögner och svek, enligt din uppfattning är små lögner om obetydliga saker?

Jag anser att mina frågor till dig, tillsammans med dessa exempel, visar att jag har rätt, att det är mänskligt att ljuga.
    Och att du har fel när du försöker motsäga detta.

Det faktum att du inte klarar att svara på mina frågor (om du inte kan?) visar detta ännu tydligare.

Jag vågar påstå, det är min uppfattning, att du ljög när du sade att du inte brukar ljuga.
    Jag har aldrig sagt att jag inte ljuger, men jag ljuger inte om viktiga, stora saker, och för min man kan jag ärligt inte komma på något, men det betyder bara att det är så sällan och så små att jag inte ens minns. 

Jag har tex ljugit om att vi varit upptagna när vi inte velat åka till mina föräldrar, men sanningen är vi inte haft lust just då. Vi åker dock en annan gång, därför att jag bryr mig om dem och vill träffa dem. Min mamma frågade mig om jag tycker det är tråkigt när hon upprepar sig. Då sa jag, nej då, "jag säger ifrån om vi redan hört" , men det är bara halva sanningen. Ibland orkar jag inte säga "det har du redan berättat". Jag gör det ganska ofta, men vill inte såra genom att säga till varje gång. Sådana saker är småsaker som inte gör någon större skillnad. Jag sa att en person inte ser tjock ut, fast jag tycker det. Det är sådant jag menar. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Alla?)
    New Dawn skrev 2024-07-08 14:13:42 följande:
    Spelar ingen roll för mig, men detta är ett exempel på hur lätt man visar mer än man tänkt, och självklart kan misstag som denna, eller liknade, synliggöra din otrohet. Du menar att du är så klok och räknar kallt med att din sambo aldrig får reda på något...samtidigt sker både missar, olyckor och  oväntade händelser hela tiden. 
    Har du inte nått punkten där det är dags för dig att återgå till trådens ämne?

När, hur långt måste du gå, innan du kommer till den punkten när du tycker att det är dags?

Och om du vill fortsätta diskutera ditt ämne med mig och andra, när inser du att du borde starta en egen tråd om detta?

Och i detta ditt senaste inlägg öppnar du nu återigen ett nytt ämne,
    som absolut inte har någon som helst anknytning till trådstarten och trådens ämne.

Börjar det inte bli dags snart, eller hur långt måste du gå innan du når den punkten..?

Jag har svarat på alla dina frågor, åtminstone alla som har någon relevans. Hoppas du fortfarande på att du ska lyckas öppna något nytt ämne, hitta på någon ny fråga, till vilken jag skulle bli svarslös?
    Jag vågar lova dig att det inte kommer att ske.

Jag rekommenderar dig att återgå till trådens ämne.
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-08 14:15:49 följande:
    Gällande att bara ge ett enda utvalt exempel;
    De diskussioner och den debatt som skulle följa i tråden om vad som är rätt eller fel, bra eller dåligt, inom allt detta, den diskussionen tänker jag inte ta här.
    Vilket jag anser borde vara enkelt att förstå.

Om inte annat för att åtminstone försöka visa någon liten respekt för TS och ämnet. 

Men om du startar en egen tråd om detta ämne, som är ett helt annat ämne än denna tråden,
    så kan jag gärna delta i den diskussionen, om den är öppen, seriös och intressant.

Om jag eller någon skriver om detta avvikande ämnet i denna tråden, om det blir anmält, så kommer givetvis det inlägget att plockas bort.
    Så rätt så onödigt...

Vilket jag anser borde vara enkelt att förstå.
    Det skulle antagligen bli mer "on topic" , om du beskrev vad ni gjort för försöka undvika att sex blir så jobbigt och ansträngande att onani är att föredra, än många av inläggen redan är.
    Du har skrivit många, många, olika inlägg, som lätt kan anmälas för "off topic" redan, men det har inte hindrat dig alls hittills... Men nu plötsligt...
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-08 14:28:51 följande:
    Har du inte nått punkten där det är dags för dig att återgå till trådens ämne?

När, hur långt måste du gå, innan du kommer till den punkten när du tycker att det är dags?

Och om du vill fortsätta diskutera ditt ämne med mig och andra, när inser du att du borde starta en egen tråd om detta?

Och i detta ditt senaste inlägg öppnar du nu återigen ett nytt ämne,
    som absolut inte har någon som helst anknytning till trådstarten och trådens ämne.

Börjar det inte bli dags snart, eller hur långt måste du gå innan du når den punkten..?

Jag har svarat på alla dina frågor, åtminstone alla som har någon relevans. Hoppas du fortfarande på att du ska lyckas öppna något nytt ämne, hitta på någon ny fråga, till vilken jag skulle bli svarslös?
    Jag vågar lova dig att det inte kommer att ske.

Jag rekommenderar dig att återgå till trådens ämne.
    Du valde att skriva om ditt alternativ när sex är bristfälligt (så som TS beskriver det) inte bara är onani, utan att även ha en älskarinna. Du ville framhäva detta som något klokt. Då ifrågasatte jag, och andra det, men du framhärdade ändå att det är så bra och klok lösning på era sex/relations problem. (som även TS beskriver) 
  • Anonym (Alla?)
    New Dawn skrev 2024-07-08 14:33:01 följande:
    Det skulle antagligen bli mer "on topic" , om du beskrev vad ni gjort för försöka undvika att sex blir så jobbigt och ansträngande att onani är att föredra, än många av inläggen redan är.
    Du har skrivit många, många, olika inlägg, som lätt kan anmälas för "off topic" redan, men det har inte hindrat dig alls hittills... Men nu plötsligt...
    Nej sakfel av dig.
    Efter mitt första inlägg har samtliga mina följande inlägg endast varit svar på frågor och inlägg riktade till mig.
    Läs gärna trådens inlägg innan du kommer med dina påståenden.

Jag har inte skrivit något nytt eget inlägg som skulle vara off topic.

Vilka inlägg har du själv bidragit med som är on topic?
  • Anonym (Alla?)
    New Dawn skrev 2024-07-08 14:26:54 följande:
    Jag har aldrig sagt att jag inte ljuger, men jag ljuger inte om viktiga, stora saker, och för min man kan jag ärligt inte komma på något, men det betyder bara att det är så sällan och så små att jag inte ens minns. 

Jag har tex ljugit om att vi varit upptagna när vi inte velat åka till mina föräldrar, men sanningen är vi inte haft lust just då. Vi åker dock en annan gång, därför att jag bryr mig om dem och vill träffa dem. Min mamma frågade mig om jag tycker det är tråkigt när hon upprepar sig. Då sa jag, nej då, "jag säger ifrån om vi redan hört" , men det är bara halva sanningen. Ibland orkar jag inte säga "det har du redan berättat". Jag gör det ganska ofta, men vill inte såra genom att säga till varje gång. Sådana saker är småsaker som inte gör någon större skillnad. Jag sa att en person inte ser tjock ut, fast jag tycker det. Det är sådant jag menar. 
    Gällande mitt påstående om mänskligt beteende.

Du motsade detta.

Jag ber dig förklara på vad du grundar dina påståenden om att det inte är ett mänskligt beteende att ljuga?
  • New  Dawn
    Anonym (Man) skrev 2024-07-05 14:21:57 följande:

Jag ser att tråden har sprungit iväg och verkar nu kretsa runt otrohet och åsikter runt det. Själv har jag ingen affär vid sidan om utan nöjer mig med onani.

Men till diskussionen om otrohet och åsikten och argumentationen runt att vara ärlig och inte bedra. Visst. Det är ju självklart att det måste vara utgångspunkten även om man är missnöjd. Att man är uppriktig och talar om. Att det ev kan ge öppning till ett öppet förhållande eller ngn annan form av arrangemang. Eller så gör det inte det och så får man ta beslut utifrån att man har uttömt den vägen.
    Det här är ju ett nyktert och rationellt sätt att tänka. Och det är svårt att ifrågasätta det. Så då gör jag inte det. Men....
    Verkligheten är sällan så rationell. I en relation så finns det alltid ett kaskad av nyanser som lägger sig i vägen. Som påverkar huruvida man upplever att man kan över huvudtaget ta en sådan diskussion. Och då tänkar säkert många här att man har allvarliga problem i relationen om man inte kan ta en sådan diskussion. Visst kan man se det så. Men här igen kommer denna kaskad av nyanser. Man kan faktiskt i stora delar ha en bra relation med en människa och samtidigt ha vissa dörrar som är, och bör förbli, stängda. Det kan to.m vara så att det är en av förutsättningarna till att relationen i stort är bra....att man låter en viss dörr förbli stängd. Och man rättar sitt liv därefter.

Jag bedrar inte min fru och är inte otrogen mot henne. Jag anser att man inte skall bedra någon eller svika ett förtroende. Samtidigt förstår jag också att livet inte är så svart och vitt. Vissa personer kan hamna i ett läge där man försöker välja en mellanväg som gör minst ont för båda.

Man skall inte kriga eller slåss heller. Men jag vet att det säkert kan uppstå ett läge där jag väljer att göra det. Jag hoppas att jag slipper....

Jag tror du måste fråga dig, om den här relationen verkligen är något att satsa på. Bra frågor att ställa sig. Älskar du henne? Älskar hon dig? Känner du dig älskad? Tror du att hon känner sig älskad ?
    Är det hållbart att ha en relation där onani är att föredra? Fundera på om du tycker det. Om inte, fundera på om du vill jobba med sexlivet med henne? Om du vill det, ta reda på om hon vill satsa på er. Är hon beredd att jobba med erat sexliv? Berätta att du inte känns bra som det är, och att du inte kan tänka dig fortsätta tillsammans om inget ändrar sig. 
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-08 14:45:40 följande:
    Gällande mitt påstående om mänskligt beteende.

Du motsade detta.

Jag ber dig förklara på vad du grundar dina påståenden om att det inte är ett mänskligt beteende att ljuga?
    Jag har sagt att ditt sätt att ljuga och bedra inte kan förklaras som ett mänskligt beteende som alla gör. Det är ett enormt svek. Men du jämför dig samtidigt med diktatorer, och liknade, så du fattar väl inte skillnader på olika lögner. 
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-08 14:41:32 följande:
    Nej sakfel av dig.
    Efter mitt första inlägg har samtliga mina följande inlägg endast varit svar på frågor och inlägg riktade till mig.
    Läs gärna trådens inlägg innan du kommer med dina påståenden.

Jag har inte skrivit något nytt eget inlägg som skulle vara off topic.

Ja, jag har aldrig påstått att jag skriver on topic. Jag ifrågasätter bla dina inlägg, din syn på hur man hanterar bristfälligt sex på ett "klokt" sätt. 
  • Anonym (Alla?)
    New Dawn skrev 2024-07-08 14:37:17 följande:
    Du valde att skriva om ditt alternativ när sex är bristfälligt (så som TS beskriver det) inte bara är onani, utan att även ha en älskarinna. Du ville framhäva detta som något klokt. Då ifrågasatte jag, och andra det, men du framhärdade ändå att det är så bra och klok lösning på era sex/relations problem. (som även TS beskriver) 
    Nej, återigen sakfel av dig.

Jag har inte påstått att detta skulle vara klokt.

Visa i så fall med citat var jag skulle ha sagt att detta är klokt, så lovar jag härmed att korrigera mig.

I mitt fösta inlägg, som är on topic, så skrev jag om onani och om det som TS tar upp.

(Sedan gjorde jag inom parentes ett litet tillägg om älskarinna, för att beskriva att för mig kan onani inte ersätta närhet, vilket alltså hade anknytning till trådens ämne.
    Men jag skrev detta tillägg inom parentes och jag skrev också tydligt att: Men detta kapitel hör väl kanske inte hemma i tråden?)

Men så vitt jag kan se så har du valt att fokusera på och endast hakat upp dig på detta lilla tillägg, medan du i stort har gjort ditt val att strunta i hela mitt inlägg, och alla andras inlägg, som handlar om trådens ämne.

Jag rekommenderar dig återigen att återgå till trådens ämne.

Svar på tråden Onanerar hellre till porr än har sex med frun