• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-10-10 14:42:52 följande:
    De palestinier som inte vill utrota judarna stödjer inte Hamas utan andra palestinska grupper. Hamas uttalade målsättning är att utrota judar så svårt att inte hållla med dem om det, utan bara om några andra mindre frågor, och samtidigt rösta på Hamas. 
    Upplever du ofta att människor är så kategoriska?

Du har ju verkligen ingen aning utan spekulerar. Eller har du personligen gått runt och intervjuat alla palestinier i Gaza? Kanske känner du någon annan som har det?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Anti-extremist)
    Anonym (fi) skrev 2024-10-10 20:25:59 följande:
    Det handlar om vem man är som människa.

7 oktober, den första årsdagen av det största massmordet på judar sedan nazisterna och andra världskriget.

Då kan man, av respekt för offren för pogromen, under en dag låta bli att driva sin "Israelkritik" på internet.

Eller inte.
    Ca 20 000 palestinska barn har dödats. När har du tänkt att hedra dessa barn? 7 okt är rätt dag att hedra alla oskyldiga offer i det hemska kriget som fortfarande pågår. Eller räknas inte dessa offer eftersom de nte är judar?
  • nihka
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-10 16:41:44 följande:

Terrorforskaren hävdar att de israeliska bosättarna är också terrorister.

www.aftonbladet.se/debatt/a/dw349O/terrorforskare-tala-klarsprak-aven-israeler-utfor-terrorism

"Syftet för de våldsamma bosättarna är att ta i sin besittning någon annans egendom med hot, terror och ibland med dödligt våld för att förverkliga sina politiska eller religiösa mål.

Föreställ dig att palestinier skulle göra så i Israel; belägra någons hus och säga att nu är det mitt. Komma millitärstött med bulldozers och jämna israeliska hem med marken. Strypa vattentillgången in till Tel Aviv och utropa staden som Palestinas huvudstad och rulla in 600 000 palestinska bosättare.

Ingen skulle tycka det var OK, men tvärtom verkar funka.
  • nihka
    Anonym (fi) skrev 2024-10-10 20:46:27 följande:
    Oj vilken uppslutning!

Måste ha varit minst 3 personer. En som sköt två raketer, en som viftade med två flaggor och en som filmade.

De måste representera hela muslimska mellanöstern.
  • Anonym (Anti-extremist)
    nihka skrev 2024-10-10 20:44:11 följande:
    Föreställ dig att palestinier skulle göra så i Israel; belägra någons hus och säga att nu är det mitt. Komma millitärstött med bulldozers och jämna israeliska hem med marken. Strypa vattentillgången in till Tel Aviv och utropa staden som Palestinas huvudstad och rulla in 600 000 palestinska bosättare.

Ingen skulle tycka det var OK, men tvärtom verkar funka.
    Ja, visst är det så. Israel har gjort det i över 70 år och får stöd av det av tex USA men även vår högerregering har mycket stora svårigheter att fördömma Israel för alla dessa hemska brott mot palestinier. Det verkar som att ockupation och folkmord är ok så länge det handlar om muslimer/araber. Man är inte direkt förvånad över att högerpolitiker ger stöd till Israel, ockupation och det pågående folkmordet på palestinier. 
  • nihka
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-10 21:26:04 följande:
    Ja, visst är det så. Israel har gjort det i över 70 år och får stöd av det av tex USA men även vår högerregering har mycket stora svårigheter att fördömma Israel för alla dessa hemska brott mot palestinier. Det verkar som att ockupation och folkmord är ok så länge det handlar om muslimer/araber. Man är inte direkt förvånad över att högerpolitiker ger stöd till Israel, ockupation och det pågående folkmordet på palestinier. 
    Det finns väl inget stöd till Israel från någon i Sverige. Israel är ett I-land.

Så här ser föresten Folke Bernadottes mördare ut:

en.wikipedia.org/wiki/Yehoshua_Cohen
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2024-10-10 21:39:36 följande:
    Det finns väl inget stöd till Israel från någon i Sverige. Israel är ett I-land.

Så här ser föresten Folke Bernadottes mördare ut:

en.wikipedia.org/wiki/Yehoshua_Cohen
    Är det numera ett krav att ett land ska ha klassats som u-land, för att Sverige ska uttrycka sitt stöd till landet ifråga!!!
    Jaja.....du vet mycket du.Äpple

Angående Folkes påstådda mördare så är det DU (som så många gånger tidigare) som utsetts till åklagare och domare. Uppenbarligen. Enligt ditt så kallade bevis, i din länk....jaa, så är/var vederbörande medlem/ledare i en grupp som ska ha planerat att taga Folke av dager.
    Ingenstans.....INGENSTANS, niki, ser jag att du lägger upp ovedersaliga BEVIS på att att Cohen direkt var inblandad i mordet. Nu är det mycket möjligt att han var det. Men inte fan är det bevis och oberoende källa du så försynt lägger upp här....Solig

Eller, har diverse domstolar börjat godkänna Wikipedia som bevis i samband med lagföring (eller vad det nu heter...) av en misstänkt man. Eller dam. 
    Mmm, här har jag tydligen missat något.

Mivh// Anton Hjärta
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-10 13:44:12 följande:
    Att påstå att palestinier vill utrota judar är något som sionisterna anvönder för att försvara israels alla hemska brott mot palestinier. Däremot är ockupation olaglig och palestinier har rätt att försvara sig. Bosättningarna är olagliga just för atr de byggs på ockuperade palestinska områden. Är det så svårt att förstå?
    Nej, de flesta säger det ju helt öppet. Jag har gett dussintals av källor för det. Vi behöver inte upprepa allt.
Svar på tråden Israel folkmord