Inlägg från: Anonym (Eken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eken)

BIM juni 2024

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Sand13, 9/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för ferilitetshjälp).
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket.

• Anonym (Eken)

Jag är på CD 19.
    Jag använder inte ägglossnings test.. utan kollar på mens app och känner efter.. 
    hade haft sex fler gånger förra veckan.
    Just nu känner jag bara lite molnvärk varje dag sen söndags. 

• Anonym (Eken)
    Sand13 skrev 2024-06-01 09:35:58 följande:
    Tisdag är ju långt bort. Du lär ju kunna visa positivt redan innan dess :)
    Hur tidigare kan man kolla?
    Jag testade alltid på BIM eller senare. 
    Har bara RFSU test-stickor hemma. 
  • Anonym (Eken)
    Bunny s skrev 2024-06-01 19:24:02 följande:
    Jag har fått positivt 4 dagar före i alla 3 graviditeter. Det var så länge sen så jag minns tyvärr inte vilken nivå de testen mätte på! 
    Men du kan absolut testa 4 dagar före med de olika testa-tidigt-testen som mäter 5 eller 10. Vanliga mäter 25. 
    Lycka till 😊

Ahh betyder jag kan testa imorgon..men tror jag väntar lite till. Har röd RFSU paket, ej tidigt test. 
    Förra gången var jag lugn och väntade en vecka efter BIM men nu frågade min man om när jag kan göra test, han är nyfiken om vi har lyckats 🙂 
    spännande och tack för svaret! 

• Anonym (Eken)
    Bunny s skrev 2024-06-02 10:05:47 följande:
    Vad charmigt att det är han som är sugen på att testa 😊
    Haha coolt av dig, att testa först efter bim! 

Jag är lite sådär också att det inte bara handlar om otålighet utan att jag vill ha lite koll på om det tagit sig och om jag får en kemisk graviditet. Du vet när man ser positivt test före bim så kommer mensen ändå vid bim eller någon dag sent. 
    Då vet jag att det klaffat liksom. Lite kontrollfreak 😅

Berätta sen när du testat 😊😊

Förstår hur du tänkte, kan vara bra att veta om det verkligen hade funkat. Bra ide.
    Självklart jag vill alltid veta om det har gått och tycker jobbigt att vänta länge tills BIM 😀
    men samt vill jag inte bli besviken och kännas mig stressad. Hade känt så förut längesedan innan första barnet och ?slösade? graviditet testar. Därför tar jag det lugnt och se hur det blir. 
    Kanske testar jag på tisdag och på torsdag är det BIM.
    Lovar att berätta när jag får tydligt svar 😊

• Anonym (Eken)
    Sand13 skrev 2024-06-02 20:11:30 följande:
    Väntar med spänning på er som är närmast BIM. Oerhört spännande att följas åt. :) Första personen har väl redan plussat? (Är med i flera grupper nu så minns ej riktigt var det var) :)
    Håller med! Jag har följt Maj tråden och blev imponerad över så många lyckades 😍 blev ganska motiverad själv.

tyvärr känner jag mig inte alls gravid, mer symptom att det är mens på g 🙁 ja vi får se. 
  • Anonym (Eken)
    camomill skrev 2024-06-02 22:09:27 följande:

Jag är först på listan och jag plussade igår 😁

Jag väntar med spänning hur det går för er andra och hoppas att vi ses i gruppen för BF februari 2025 🥰

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.

Fantastiskt 😍🥳
    Grattis !!! Nästa är väl min tur att svara resultat 😬
  • Anonym (Eken)

Testade imorse, tydligt svar = negativt 🙁
    inte förvånad, känns tydligt att mens är på gång. Så bara att inväntar mens på torsdag eller till helg sen kör jag igen 🙂

• Anonym (Eken)
    Sand13 skrev 2024-06-04 09:38:47 följande:
    Så tråkigt :( Hur många försök har ni gjort?
    Nej  det var första försöket, så vi är inte jätte besvikna och säg vi försöker igen nästa gång.
    vi hade då  mina föräldrar på besöket med övernattning hos oss under ägglossning tiden 🙈 
    Nästa gång ska vi se till att vara själva. Innan första barnet försökte vi fem gånger tills det plussade. 
  • Anonym (Eken)
    Loktok skrev 2024-06-04 10:42:51 följande:
    Är i samma sits! Fortfarande för tidigt att testa för mig även med Testa tidigt men kunde inte hålla mig borta imorse. Visade negativt och min temp dippar så jag är också förberedd på mens 😔

Jag tar dock ändå med mig att jag tillslut fick bekräftad ÄL av NC och fick så tydliga symptom på ÄL. Min cykel har varit väldigt lång och nu känns det verkligen som att min kropp tidigare försökte ägglossa men inte lyckades. Så jag börjar iaf lära känna min kropp!😊 Det är en liten tröst iaf

Trist 😔 men du testade kanske lite för tidigt? Testa igen om några dagar. 

annars tar vi nästa månad 🤞

• Anonym (Eken)

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket.

Får hoppa in igen i juni-månad när jag fick mens en dag tidigare så blir BIM sista juni 🙂

Håller tummarna för er och ledsen de som testade negativt men vi ger inte upp!
  • Anonym (Eken)

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.

Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 

Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall. Fick mens 16/6. 

Pez 17/6 andra barnet andra försöket. - plussat

Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 

snowplay970 19/6 tredje barnet (med ny partner), andra försöket

Anonym (UWU) andra barnet 4e försöket

Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.

PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket

Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. 

Snorkfrökenhär, 26/6, tredje barnet, andra försöket. 

Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.

LillaSam, 26/6. andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)

Signatur, 27/6, första barnet, 9:e försöket

Anonym Längtar, 28/6, andra barnet, 8e försöket

Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket

Amaaandaaa00 30/6 första barnet 1 försöket

Mammaatillen, 30/6 andra barnet, 7e försöket

LokaHallon88, 30/6, 25:e försöket.

• Anonym (Eken)
    Whatev skrev 2024-06-25 06:17:20 följande:

Digitalt test imorse och ja? ❤️

Jaa Grattis 😍 underbart 
    tredje försöket? När var BIM? Något tidig symtom?
  • Anonym (Eken)
    Whatev skrev 2024-06-25 13:17:41 följande:

Tack alla för era grattis! ❤️

Ja 3:e försöket, bim var idag.  

Fick svagt rosa flytningar 6 dagar efter äl, då kände jag att det måste ha varit en nidis. 
    9 dagar efter äl plussade jag.
    Senaste dagarna har jag känt mig lite ansträngd i magen och har illamående som kommer och går. 

Vi hade sex 2 & 1 dagar innan ÄL, varpå den sista kändes ordentligt i äggstockarna. Sen hjälpte det säkert att jag är ordentligt bostad med d-vitamin efter en veckas solsemester

Ja D-vitamin! Den ska jag satsa på nästa gång om jag inte lyckas bli gravid BIM-5 nu.
    Har inte känt mycket nu förutom lite molnvärk.
    Jätte grattis igen och hoppas det går bra sen ❤️
Svar på tråden BIM juni 2024