New Dawn skrev 2024-07-09 11:50:39 följande:
Det du gillar eller inte gillar har väl knappast något med trådens ämne att göra?Även om du själv anser att du lyckas finna något fel hos mig så har du ju ändå inte lyckats med någonting som skulle ha någon anknytning till ämnet.Det hoppas jag att du klarar att inse?
Vad har jag tolkat fel?
T ex att jag skulle slå mig för bröstet är bara ett exempel på din egen tolkning.
Du skriver att jag inget vet.
Nej, du har fel. Jag skriver ju exakt det som du själv skriver på nästa rad.
Jo, jag vet det du skrivit,
Ja. Jag skriver att detta är det enda du kan veta. Till skillnad då mot att du verkar försöka inbilla dig själv att du skulle kunna veta något annat.
-att din sambo skulle må dåligt om hon visste om din otrohet.
.-Hon skulle fyllas av negativa känslor
- Det skulle enbart innebär nackdelar och problem för henne och alla inblandade.
Ja, detta är ju den självklara och uppenbara anledningen, vilket jag varit tydlig med i allt jag har skrivit, till varför jag har gjort valet att inte berätta och att sköta det på ett sådant sätt så att hon slipper få veta.
Det är ju fullkomligt självklart att det hon inte vet mår hon inte dåligt av.
Eller försöker du påstå att en människa kan må sämre, ha mer dåliga känslor, av något den inte vet än av något som den vet?
-Du vet att hon absolut inte vill detta.( Ja, det är dina egna ord)
Oklart för mig vad du avser och vad du försöker tolka med detta? Förklara och precisera så kan jag svara också på detta.
I allt du skriver så väljer du att endast läsa det du själv vill medan du sorterar bort allt annat som jag har skrivit.
Om du har ett ärligt syfte så borde du självfallet också beakta, och även diskutera, det övriga som jag har skrivit.
T ex:
- jag skulle acceptera, uppskatta och uppmuntra, om hon på motsvarande sätt skulle ha lust att ha en egen älskare, om detta skulle medföra något positivt för henne gällande närhet och sex och att det skulle leda till en förbättring i vår egen relation avseende närhet och sex.
- Om hon skulle ha en älskare så skulle jag önska att hon sköter det på så sätt att jag inte behöver få veta något om det.
Det borde vara uppenbart för dig att du kan inte veta om hon vill att jag berättar, eller om hon på jämlikt och rättvist sätt, ser lika som jag på den saken, alltså att hon inte vill veta.
Det är fullkomligt självklart att du kan inte veta om min sambo, på jämlikt och rättvist sätt, tycker lika som jag, att om jag har en älskarinna så önskar min sambo att jag sköter det på så sätt att hon inte behöver få veta något om det.
Du borde klara förstå att jag inte kan fråga henne om dessa saker. För om hon önskar samma som jag så skulle jag medvetet skada henne genom att fråga och därmed tvinga henne att få reda på det, trots att hon i så fall, på jämlikt och rättvist sätt, lika som jag, inte vill veta något om det.
Därför är det min bedömning att det är mitt bästa val att inte berätta, att inte fråga, och att sköta det på så sätt att min sambo slipper få reda på det.
Jag förstår att du inte gillar detta.
Men vet du varför och på djupet varför du inte gillar det?
Är du rädd för att råka ut för otrohet?
Hur känner du för avundsjuka och svartsjuka? Hur drabbar dessa känslor dig?
Har du på djupet förstått och accepterat att du aldrig kan hindra din partner från att vara otrogen?
Förstår du att missunnsamhet, avundsjuka och svartsjuka är sådana saker som kan vara drivande eller uppmuntrande till otrohet?
Det är din sakliga bedömning av situationen. Ja. Och???
Det är inte min åsikt.
Jo, det är min uppfattning att det du ger uttryck för endast är din åsikt.
Det är verkligheten. Din verklighet. Som du blundar för.
Det där klarar jag inte förstå? Förklara gärna.
Du skriver på ett öppet forum, om otrohet som lösning på ett bristfälligt sexliv,
Nej, jag har inte skrivit att otrohet är lösningen. Tvärtom har jag beskrivit att jag har gjort massor för att finna andra lösningar.
och du slår dig verkligen på bröstet
Nej. Detta är bara din egen tolkning, utifrån dina egna känslor. Jag slår mig inte för bröstet.
och använder ord och beskrivningar så att du ska få otroheten att framstå som både klok och en del i "ömsesidig kärlek".
Nej, fel av dig. Något sådant som att otrohet skulle kunna vara en del i ömsesidig kärlek, det har jag verkligen inte skrivit! Återigen är detta endast dina känsloyttringar och dina egna behov av att hitta på egna tolkningar.
Bullshit.
Ja, rätt av dig. Gällande dina egna påhittade tolkningar och att du låter dig vara så känslostyrd, gällande detta är ditt ordval korrekt.
Det själv redan skrivit om sanningen... den exakta motsatsen.
Återigen så förstår jag inte detta. Förklara gärna.
Jag rekommenderar dig återigen att återgå till trådens ämne.