Israel folkmord
Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig?
Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig?
Jodå man gör det visst. Kanske inte 50 barn för 2 oviktiga soldater men 5 barn för 2 befälshavare ja. Sorry. Har hänt i alla krig och kommer fortsätta hända. Det är upp till soldaterna att inte gömma sig bakom egna barn.
Sen är det en annan sak om man avisktligt skjuter barn, men det tror jag inte pågår i gaza. Däremot en viss övervåld - möjligt.
Jag är en sån som anser att krig är mänsklighetens botten. Där nere finns det nästan inga regler och moral. Civila dör? God morgon. De dör i varje krig. Här är det bara så att sidan som startade och upprätthåller kriget är helt underlägsen och kan inte orsaka större skada. Varför gör de det då? Beats me. Fanatism.
Du kanske ser det som heroiskt och uppmuntransvärt. Jag tycker att ju tidigare hamas försvinner desto bättre för alla.
Folkmord finns det ingen anledning för mig att prata om.
Jodå man gör det visst. Kanske inte 50 barn för 2 oviktiga soldater men 5 barn för 2 befälshavare ja. Sorry. Har hänt i alla krig och kommer fortsätta hända. Det är upp till soldaterna att inte gömma sig bakom egna barn.
Sen är det en annan sak om man avisktligt skjuter barn, men det tror jag inte pågår i gaza. Däremot en viss övervåld - möjligt.
Jag är en sån som anser att krig är mänsklighetens botten. Där nere finns det nästan inga regler och moral. Civila dör? God morgon. De dör i varje krig. Här är det bara så att sidan som startade och upprätthåller kriget är helt underlägsen och kan inte orsaka större skada. Varför gör de det då? Beats me. Fanatism.
Du kanske ser det som heroiskt och uppmuntransvärt. Jag tycker att ju tidigare hamas försvinner desto bättre för alla.
Folkmord finns det ingen anledning för mig att prata om.
Där kan jag hålla med dig nästan helt.
Det är ganska uppenbart att nuvarande israels leding vill helst etniskt rensa hela området. Jag tror dock att vilken nation som helst skulle radikaliseras efter decennier av terrorism.
Därför ser jag som bästa lösningen nu att släppa gisslan i första hand och kapitulera, i utbyte mot självstyre. Naturligtvis kommer israel behöva försäkra sig att nyblivna palestina inte fungerar som isis enklav med fix ide att förinta israel, och det skulle ta ett antal år av protektorat men så småningom blir det ett självständigt palestina. Problemet blir dock hur man kan förbinda gaza och west bank.
Hur som, ett fred i gaza skulle också förhoppningsvis leda till avradikalisering av israel med.
Ser ut till mig som jag kan endå erkänna vissa fel hos israel medans du målar en väldigt ensidig bild.
Så vem är extremisten?
Nja, etnisk rensning kan vara att bara driva ut folk. Bara och bara.
Men det händer inte eftersom folk har ingenstans att fly. Egypten har solidariskt stängt sin gräns.
Jag är inte så värst insatt i israels politik men det verkar som de jobbar för att annektera både gaza och west bank.
Ja, Hamas bad ju inte direkt om ursäkt efter attacken den 7 oktober. De sa att dettta var bara början och de skulle fortsätta med liknande attacker tills dess att Israel utplånas.
Libanon upplåter sitt territorium till Iranstödda terrorister, Hizbollah, som konstant skickar Raketer mot Israel.