Israel folkmord
Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig?
Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig?
Hamas startade kriget och Libanon/Hizbollah fortsätter med ideliga bombningar stödda av Irans attacker.
Vidare uppger utredarna att landet ?begår krigsförbrytelser? och brott mot mänskligheten? när det avsiktligt riktar attacker mot medicinsk personal och anläggningar."
www.aftonbladet.se/nyheter/a/OoWkBq/fn-rapport-israel-begar-brott-mot-manskligheten
Hamas startade kriget och Libanon/Hizbollah fortsätter med ideliga bombningar stödda av Irans attacker.
Palestinier har absolut rätt att existera.
Om de är ockuperade kan diskuteras men det är rimligt att de får sitt land som de kan styra över helt självständigt.
Jag tycker inte att det finns hållpunkter för stt anklaga israel för folkmord.
Har Israel rätt att existera?
Jag ser ingen logik i att man skulle rädda mera gisslan om man gick direkt in i tunlar. Vill de så hinner de avrätta gisslan så fort de hör att någonting rör sig.
Jag tycker att israels krigsföring är i princip försvarbar och framförallt förväntat. Hamas måste ha vetat att det som kommer hända är förvandling av gaza till en åkermark. Men de räknade med stöd utifrån. Det blev en miskalkyl.
Hur som, det är fullständigt logiskt för mig att utnyttja sin militära överlägsenhet och först slå ut fiendets infrastruktur innan man sätter in marktrupper. Det bästa sättet att fria gisslan är inte att skicka kamikazer i tunlar utan att bryta ner fiendet tills den är tvungen att göra eftergifter. Problemet där är att hamas skiter i sitt eget folk. Men då måste folket ta kontroll och ta bort hamas själva.