Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Israel folkmord

Anonym (argnettan) skrev 2024-07-09 18:59:09 följande:
    Absolut men sättet civila blir behandlade i Gaza är inte mänskligt. Hamas använder civilbefolkningen som en sköld, samtidigt som Israel lätt kan ta ihjäl den där skölden för att nå hamas, därför spekulerar folk om ett folkmord även om det inte är ett folkmord.

Så som du säger i allt ovan är det civila som drabbas hårdast trots att de inte bett om det, därför är jag starkt emot krig i sig. 
    Jag är också starkt emot krig. Verkligen. 
    Däremot så kan jag definitivt förstå varför vissa länder faktiskt.....krigar.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Meddelande borttaget
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2024-10-09 19:37:55 följande:
    Ja, det är illa, illa från båda håll.

Har provats tidigare och se hur det gick. Israelierna mördade 1948 den svenske diplomaten och fredsmäklaren Folke Bernadotte som skickades av FN. Mördarna greps aldrig och ingen har någonson dömts för mordet fast alla vet vem det var.

Ben-Gurion - Israels landsfader flyttade till kibbutzen Sde Boker 1953 och blev där nära vän med Bernadottes mördare Yehoshua Cohen. Så cosy.

Tror att rätt många känner en viss tvekan över att ställa sig i skottlinjen.
    Jaja, så nu är du utredare och åklagare och domare också. Som vet "alla" svar...om....allt. 

Har du möjligen en oberoende källa som kan bevisa ditt påstående här.

Observera....BEVISA.....ditt påstående. 
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2024-10-10 21:39:36 följande:
    Det finns väl inget stöd till Israel från någon i Sverige. Israel är ett I-land.

Så här ser föresten Folke Bernadottes mördare ut:

en.wikipedia.org/wiki/Yehoshua_Cohen
    Är det numera ett krav att ett land ska ha klassats som u-land, för att Sverige ska uttrycka sitt stöd till landet ifråga!!!
    Jaja.....du vet mycket du.Äpple

Angående Folkes påstådda mördare så är det DU (som så många gånger tidigare) som utsetts till åklagare och domare. Uppenbarligen. Enligt ditt så kallade bevis, i din länk....jaa, så är/var vederbörande medlem/ledare i en grupp som ska ha planerat att taga Folke av dager.
    Ingenstans.....INGENSTANS, niki, ser jag att du lägger upp ovedersaliga BEVIS på att att Cohen direkt var inblandad i mordet. Nu är det mycket möjligt att han var det. Men inte fan är det bevis och oberoende källa du så försynt lägger upp här....Solig

Eller, har diverse domstolar börjat godkänna Wikipedia som bevis i samband med lagföring (eller vad det nu heter...) av en misstänkt man. Eller dam. 
    Mmm, här har jag tydligen missat något.

Mivh// Anton Hjärta
  • Anton Chigurh
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-12 00:35:35 följande:
    Hur ska palestinier göra motstånd mot ockupation och etnisk rensning?
    Du kan ju svara på ursprungliga frågeställningen och inte hålla på såsom andra debattörer och ställa motfrågor. ISTÄLLET FÖR ATT SVARAÄpple

Och du ska tom få lite hjälp på traven. Här är frågorna du duckade för:
    Det är 2 (två) frågor. 

Har Israel rätt att föra krig? Hur ska de göra det i så fall?
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2024-10-18 15:20:42 följande:
    Ett anfall på annans territoruim är inget försvar oavsett vem eller var.
    Sååå....hamas kan således känna sig 100 % säkra på att slippa några som helst militära insatser från IDF. Så länge dom ser till att uppehålla sig i Gaza.
    Om DU, nikha, får bestämma "rules of engagement" !!!

hamas torde älska din syn på krigsföring....Skål
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2024-10-21 16:27:21 följande:
    Tack för att du så tydligt visar just hur inbilsk det går att vara och och varför man inte ska svara på inbilska frågor.

Du har ju svaret på allt så då är det helt onödigt att blanda in andra. Eller hur!
    Att du KONSEKVENT, nikha, undviker att svara.....ja, eller...nej. På en synnerligen enkel frågeställning. Deeet tror jag nog att den absoluta majoriteten vet vad det egentligen innebär. 

Och det vet du också. Eller hur...!😊🌷

Ha nu en fortsatt skön afton.

Mvh //Broder Anton 
  • Meddelande borttaget
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2024-11-09 19:55:35 följande:
    Nej.
    Det är verkligen intrycket du ger här....! 

Mvh Broder AntonÄpple
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2024-11-09 23:20:11 följande:
    KillBill skrev 2024-11-09 23:10:39 följande:
    Du är på fel sida av historien. Israel kan självklart inte döda tiotusentals civila (de flesta kvinnor och barn) i sin jakt på terroristerna i Hamas. 
    De tiotusentals civila som dödats i Gaza visar att Israel bryter mot internationell humanitär rätt inom krigets lagar (brott mot proportionalitetsprincipen).
    Vilket självklart är oerhört tragiskt, Bill, men du som är så klok och begåvad du har säkert en lösning på hur IDF skall utrota hamas. Helt och hållet utan några civila förluster

Jag gissar att du kan väldigt mycket om militär taktik och strategi. Om diverse vapen mm mm mm.....!

Så nu har du chansen att briljera här. Vad är ditt bästa förslag till lösning. 

Varsegod å svara.Äpple

(Jag vill bara nämna, Bill, att det förmodligen inte räcker att bjuda hamas medlemmar på sött te inklusive obegränsat med vetebullar).

Mvh//Broder Anton 
  • Anton Chigurh
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-10 13:55:24 följande:
    "Hamas grundades officiellt 1987 av medlemmar i det djupt religiösa Muslimska brödraskapet.

Vid den tiden dominerades det palestinska motståndet mot Israel av sekulära och nationalistiska rörelser som PLO och Fatah, och enligt flera israeliska och amerikanska källor såg Israel Hamas som ett verktyg för att splittra palestinierna.

Under 1970- och 1980-talen blundade Israel därför för ? och stödde ibland till och med ? de islamistiska krafterna i Palestina.

"Hamas är, till min stora sorg, Israels skapelse", sa Avner Cohen, en före detta israelisk tjänsteman som hade arbetat i Gaza i två decennier, till Wall Street Journal 2009."

varldenshistoria.se/samhalle/hur-uppstod-hamas

Å här rullar allt på som vanligt.🤠
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2024-11-11 16:42:38 följande:
    Det är inte Hamas barn utan palestinska barn.

Ja, Israel bryr sig inte om om vilka oskyldiga människor de dödar i sitt krig mot Hamas.
    Självklart bryr sig IDF om civila offer.....herregud, det är otroligt okunnigt uttalande att Israel skulle bry sig noll om oskyldiga barn/kvinnor dör. Hade IDF varit totalt obrydda, då hade siffrorna på antalet döda 10 gånger, förmodligen 20-30 gånger högre än vad som är fallet idag. 

Men, nikha, förklara gärna för alla härinne (utom mig då....!) hur IDF ska ska svara på hamas attacker, när hamas alltid ser till att ha en skärm av civila framför alla måltavlor.

Hur, nikha......hur? 

A-extremisten och kloke Bill får gärna svara också. Men.......ja.Äpple

Med mycket vänlig halsning//Broder Anton 
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2024-11-14 17:46:45 följande:
    Min poäng.är precis det jag skriver. Varje gång faktiskt.
    Fast....du skriver konstiga och direkt felaktiga saker. Varje gång

Inget, av allt mög du skriver blir sant. Bara för dina evinnerliga upprepningar. 

Om du svarade på inläggen istället. Vore det lite lättare att leva i nuet. 
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2024-11-14 17:41:11 följande:
    Jag menar att Israels slaktande av den civila palestinska befolkningen inte kan justifieras av en terroristorganisations angrepp av Israel.
    Nu är ju inte civilbefolkningen målet för någon av IDFs motattacker. Och det vet du mycket väl. 

hamas ser alltid till att använda civila som mänskliga sköldar. 
    Alltid. 

Du kanske du har ett vettigt förslag på hur Israel ska svara på hamas missil, drönar attacker...!

Låt oss höra ditt bästa förslag, nikha!

Mvh//Broder Anton 
Svar på tråden Israel folkmord