• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Juliaaaaaaaaa

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.

Vilken rolig tråd, jag hoppar gärna in! Håller tummarna för oss alla och grattis till Camomill!😍 jag äter nu levaxin och tar progesteron efter ägglossning efter att ha fått besked om att de värdena inte var bra. Hoppas att det ska hjälpa! Jag är några dagar efter ägglossning nu. 
  • Anonym (Morticia91)

Är på äl+7, inga symptomoch har en smartwatch mäter min temperatur varje natt. Har försökt i ett halvår och denna cykel så är temperaturen avvikande jämn veckan efter äl. Den har legat runt 0 sen äl dvs ingen avvikelse upp eller ner och gick idag upp 0,7 grader. 
    Kan så klart bero på mycket annat men vanligtvis går min temp både upp och ner veckan efter ägglossning.
    Lite spännande ändå 🙂 har bim nästa lördag.

Hur går det för er andra?

• Pez

Tempar för första gången så har inget att jämföra med. Enligt FF ÄL på dag 14 och enligt Flo ÄL dag 15. Vet inte vad jag ska gå på där. Oavsett så steg ju tempen så det är ju bra ☺️
  • Juliaaaaaaaaa
    Pez skrev 2024-06-08 09:21:39 följande:
    Tempar för första gången så har inget att jämföra med. Enligt FF ÄL på dag 14 och enligt Flo ÄL dag 15. Vet inte vad jag ska gå på där. Oavsett så steg ju tempen så det är ju bra ☺️
    Det ser ju bra ut med en tydlig ökning!🤩 Jag tycker att det är svårt att förstå exakt vilken dag man har haft ägglossning med temperaturen. Men ser ju absolut ut att ha varit dag 14 eller 15☺️
  • Pez
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-08 11:22:12 följande:
    Det ser ju bra ut med en tydlig ökning!🤩 Jag tycker att det är svårt att förstå exakt vilken dag man har haft ägglossning med temperaturen. Men ser ju absolut ut att ha varit dag 14 eller 15☺️
    Ja det är så mycket i den här processen man inte kan påverka och hålla koll på. Det är iaf väldigt skönt att på något sätt bekräfta att det skedde ungefär de dagarna 🤩 
  • Anonym (Eken)

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket.

Får hoppa in igen i juni-månad när jag fick mens en dag tidigare så blir BIM sista juni 🙂

Håller tummarna för er och ledsen de som testade negativt men vi ger inte upp!
  • Cattis321
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket.

Hoppar in här då det är så spännande att följa resan med andra!
  • Sand13
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-07 07:54:21 följande:

Känner mig också lite nere, äl+10 idag men försöker hålla hoppet uppe, är inte alls säkert att man plussar så tidigt. Med mitt missfall plussade jag inte förrän äl+14. 

Vet hur det är att kämpa, vi gör äntligen vår första IVF nu, vad skönt att ni har en tid bokad! Då kanske du kan känna dig liiiite lugnare! Det gjorde jag, men nu under ruvningen känner jag mig superstressad. Lycka till sen :)

Mensen kom idag :/ På ÄL+10. 
    Så vi gör ett sista försök själva på nästa ägglossning och min BIM blir ca 9/7. Sen är det tid till fertilitetskliniken 15/7. 

Ja jag kan tänka mig den stressen. Inte ens IVF/ICSI lyckas ju alltid :( Många måste göra flera försök då med. Så jag är redan stressad att det inte heller ska funka. Har ni manlig eller kvinnlig faktor? Eller båda? Vi har manlig faktor.
  • Sand13

Eftersom min mens kom idag och nästa BIM blir i juli har jag startat en tråd: BIM juli 2024 ☺
    Välkomna dit ni som inte heller får plus i juni ❤

• PrettyTiedUp
    Sand13 skrev 2024-06-08 17:42:00 följande:
    Mensen kom idag :/ På ÄL+10. 
    Så vi gör ett sista försök själva på nästa ägglossning och min BIM blir ca 9/7. Sen är det tid till fertilitetskliniken 15/7. 

Ja jag kan tänka mig den stressen. Inte ens IVF/ICSI lyckas ju alltid :( Många måste göra flera försök då med. Så jag är redan stressad att det inte heller ska funka. Har ni manlig eller kvinnlig faktor? Eller båda? Vi har manlig faktor.
    Vi har varken kvinnlig eller manlig faktor, det bara vill sig inte iaf. Men vi lyckades iaf en gång men då blev det missfall.
Svar på tråden BIM juni 2024