• Anonym (Man)

Onanerar hellre till porr än har sex med frun

Det har ju varit ett antal trådar här där kvinnor skriver om män som hellre runkar till porr än har sex med dom. Jag är en av dessa män.

Alla håller ju med om att onani är ok (även porr för vissa) så länge det inte går ut över det gemensamma sexlivet. Det är två helt separata saker. Så brukar det ungefär låta. För mig har det nog blivit "istället för". Och anledningen är rätt enkel. 

Det är för mycket krångel med att försöka upprätta hålla ett gemensamt sexliv. Det är och har alltid varit på hennes villkor. Alla intitiavit har kommit från mig. Sex har också oftast blivit ett verktyg för henne som hon tar till när det passar och "behövs" enligt henne. Det har aldrig funnits något eggande eller lustbetonat runt sex utan en rätt teknisk och mekansik process. När hennes lust därtill också är som ett korthus. Den skall byggas upp av mig och det tar tid. En 100%- balans är ett absolutkrav. Den minsta skakning eller lutning får allt att rasa på en sekund. "Men onani går ju inte att jämföra att ha sex med en kvinna"...brukar det också heta. Jag vet inte det riktigt....i mitt fall så har sex med min fru aldrig varit någon höjdare. Det är torftigt, platt och rätt tråkigt. Onani slår det.

Jag säger inte att andra män delar samma erfarenhet. Men här har ni i alla fall ett exempel

• Svar på tråden Onanerar hellre till porr än har sex med frun
  • En glad tjej
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-03 11:52:22 följande:
    Var inte så säker på att du i förväg vet facit, vet hur du själv och ditt liv kommer påverkas med tiden och med ändrade förutsättningar. T ex barn eller förändrat hälsotillstånd hos dig själv eller din partner.

I princip alla jag känner, och allt jag har läst mig till, så känner de allra flesta igen sig i något av det jag har beskrivit. Mer eller mindre.

Men jag skulle vara glad för din skull om du skulle komma att utgöra ett undantag.
    Dock, ett väldigt ovanligt undantag, i så fall.
    Du går bakom ryggen på din fru och ligger med någon annan, det är oerhört lågt att göra så, speciellt om hon inte vet något. Tror du att hon fortfarande hade älskat dig om hon fått reda på vad du gör?
  • Anonym (Osannolikt)
    Anonym (Gift kvinna) skrev 2024-07-02 16:33:39 följande:

Jag förstår dig till 100% 
    ångestfylldheten att väcka mannens sexlust som inte finns. det känns ju som ett projekt. 

så istället blir valet enkelt onanerar 2 gånger om dagen åt porr skadar ju inte min relation. Han vill ju ändå aldrig ha sex och är inte sådär jättebra i sängen heller. Men jag blir ju glad lugn och sansad om jag får komma några gånger om dagen! Vi har ju alla olika mycket sexlust. Så han uppskattar nog att jag har slutat tjata om sex. 

Du är kvinna som onanerar till porr två gånger om dagen..?
    Och det viktiga för dig är att Familjen AB fungerar, skriver du.

Ursäkta, men jag har lite svårt för att tro på att en familjefokuserad kvinna skulle onanera till porr två gånger per dag.

Enligt mig är du en man som utger sig för att vara kvinna.
  • Anonym (Medelålders man)
    Anonym (Osannolikt) skrev 2024-07-04 09:42:41 följande:

Ursäkta, men jag har lite svårt för att tro på att en familjefokuserad kvinna skulle onanera till porr två gånger per dag.

Så alla som onanerar 2ggr/dag är män? Det säger nog mer om hur du ser på män och kvinnor.
  • Anonym (Kåt)
    Anonym (Osannolikt) skrev 2024-07-04 09:42:41 följande:

Jag är kvinna och kan onanera flera gånger per dag när jag är riktigt sugen. Så, vi finns faktiskt, inte bara män som är kåta.
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Kåt) skrev 2024-07-04 12:28:05 följande:
    Jag är kvinna och kan onanera flera gånger per dag när jag är riktigt sugen. Så, vi finns faktiskt, inte bara män som är kåta.
    Ja de e ju tur de :)
  • Anonym (Osannolikt)
    Anonym (Medelålders man) skrev 2024-07-04 10:58:58 följande:
    Så alla som onanerar 2ggr/dag är män? Det säger nog mer om hur du ser på män och kvinnor.
    Men hörru, varför skriva självklarheter? Klart som fan att jag pratar utifrån hur jag ser på män och kvinnor. Min generaliserade bild grundar sig dock på hur det vanligen ser ut. Det finns alltid undantag även om det är ovanligt.

Men en kvinna som endera uttrycker att det viktigaste är att familjen AB fungerar, och samtidigt skriver att "hon" onanerar till porr två gånger om dagen.. Nej du, jag köper inte det. Såvida inte kvinnan är 45+ och färdig med att ta hand om barn, eller möjligtvis endast har sina barn varannan vecka. Men då är väl inte prioriteringen att familjen AB ska fungera så högst aktuell precis.
  • Anonym (Osannolikt)
    Anonym (Kåt) skrev 2024-07-04 12:28:05 följande:
    Jag har inte sagt att det inte finns kvinnor som onanerar två (eller fler) gånger per dag. Det som gör det osannolikt i det här fallet är att "Gift kvinna" även uttryckte att hon är familjefokuserad och dessutom onanerar till PORR två gånger per dag. Den kombinationen av påståenden gör det osannolikt att "Gift kvinna" verkligen är en kvinna på riktigt. Jag lägger ingen värdering i om det är dåligt eller bra med porr och jag lägger heller ingen värdering i om det är dåligt eller bra att onanera till just porr två gånger per dag. Jag konstaterar bara att det är högst osannolikt att "Gift kvinna" verkligen är en kvinna utifrån den kombination av påståenden "hon" presenterar.

Några frågor till dig "Kåt" (kvinna):
    Kan du med handen på hjärtat säga att du onanerar två gånger dagligen och att du då gör det till just porr..?
    Eller kör du den lite mer, enligt mig, kvinnliga varianten, att du kan onanera flera gånger på en dag när du är extra sugen (tex vid ägglossning och veckan före), och att du ibland kollar på porr och ibland inte (dvs att porrkonsumtionen varierar över månaden i större grad än vad den gör för män där porrkonsumtionen ligger mer konstant och jämnt fördelat under månaden). Och/eller är du 45+ och är färdig med att ta hand om barn? Eller är du separerad från dina barns pappa och då alltså endast har dina barn varannan  vecka?

Åter igen, det är KOMBINATIONEN av påståendena att vara familjefokuserad kvinna som onanerar till just porr två gånger per dag som medför att det är osannolikt att "Gift kvinna" verkligen är en kvinna IRL.

Fan vad tröttsamt att man ska behöva förklara saker i detalj på det här sättet.
  • Anonym (Alla?)
    En glad tjej skrev 2024-07-04 00:05:55 följande:
    Du går bakom ryggen på din fru och ligger med någon annan, det är oerhört lågt att göra så, speciellt om hon inte vet något. Tror du att hon fortfarande hade älskat dig om hon fått reda på vad du gör?

Mitt val är att inte berätta och sköta det så hon slipper få reda på det.
    Det är en självklarhet för mig som känner henne mycket väl.

På samma sätt och mot bakgrund att jag själv skulle önska att hon fattar samma beslut om situationen var den motsatta.

Min sambo och jag älskar varandra och vi har ett bra liv i allt i övrigt.
    Jag känner henne mycket väl, vår familjesituation och vår livssituation. 

Jag vet att inget skulle bli bättre, vare sig för henne eller för någon annan om jag berättade.

Vi har på djupet pratat med varandra och har tydligt kommit fram till att ingen av oss önskar något annat än att fortsätta vara tillsammans.
    Så detta är utrett för vår del.

Det skulle skada henne och det skulle skada vår familj om jag berättade.

Jag väljer medvetet att låta henne vara ovetande.
    Hon slipper bekymra sig och hon slipper påverkas av det. 
    Förutom att det medför vissa klara och tydliga fördelar också för henne.

Om hon fortfarande skulle älska mig om jag t ex skulle bli dömd för rattfylleri, om jorden skulle börja snurra åt andra hållet eller om hon fortfarande skulle älska mig om hon fått reda på vad jag gör är fullkomligt hypotetiska frågor och saknar all relevans.

Hon älskar mig, oavsett vad du tycker och tror om detta.

Jag vet allt detta.
    Du kan givetvis inte ha någon aning om det.

Vad du tror dig veta och vilka fantasifulla scenarier du väljer fylla din hjärna med saknar all betydelse för mig och för min sambo.

• Anonym (Kåt)
    Anonym (Osannolikt) skrev 2024-07-04 15:14:39 följande:
    Jag har inte sagt att det inte finns kvinnor som onanerar två (eller fler) gånger per dag. Det som gör det osannolikt i det här fallet är att "Gift kvinna" även uttryckte att hon är familjefokuserad och dessutom onanerar till PORR två gånger per dag. Den kombinationen av påståenden gör det osannolikt att "Gift kvinna" verkligen är en kvinna på riktigt. Jag lägger ingen värdering i om det är dåligt eller bra med porr och jag lägger heller ingen värdering i om det är dåligt eller bra att onanera till just porr två gånger per dag. Jag konstaterar bara att det är högst osannolikt att "Gift kvinna" verkligen är en kvinna utifrån den kombination av påståenden "hon" presenterar.

Några frågor till dig "Kåt" (kvinna):
    Kan du med handen på hjärtat säga att du onanerar två gånger dagligen och att du då gör det till just porr..?
    Eller kör du den lite mer, enligt mig, kvinnliga varianten, att du kan onanera flera gånger på en dag när du är extra sugen (tex vid ägglossning och veckan före), och att du ibland kollar på porr och ibland inte (dvs att porrkonsumtionen varierar över månaden i större grad än vad den gör för män där porrkonsumtionen ligger mer konstant och jämnt fördelat under månaden). Och/eller är du 45+ och är färdig med att ta hand om barn? Eller är du separerad från dina barns pappa och då alltså endast har dina barn varannan  vecka?

Åter igen, det är KOMBINATIONEN av påståendena att vara familjefokuserad kvinna som onanerar till just porr två gånger per dag som medför att det är osannolikt att "Gift kvinna" verkligen är en kvinna IRL.

Fan vad tröttsamt att man ska behöva förklara saker i detalj på det här sättet.
    Jag kollar en del på porr ja, inte varje gång jag onanerar för ibland låser jag in mig på dass med min satisfyer och har en skön stund i duschen.
    Jag är 45+ ja men har barn, visserligen tonåringar varav den ena myndig men de bor båda hos mig på heltid så enda tiden jag har att ta hand om mig själv samtidigt som jag kollar på porr är på natten eller tidig morgon, när de sover.
    Jag bor inte med mina barns pappa men är tillsammans med en man som jag är särbo med.  Vi träffas oftast på helgen och tar vi hand om våra behov tillsammans och då har vi sex. 
  • En glad tjej
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-04 15:37:53 följande:

Mitt val är att inte berätta och sköta det så hon slipper få reda på det.
    Det är en självklarhet för mig som känner henne mycket väl.

På samma sätt och mot bakgrund att jag själv skulle önska att hon fattar samma beslut om situationen var den motsatta.

Min sambo och jag älskar varandra och vi har ett bra liv i allt i övrigt.
    Jag känner henne mycket väl, vår familjesituation och vår livssituation. 

Jag vet att inget skulle bli bättre, vare sig för henne eller för någon annan om jag berättade.

Vi har på djupet pratat med varandra och har tydligt kommit fram till att ingen av oss önskar något annat än att fortsätta vara tillsammans.
    Så detta är utrett för vår del.

Det skulle skada henne och det skulle skada vår familj om jag berättade.

Jag väljer medvetet att låta henne vara ovetande.
    Hon slipper bekymra sig och hon slipper påverkas av det. 
    Förutom att det medför vissa klara och tydliga fördelar också för henne.

Om hon fortfarande skulle älska mig om jag t ex skulle bli dömd för rattfylleri, om jorden skulle börja snurra åt andra hållet eller om hon fortfarande skulle älska mig om hon fått reda på vad jag gör är fullkomligt hypotetiska frågor och saknar all relevans.

Hon älskar mig, oavsett vad du tycker och tror om detta.

Jag vet allt detta.
    Du kan givetvis inte ha någon aning om det.

Vad du tror dig veta och vilka fantasifulla scenarier du väljer fylla din hjärna med saknar all betydelse för mig och för min sambo.

Tror hon att du nöjer dig med att endast onanera? Jag hoppas på något sätt att hon får reda på dina snedsteg för ingen är värd att bli bedragen av den man älskar.
Svar på tråden Onanerar hellre till porr än har sex med frun