• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Anonym (Solros)

Bilderna är tagna inom tiden. Syns något? 
    (Översta testet på bilderna är tagen med förmiddags urin direkt när jag kissa. Understa testet är taget i morgon urin men hade inga test hemma så de va "gammalt" urin då hag fick gå och köpa några timmar senare.

• mammaatillen
    Sand13 skrev 2024-06-03 10:07:10 följande:
    Välkommen och lycka till! Har också lagt ner äl-tester faktiskt. Känner kroppen så bra nu ändå :) Har tydliga äl-symtom varje månad så känns onödigt att testa då.
    Tack! Ja men precis så känner jag också. 
  • mammaatillen
    Anonym (Solros) skrev 2024-06-03 10:52:56 följande:

Bilderna är tagna inom tiden. Syns något? 
    (Översta testet på bilderna är tagen med förmiddags urin direkt när jag kissa. Understa testet är taget i morgon urin men hade inga test hemma så de va "gammalt" urin då hag fick gå och köpa några timmar senare.

Just för mig syns inget men kan vara dålig kvalitet på bilderna också när dom laddas upp här! Var i cykeln är du nu? Hoppade precis in i tråden så har inte hängt med helt 😅
  • Snorkfrökenhär
    camomill skrev 2024-06-02 22:09:27 följande:

Jag är först på listan och jag plussade igår 😁

Jag väntar med spänning hur det går för er andra och hoppas att vi ses i gruppen för BF februari 2025 🥰

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.

Stort grattis, så underbart 😍
  • Snorkfrökenhär

Läst ikapp lite, varit off några dagar då vi haft fullt upp 😄 Lika bra det så dagarna passerat lite snabbt.

Nu får jag vänta in ÄL, borde ske om en vecka så nu blir det att plocka fram ÄL-testen och komma in i rätta stämningen 😅

Solros Ser tyvärr inget på testerna, håller tummarna att det dyker upp tydligare 🙏🏻

• Anonym (Solros)
    mammaatillen skrev 2024-06-03 10:56:22 följande:
    Just för mig syns inget men kan vara dålig kvalitet på bilderna också när dom laddas upp här! Var i cykeln är du nu? Hoppade precis in i tråden så har inte hängt med helt 😅

Jag är på "undra om jag någonsin kommer få mens igen" delen i cykeln. Näää men jag har prolaktinom (hormon sjukdom) och är på cykeldag 93. Tog ett test mest för att jag mått lite små illa, fått håll vid två tillfällen när jag gått i rask takt och mina blodådror på kroppen är väldigt synliga. Så tänkte att antingen ska mensen snart äntligen komma eller så är jag gravid. 

Detta testet tog jag nu efter att ha hållit mig i 1 timma. Det jag tycker är konstigt är att båda testen som tagits i mindre koncentrerat urin visat starkare streck än den som va i mest koncentrerat urin. 

Kvalitén på bilderna här är tyvärr dålig ja. Får se hur denna bilden ser ut här inne.
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-06-02 12:11:15 följande:

Well hello! En glad gubbe idag! Ni som kan - betyder det att jag troligtvis får ägglossning imorgon eller är det i övermorgon? Låg igårkväll men fick lite stress nu 😅

Ja precis, imorgon eller i övermorgon 😍
    När jag använde stickor förra cykeln så fick jag rätt miljö där nere, dagen efter ett positivt test och dagen efter det kände jag molande I svanken hela dagen. 13 dagar senare fick jag mens. Så molandet tolkar jag som äl-värk. 

Kul att du fick positivt igår! Jag tror jag kommer få positivt idag 😍 
  • mammaatillen
    Anonym (Solros) skrev 2024-06-03 11:42:17 följande:
    Jag är på "undra om jag någonsin kommer få mens igen" delen i cykeln. Näää men jag har prolaktinom (hormon sjukdom) och är på cykeldag 93. Tog ett test mest för att jag mått lite små illa, fått håll vid två tillfällen när jag gått i rask takt och mina blodådror på kroppen är väldigt synliga. Så tänkte att antingen ska mensen snart äntligen komma eller så är jag gravid. 

Detta testet tog jag nu efter att ha hållit mig i 1 timma. Det jag tycker är konstigt är att båda testen som tagits i mindre koncentrerat urin visat starkare streck än den som va i mest koncentrerat urin. 

Kvalitén på bilderna här är tyvärr dålig ja. Får se hur denna bilden ser ut här inne.
    Jahaaa, men gud! Kan faktiskt ana ett streck på den bilden men jättejätte svagt så vänta några dar o testa igen om inte mensen kommer! Hoppas något av det hellre än ingenting 😩
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-06-03 12:43:27 följande:
    Ja precis, imorgon eller i övermorgon 😍
    När jag använde stickor förra cykeln så fick jag rätt miljö där nere, dagen efter ett positivt test och dagen efter det kände jag molande I svanken hela dagen. 13 dagar senare fick jag mens. Så molandet tolkar jag som äl-värk. 

Kul att du fick positivt igår! Jag tror jag kommer få positivt idag 😍 
    Wohoo håller tummarna för dig! 🤩 Det är lustigt för jag har aldrig reflekterat över om jag haft några symtom på ÄL (flera år utan piller) men nu bara för att jag vet att kroppen vill ägglossa så känner jag så tydligt idag en viss "håll-känsla" nere till höger magen och uppblåsthet och svullen. Kände inte detta igår. Alltså jag känner igen den här smärtan men aldrig någonsin kopplat det till ÄL. Sjukt, jag har levt under en sten 🙈
Svar på tråden BIM juni 2024