Inlägg från: PrettyTiedUp |Visa alla inlägg
  • PrettyTiedUp

BIM juni 2024

Camomill, 3-5/6, första barnet, fjärde försöket
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.

Är sällan jag vill vara med i såna här grupper men efter vår första IVF omgång och med en ET är jag hoppfull :). Är idag på ruvardag 1, satt in en 3-dagars så är således på motsvarande äl+4 idag. Lycka till allihopa!
  • PrettyTiedUp
    Bunny s skrev 2024-06-01 19:22:28 följande:
    Vad spännande för er och fint att du känner hopp.
    Ser att det är 37e försöket 😔 Håller verkligen tummarna för att ni lyckas! 
    Tack så mycket!
  • PrettyTiedUp

God morgon allihopa!
    Vad har ni för symtom? Om ni har några :)
    Jag är på ruvardag 7 idag med en 3-dagars, det är motsvarande ÄL+10. 
    Jag känner molvärk ibland som jag aldrig gör annars, jag drömmer väääldigt mycket, konstigt och ofta mardrömsliknande och jag vaknar på nätterna. Vet inte om de två sista kan klassas som symtom men det är nytt för mig så hoppas på det :)
    Jag testade minus imorse men än är det inte kört :) 

• PrettyTiedUp
    EFW skrev 2024-06-07 06:28:47 följande:

Godmorgon,
    Är inte med på listan men ruvar också 😊 dag 4 med femdagars. Så äl+9 för mig. 

Önskar jag hade symptom, men har alltid molvärk veckan före mens och så även denna gång. Drömde att det var rosa på trosskydd i natt och viste ju att det var förtidigt för mens så kände mig chokad över att jag kanske fått en nidblödning 😂😅 Så håller tummarna att drömmen ville berätta nått för mig 😍
    När ska du testa?

Då ligger vi väldigt lika i tid :) 

spännande med drömmen, våra drömmar kanske vill säga oss något :)

Jag har testat enda från 1 dag innan insättning bara för att se när ovitrellen har gått ur och kunna jämföra sen :). 

Har du testat än? Jag testade tyvärr minus imorse men sist när jag var gravid (missfall) så fick jag inte plus förrän äl+14. 

• PrettyTiedUp
    Sand13 skrev 2024-06-07 06:43:50 följande:
    Jag är på äl+9 idag och testade negativt nu på morgonen med ett testa tidigt test. Det är kört denna månaden också såklart. Blev bitter nu igen. Detta är vårt 19:e försök. Mer än 1,5 års försök alltså. 

Det positiva är att vi har tid till fertilitetsklinik 15 juli. Inte en enda av mannens 1 % bra spermier (fertilitetsutredning visade 99 % onormala spermier) vill befrukta mig alltså.

Känner mig också lite nere, äl+10 idag men försöker hålla hoppet uppe, är inte alls säkert att man plussar så tidigt. Med mitt missfall plussade jag inte förrän äl+14. 

Vet hur det är att kämpa, vi gör äntligen vår första IVF nu, vad skönt att ni har en tid bokad! Då kanske du kan känna dig liiiite lugnare! Det gjorde jag, men nu under ruvningen känner jag mig superstressad. Lycka till sen :)

• PrettyTiedUp
    Sand13 skrev 2024-06-08 17:42:00 följande:
    Mensen kom idag :/ På ÄL+10. 
    Så vi gör ett sista försök själva på nästa ägglossning och min BIM blir ca 9/7. Sen är det tid till fertilitetskliniken 15/7. 

Ja jag kan tänka mig den stressen. Inte ens IVF/ICSI lyckas ju alltid :( Många måste göra flera försök då med. Så jag är redan stressad att det inte heller ska funka. Har ni manlig eller kvinnlig faktor? Eller båda? Vi har manlig faktor.
    Vi har varken kvinnlig eller manlig faktor, det bara vill sig inte iaf. Men vi lyckades iaf en gång men då blev det missfall.
  • PrettyTiedUp

Bim igår, negativt test imorse igen. Kan vara progesteron-vagitorierna som skjuter upp mensen, annars plussar jag sent. Jag hoppas på det sista, även om jag inte har mycket hopp kvar. 

Testdag från kliniken nu på lördag den 15/6.

• PrettyTiedUp
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-11 13:32:41 följande:
    Håller tummarna att det är det sistnämnda för dig och att plusset kommer 🙏🏻😍
    Tack så mycket :) <3 
  • PrettyTiedUp
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-11 22:26:47 följande:
    Jag håller verkligen tummarna för det sista!<3 jag har också progesteron-vagitorer, ska man testa efter BIM då? Är det ert första försök med IVF? 
    Nej man kan nog testa när man vill när man tar progesteron-vagitorier :). Ja det är vårat första IVF-försök, blev tyvärr inget till frysen denna omgång så nu i augusti går vi över till omgång 2, om det inte tagit sig denna gång, vilket jag inte tror. 
  • PrettyTiedUp
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-12 12:22:21 följande:
    Vad synd att första försöket inte gick men då har ni några fler försök kvar! Skönt att ni får hjälp nu, ska hålla tummarna för andra försöket i augusti☺️ Hoppas att det blir något till frysen också då! 
    Ja det är synd, men två försök kvar :). Tack! :)
Svar på tråden BIM juni 2024