• Fagerlund

    Israel folkmord

    Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

  • Svar på tråden Israel folkmord
  • Anonym (Anti-extremist)
    Mentat skrev 2024-10-27 18:28:44 följande:
    Nu försöker du byta ämne. Min poäng var, vilket du givetvis insåg, att du klagar på att Anonym(PIA) skulle ha dubbla standarder när det gäller relevansen av historiska händelse samtidigt som du gör exakt samma sak själv. Jag förstår att det var en smula pinsamt för dig.
    🤣  Pinsamt, riktigt pinsamt att du inte ens verkar förstå vad är det du svarade på.  
  • Anonym (Anti-extremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-10-27 19:01:46 följande:
    Skillnad är att du låter påskina att de redan har börjat utvärdera bevisen såsom varande rimliga, påvisa risk för folkmord etc. ICJ har bara konstaterat att det finns bevis och att det utgörs av material från Israel, Gaza etc och inbegriper ord och handlingar från stora aktörer i regionen. 
    Förstår inte du själv det du skrev? Läs igen, du säger emot dig själv.

    "om anklagelserna inte backades upp av några bevis alls eller utgjordes av fullständigt irrelevanta saker, skulle det naturligtvis inte ha tagits seriöst." 

    Du behöver inte mig eftersom du kan verkar ha en konflikt med själv 🤣
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-27 19:58:36 följande:
    Förstår inte du själv det du skrev? Läs igen, du säger emot dig själv.

    "om anklagelserna inte backades upp av några bevis alls eller utgjordes av fullständigt irrelevanta saker, skulle det naturligtvis inte ha tagits seriöst." 

    Du behöver inte mig eftersom du kan verkar ha en konflikt med själv 🤣
    Min sista kommentar om detta, hoppas det klarnar för dig. Fullständigt irrelevanta bevis skulle vara tex namnlistor från Sydafrika, foton från Egypten, vittnesmål från Nisse som inte varit utanför Norrköping på 20 år, debattartiklar från Hamas etc. Bevisen som inlämnats är naturligtvis inte sådana utan från relevanta tider, platser, personer. Men inget har sagts om trovärdigheten, värdet etc beträffande bevisen.  
  • Mentat
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-27 19:45:50 följande:
    🤣  Pinsamt, riktigt pinsamt att du inte ens verkar förstå vad är det du svarade på.  
    Goddag yxskaft, som så ofta förr.
  • Anonym (Anti-extremist)


    Settler violence is unlikely to slow down. The Israeli prime minister, Benjamin Netanyahu, leads a coalition government that includes several religious Zionist parties that support further annexation of the West Bank. The Israeli human rights group B?Tselem has found that ?as a rule, the military prefers to remove Palestinians from their own farmland or pastureland rather than confront settlers?. This has also been the case in recent months, when Israeli forces have accompanied or supported settler attacks in almost half of all incidents, according to the UN. In over a third of the incidents reported since October, settlers threatened Palestinians with firearms, including by opening fire."

    Etnisk rensning pågår fortfarande och stöld av palestinska ompråden.


    "
  • FuckGoggleAskMe

    Under perioden Okt 2023-Aug 2024 dödades nära 600 palestinier på Västbanken, varav 10 av bosättare. Har inte sett sammanställning på omständigheterna kring detta men de som eliminerats av IDF har varit terrorister plus folk som attackerat IDF eller andra personer. De som dödats av bosättare finns det nog inte lika klar information om och de fallen är under utredning eller har blivit utredda. Nog finns det en del galna fanatiker bland bosättarna som borde straffas. Men ändå, inget vidare tempo på denna s.k. etniska rensningen, även om man nu skulle räkna alla 10 av de som dödats av bosättare. Och dödande av terrorister kan man inte räkna med. Löjligt att kalla detta etnisk rensning! 

  • Anonym (Anti-extremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-10-27 23:44:11 följande:

    Under perioden Okt 2023-Aug 2024 dödades nära 600 palestinier på Västbanken, varav 10 av bosättare. Har inte sett sammanställning på omständigheterna kring detta men de som eliminerats av IDF har varit terrorister plus folk som attackerat IDF eller andra personer. De som dödats av bosättare finns det nog inte lika klar information om och de fallen är under utredning eller har blivit utredda. Nog finns det en del galna fanatiker bland bosättarna som borde straffas. Men ändå, inget vidare tempo på denna s.k. etniska rensningen, även om man nu skulle räkna alla 10 av de som dödats av bosättare. Och dödande av terrorister kan man inte räkna med. Löjligt att kalla detta etnisk rensning! 


    www.unocha.org/publications/report/occupied-palestinian-territory/other-mass-displacement-while-eyes-are-gaza-settlers-advance-west-bank-herders-enhe

  • Anonym (Anti-extremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-10-27 23:44:11 följande:

    Löjligt att kalla detta etnisk rensning! 


    Du kanske borde lära dig vad menas med etnisk rensning. Etnisk rensning är en systematisk fördrivning av en befolkningsgrupp från ett geografiskt område, ofta genom våld eller hot om våld
    .
    Det syftar till att göra området etniskt homogent. Bosättarna vill ha etniskt rena områden med bara judar. Etnisk rensning begås av både israelisk militär och bosättare och har pågått över 70 år.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-28 00:16:24 följande:
    Du kanske borde lära dig vad menas med etnisk rensning. Etnisk rensning är en systematisk fördrivning av en befolkningsgrupp från ett geografiskt område, ofta genom våld eller hot om våld
    .
    Det syftar till att göra området etniskt homogent. Bosättarna vill ha etniskt rena områden med bara judar. Etnisk rensning begås av både israelisk militär och bosättare och har pågått över 70 år.
    Du kanske borde lära dig lite matematik. 2,000 fördrivna palestinier sen 2022, av en total palestinsk befolkning på 3,000,000 på Västbanken, utgör knappast en fördrivning av en befolkningsgrupp.

    Men visst, situationen där är hemsk, många palestinska terroristattacker och våldsamma upplopp, våldsamma attacker av bosättare etc.   
  • Anonym (Anti-extremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-10-28 10:30:24 följande:
    Du kanske borde lära dig lite matematik. 2,000 fördrivna palestinier sen 2022, av en total palestinsk befolkning på 3,000,000 på Västbanken, utgör knappast en fördrivning av en befolkningsgrupp.

    Men visst, situationen där är hemsk, många palestinska terroristattacker och våldsamma upplopp, våldsamma attacker av bosättare etc.   
    🤣👍

    Det var du som skrev att 10 döda palestinier är inte etnisk rensning så du verkade inte förstå vad etnisk rensning är för något. Men nu har du lärt dig det också. Du behöver inte tacka mig 😉

    2000 palestinier fördrevs bara från Västbanken och det hände under bara ca en månad. Totalt, efter 1948, har Israel fördrivit ca 80% av palestinier.
  • felix le chat
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-10-28 10:30:24 följande:
    Du kanske borde lära dig lite matematik. 2,000 fördrivna palestinier sen 2022, av en total palestinsk befolkning på 3,000,000 på Västbanken, utgör knappast en fördrivning av en befolkningsgrupp.

    Men visst, situationen där är hemsk, många palestinska terroristattacker och våldsamma upplopp, våldsamma attacker av bosättare etc.   
    För första gången i världshistorien så ökar befolkningen under det så kallade
    folkmordet.    Märkligt folkmord måste jag säga.

    Samma sak med alla krigsförbrytelser.
    Civil infrastruktur som tas över av militär som sjukhus och skolor upphör att
    vara civila och blir militära mål.

    Det är ett krigsbrott att ta över civila inrättningar och göra dom militära.

    Det är Hamas som begår krigsbrott.

     

  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-28 11:31:18 följande:
    🤣👍

    Det var du som skrev att 10 döda palestinier är inte etnisk rensning så du verkade inte förstå vad etnisk rensning är för något. Men nu har du lärt dig det också. Du behöver inte tacka mig 😉

    2000 palestinier fördrevs bara från Västbanken och det hände under bara ca en månad. Totalt, efter 1948, har Israel fördrivit ca 80% av palestinier.
    Så 10 döda och 2000 fördrivna från en del av Västbanken till en annan del av Västbanken? Verkligen storskalig, effektiv etnisk rensning och folkmord. Inte. Visst är det hemskt, men etnisk rensning och folkmord? Nej
  • AndreaBD
    Mentat skrev 2024-10-26 16:25:54 följande:
    "Center for Media Monitoring" beskrivs av Muslim Council of Britain som deras flaggskeppsprojekt:   Media | Muslim Council of Britain

    Det ger litet kontext till hur mediagranskningen kan tänkas ha gått till.
    Jag är inte överraskad. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-26 17:08:51 följande:
    Islamofobiskt att tycka så. Men rapporterna gjordes även av andra.

    github.com/theintercept/gaza-media-bias

    theintercept.com/2024/01/09/newspapers-israel-palestine-bias-new-york-times/
    Om den där muslim council själv säger det så kan det väl inte vara islamofobiskt? Det där med islamofobi är precis på samma nivå som ryssofobin. 

    Varför man använder ord som "slaktat" bara när israeler är offren?  Är det inte ganska uppenbart? Jag utmanar dig att försöka hitta NÅGOT fall där judar skulle ha begått såna dåd mot araber! Och då menar jag att man t.ex. långsamt torterat och dödat barn inför föräldrarna eller tvärtom eller brännt folk levande, eller något på samma grymhetsnivå. Du kommer inte att hitta det! 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-10-26 18:53:59 följande:
    När man urskiljningslöst anammar en enmansberättelse utan att ens göra en ansats till att kolla upp källan har man inget källkritiskt tänk. 
    Du kan omöjligt veta om jag har kollat upp originalkällorna. 
  • Anonym (Anti-extremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-10-28 15:26:00 följande:
    Så 10 döda och 2000 fördrivna från en del av Västbanken till en annan del av Västbanken? Verkligen storskalig, effektiv etnisk rensning och folkmord. Inte. Visst är det hemskt, men etnisk rensning och folkmord? Nej
    Ja redan 2000 fördrivna är för mycket men det handlar om miljoner fördrivna palestinier totalt.

    2000 palestinier fördrevs bara från Västbanken och det hände under bara ca en månad. Totalt, efter 1948, har Israel fördrivit ca 80% av palestinier.
  • Rashi

    Bosättarna är den värsta sortens krigsförbrytare som har stöd av terroristerna i israels regering. Det är verkligen positivt att medvetenheten om sionisterna och att hatet mot sionisterna exploderat över världen. I USA hålls de konstant massdemonstrationer mot de israeliska krigsförbrytarna. Palestinierna har rätt till självförsvar att med alla medel angripa ockupanterna.

  • Anonym (Anti-extremist)
    AndreaBD skrev 2024-10-28 17:12:51 följande:
    Om den där muslim council själv säger det så kan det väl inte vara islamofobiskt? Det där med islamofobi är precis på samma nivå som ryssofobin. 

    Varför man använder ord som "slaktat" bara när israeler är offren?  Är det inte ganska uppenbart? Jag utmanar dig att försöka hitta NÅGOT fall där judar skulle ha begått såna dåd mot araber! Och då menar jag att man t.ex. långsamt torterat och dödat barn inför föräldrarna eller tvärtom eller brännt folk levande, eller något på samma grymhetsnivå. Du kommer inte att hitta det! 
    tv.aftonbladet.se/video/365861/hoer-6-aringens-larmsamtal-fran-gaza-snaella-haemta-mig

    Omkring 17 000 palestinska barn har dödats i israeliska attacker i Gaza sedan oktober 2023.

    Av dessa var minst 2 100 spädbarn och småbarn under 2 års ålder.

    Över 25 000 palestinska barn har blivit föräldralösa.

    Minst 141 palestinska barn dödades på ockuperade områden Västbanken, inklusive östra Jerusalem, mellan 7 oktober 2023 och 31 juli 2024. Barn dödades i genomsnitt varannan dag under denna period.

    Israeliska styrkor har använt skarp ammunition, luftangrepp och prickskyttar mot obeväpnade barn. Det rapporteras om avsiktligt dödande av barn, inklusive skjutningar i överkroppen utan förvarning.

    Barn har dödats när de gått till skolan eller befunnit sig i flyktingläger.

    Israeliska myndigheter anklagas för att inte utreda eller ställa någon till svars för dödandet av barn.

    Detta tyder på ett omfattande och systematiskt dödande av palestinska barn av israeliska styrkor, vilket har fördömts av människorättsorganisationer som ett allvarligt brott mot internationell rätt.
  • Anonym (Anti-extremist)
    AndreaBD skrev 2024-10-28 17:12:51 följande:
    Om den där muslim council själv säger det så kan det väl inte vara islamofobiskt? Det där med islamofobi är precis på samma nivå som ryssofobin. 

    Varför man använder ord som "slaktat" bara när israeler är offren?  Är det inte ganska uppenbart? Jag utmanar dig att försöka hitta NÅGOT fall där judar skulle ha begått såna dåd mot araber! Och då menar jag att man t.ex. långsamt torterat och dödat barn inför föräldrarna eller tvärtom eller brännt folk levande, eller något på samma grymhetsnivå. Du kommer inte att hitta det! 



  • Anonym (Anti-extremist)
    AndreaBD skrev 2024-10-28 17:12:51 följande:
    Jag utmanar dig att försöka hitta NÅGOT fall där judar skulle ha begått såna dåd mot araber! Och då menar jag att man t.ex. långsamt torterat och dödat barn inför föräldrarna eller tvärtom eller brännt folk levande, eller något på samma grymhetsnivå. Du kommer inte att hitta det! 
    amp.theguardian.com/world/2014/jul/18/father-gathers-body-dead-son-two-plastic-bag-gaza-shelling



    Salem Antez, 29, approached with a purple plastic bag and opened it, its contents terrible.


    "This is my son," he said and nothing else, tears tracking down his face. Mohammad, another family member explained, was two. The other dead were Abed Ali, 24, and Mohammad Ibrahim, 13. Salem bent back to his task ? his bag becoming a little heavier. "They hit us at 8.45pm," an uncle said. "We had just finished our Iftar meal and were gathered here for safety."

Svar på tråden Israel folkmord