• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • nihka
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-26 13:37:46 följande:
    🤣🤣👍

Sådana falska anklagelser är största hotet, inte bara mot judar utan även mot yttrandefriheten i Sverige. Dessutom är det så fult och löjligt.

Falska anklagelser om antisemitism används alltid som en smutsig taktik för att tysta kritik mot Israels politik och stöd för palestinska rättigheter.

Det är en förvrängd definition av antisemitism som omfattar nästan all kritik av Israel och används oftast av högerextrema israelvänner.

Dessa falska anklagelser kan ha allvarliga konsekvenser. Det förtal och olagligt. De kan också kränka yttrandefriheten och den akademiska friheten och hotar att totalt undergräva definitionen av antisemitsm vilket då urvattnar alla riktiga fall av antisemitism.

Studenter och personal tex vid universitet har utsatts för allvarliga atacker på grund av falska anklagelser och detta har resulterat i revolt hos allmänheten. Fler och fler ansluter till protesterna.

Det är viktigt att skilja mellan verklig antisemitism och legitim kritik av Israel:

Äkta antisemitism är kopplad till vit överhöghet, islamistiska terrorgrupper och konspirationsteorier om judisk makt och atackerar det judiska folket.

Att stödja palestinska rättigheter eller kritisera Israels politik och israels krigsbrott är inte antisemitiskt.

Rapporter har visat att en stor majoritet av anklagelser baserade på vissa definitioner av antisemitism har avfärdats.

Det är viktigt att bekämpa verklig antisemitism samtidigt som man värnar om rätten till legitim kritik av Israels politik och stöd för palestinska rättigheter. Falska anklagelser riskerar att underminera kampen mot äkta antisemitism och kränka våra grundläggande demokratiska rättigheter.
    Hen dribblar desutom bort sig genom att motsäga sig själv,
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mentat
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-26 17:08:51 följande:
    Islamofobiskt att tycka så. Men rapporterna gjordes även av andra.

github.com/theintercept/gaza-media-bias

theintercept.com/2024/01/09/newspapers-israel-palestine-bias-new-york-times/
    Jaha, det är alltså islamofobiskt att upplysa om vem som ligger bakom siten du använder som källa men själv kan du i din "antiextremism" avfärda allt som på något sätt kan kopplas till judiska intressen som "sionistiska lögner"...

Jag avfärdade inte ens siten. Jag fördömde den inte heller. Jag upplyste om tänkbar bias så att var och en kan bilda sig en egen uppfattning.
  • Anonym (Anti-extremist)
    Mentat skrev 2024-10-26 17:42:03 följande:
    Jaha, det är alltså islamofobiskt att upplysa om vem som ligger bakom siten du använder som källa men själv kan du i din "antiextremism" avfärda allt som på något sätt kan kopplas till judiska intressen som "sionistiska lögner"...

Jag avfärdade inte ens siten. Jag fördömde den inte heller. Jag upplyste om tänkbar bias så att var och en kan bilda sig en egen uppfattning.
    Du borde i det här läget förstå att sionism är inte samma som judaism. De mest extrema sionisterna är egentligen kristna evangelister. Alla judar är inte sionister men bosättärna är det. 
  • nihka
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-26 13:32:57 följande:
    Oberoende statistik är något som du aldrig kommer att få från sionister. Bara extremt fumliga påståenden som de inte kan bevisa. Deras "fakta" är ty ,"jag känner en i Israel som säger att det är så". De själva fattar inte ens hur otroligt meningslöst det är att uppge det som en argument och fakta. 
    Inget så här långt iaf, men hon kanske letar som fan och bara hittar det som belägger dina uppgifter. Så inte intressant att posta.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    nihka skrev 2024-10-26 17:31:33 följande:
    Hen dribblar desutom bort sig genom att motsäga sig själv,
    Ja det är uppenbart. Jag skulle tex skämmas om jag skrev sådana kommentarer eftersom man framstår verkligen som någon som inte tar sig själv på allvar.
    AndreaBD skrev 2024-10-26 16:43:20 följande:

Jag blir trött på att tjafsa med såna som bara vill förvrida fakta för att få gehör för sitt narrativ. Jag tittar på fakta. Det är inte så svårt att se faktan? Vi har ju tillgång till all information. 

Israel har aldrig börjat ett krig, utan blivit attackerad av arabländer flera gånger.

Att 30% av den totala befolkningen tar över över 50% av området och utropar sitt eget stat, trots att resterande 70% av befolkningen är emot det, är inget annat än krigsförklaring. Att sedan dessutom börja döda och födriva andra bara för att de är en annan folkgrupp är att starta krig.
  • Anonym (Jz)
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-26 18:03:07 följande:
    Att 30% av den totala befolkningen tar över över 50% av området och utropar sitt eget stat, trots att resterande 70% av befolkningen är emot det, är inget annat än krigsförklaring. Att sedan dessutom börja döda och födriva andra bara för att de är en annan folkgrupp är att starta krig.
    Har israel rätt att existera som huvudsakligen judisk stat? Inom vilka gränser?
    AndreaBD skrev 2024-10-26 15:45:52

Hur många gånger har palestinier varit offer för ett terrorangrepp - det som verkligen passar definitionen terror, inte din personliga tolkning? EN gång. 
    Här är bara ett litet urval av oerhört många. En bild, så det är lätt att förstå också 

Anonym (Jz) skrev 2024-10-26 18:22:45 följande:
    Har israel rätt att existera som huvudsakligen judisk stat? Inom vilka gränser?
    🤣🤣🤣👍
  • Anonym (Jz)
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-26 18:27:00 följande:
    🤣🤣🤣👍

OK. Bra. 

Svar på tråden Israel folkmord