• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Lugnoro

Mitt ägglossningstest var positivt idag, så jag har bim tidigare än vad jag trott. 

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket.
  • Pez
    PrettyMoon skrev 2024-06-11 19:28:11 följande:

Hej!

Går också med här, då jag och sambon vill ha ett syskon till sonen och precis har börjat ligga oskyddat igen.

Jag har en ganska oregelbunden cykel, 30-42 dagar typ, men tror att BIM är 21/6. Kan inte köra med ÄL-tester för blir helt knäpp i huvudet av allt testande, haha, så vi kör bara på. Med sonen tog det över ett år, så vi får se...

Självklart har jag börjat känna massa synptom som jag inbillar mig är annorlunda mot hur det känns inför mens, har t.ex. ihållande molvärk både fram och bak, på både höger och vänster sida. Sen är jag extra svullen och tycker att brösten också är större än de brukar bli. Det känns liksom för tidigt för att vara inför mens, dessutom.

Tyvärr har jag inte så bra koll på vad jag hade för symptom med sonen, för vi skulle pausa under sommaren (efter över ett års försök som sagt) och självklart blev jag gravid då när jag inte loggade. Fick missfall i ca v. 7 och loggade inte ett skit efter det för jag tappade allt hopp, men! Blev gravid med sonen redan cykeln efter 🥰 så ja, har alltså ingen koll på tidiga symptom. Vad har ni som varit gravida förut känt för tidiga symptom?

Och stooort grattis till alla som redan plussat! ❤️

Välkommen! Spännande med syskonförsök, hur gammal är sonen? Jag har en 1,5åring och vi försöker också nu. Detta blir första riktiga då vi inte prickade rätt förra cykeln. Jag är på ÄL+8. Tempar och äl stickor för första gången.

När jag var gravid förra gången hade jag ömma bröstvårtor, mensvärk, småblödningar med klarrött blod och ryggvärk innan BIM. Ca en vecka innan, det kändes verkligen som jag skulle få mens när som helst. Däremot har jag aldrig ömma bröstvårtor annars innan mens så det var enda som stack ut. Efter BIM kom illamåendet.

Nu håller jag på känner efter massor såklart... Har lite lätt mensvärk (hade samma förra cykeln så litar inte på det) och så är jag öm i ljumskarna och när jag hostade när jag låg i sängen så drog det i "ligamenten" på sidorna av magen. Har inte haft det sen jag var gravid förra gången. Har inte testat, siktar på att göra det ÄL+12 dvs på lördag. Hoppas 🍀
  • Pez
    Anonym (Iv) skrev 2024-06-11 19:50:54 följande:

Hej :)
    Hoppar också in i tråden, första gången jag skriver här.
    Jag och sambon försöker få vårt första barn.
    Har BIM nu på fredag men hittills bara fått - på testen.
    Har testat med Clearblue Ultra tidigt på BIM -6,-4 och -3(äl +10 och äl+13)
    Någon mer som har testat med ultra-tidiga test, är de tillförlitliga. När det står 99% så känns det inte som det kommer bli ett plus senare.

Grattis till er som plussat!!!

Välkommen! Jag har tyvärr ingen erfarenhet, förstår att det känns segt, kanske någon annan som har provat dem? De måste vara nya, eller?för jag minns inte att jag skulle ha sett dem förut för några år sen senast grav test var aktuella för mig 🤷☺️
  • Cattis321
    Anonym (Iv) skrev 2024-06-11 19:50:54 följande:

Hej :)
    Hoppar också in i tråden, första gången jag skriver här.
    Jag och sambon försöker få vårt första barn.
    Har BIM nu på fredag men hittills bara fått - på testen.
    Har testat med Clearblue Ultra tidigt på BIM -6,-4 och -3(äl +10 och äl+13)
    Någon mer som har testat med ultra-tidiga test, är de tillförlitliga. När det står 99% så känns det inte som det kommer bli ett plus senare.

Grattis till er som plussat!!!

Jag kommer också använda supertidiga graviditetstest, har inte tålamod att vänta till bim. Om man får negativt på bim -3 hade jag tolkat det som icke gravid. Speciellt med clearblue.. Meen kan ju vara så hade du fick ägglossning senare än du trott!
  • Juliaaaaaaaaa
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-11 05:46:10 följande:

Bim igår, negativt test imorse igen. Kan vara progesteron-vagitorierna som skjuter upp mensen, annars plussar jag sent. Jag hoppas på det sista, även om jag inte har mycket hopp kvar. 

Testdag från kliniken nu på lördag den 15/6.

Jag håller verkligen tummarna för det sista!<3 jag har också progesteron-vagitorer, ska man testa efter BIM då? Är det ert första försök med IVF? 
  • Juliaaaaaaaaa

Jag har BIM på fredag-söndag (jag tror söndag men NC tror fredag). Jag har supermycket symptom: supertrött, kissnödig hela tiden, molvärk, vaknar tidigt och något med hjärtat/andningen (som jag gjorde när jag var gravid och fick missfall). Tyvärr tror jag att det är pga progesteron-vagitorier som jag har börjat med denna cykeln och som tydligen ska ge exakt samma symptom. Känns lite jobbigt för jag får verkligen upp förhoppningarna när det känns som om jag är gravid, även fast det inte alls behöver vara så. Jag ska ta supertidigt clearblue-test på torsdag tänkte jag så det blir spännande! 

Hoppas att det går bra för alla och kul med lite plus i tråden!😍❤️

• PrettyMoon
    Pez skrev 2024-06-11 20:09:33 följande:
    Välkommen! Spännande med syskonförsök, hur gammal är sonen? Jag har en 1,5åring och vi försöker också nu. Detta blir första riktiga då vi inte prickade rätt förra cykeln. Jag är på ÄL+8. Tempar och äl stickor för första gången.

När jag var gravid förra gången hade jag ömma bröstvårtor, mensvärk, småblödningar med klarrött blod och ryggvärk innan BIM. Ca en vecka innan, det kändes verkligen som jag skulle få mens när som helst. Däremot har jag aldrig ömma bröstvårtor annars innan mens så det var enda som stack ut. Efter BIM kom illamåendet.

Nu håller jag på känner efter massor såklart... Har lite lätt mensvärk (hade samma förra cykeln så litar inte på det) och så är jag öm i ljumskarna och när jag hostade när jag låg i sängen så drog det i "ligamenten" på sidorna av magen. Har inte haft det sen jag var gravid förra gången. Har inte testat, siktar på att göra det ÄL+12 dvs på lördag. Hoppas 🍀
    Åh vad kul, då har vi ganska lika för sonen blev precis 2 ☺️ hur gammal är du? Jag är 33.

Det fär med att det känns som att mensen ska komma när som helst kan jag verkligen relatera till! Det känns som att jag ska spricka snart för känner mig så svullen i både mage och bröst. Nu på kvällen har det börjat hugga till i livmodern på ett sätt som jag absolut inte är van vid. Plus extreeem trötthet. Men jag vet ju av erfarenhet att jag börjar märka fler symptom när jag känner efter....

Åh vad spännande att det snart är dags för dig att testa! Håller verkligen tummarna 🌺 vad använder du för test?
  • PrettyTiedUp
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-11 22:26:47 följande:
    Jag håller verkligen tummarna för det sista!<3 jag har också progesteron-vagitorer, ska man testa efter BIM då? Är det ert första försök med IVF? 
    Nej man kan nog testa när man vill när man tar progesteron-vagitorier :). Ja det är vårat första IVF-försök, blev tyvärr inget till frysen denna omgång så nu i augusti går vi över till omgång 2, om det inte tagit sig denna gång, vilket jag inte tror. 
  • PrettyMoon
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-11 22:34:53 följande:

Jag har BIM på fredag-söndag (jag tror söndag men NC tror fredag). Jag har supermycket symptom: supertrött, kissnödig hela tiden, molvärk, vaknar tidigt och något med hjärtat/andningen (som jag gjorde när jag var gravid och fick missfall). Tyvärr tror jag att det är pga progesteron-vagitorier som jag har börjat med denna cykeln och som tydligen ska ge exakt samma symptom. Känns lite jobbigt för jag får verkligen upp förhoppningarna när det känns som om jag är gravid, även fast det inte alls behöver vara så. Jag ska ta supertidigt clearblue-test på torsdag tänkte jag så det blir spännande! 

Hoppas att det går bra för alla och kul med lite plus i tråden!😍❤️

Åh vad jobbigt att det blir så lika symptom, jag hade också fått upp hoppet då. Håller verkligen tummarna för ett positivt test på torsdag! 🌺
  • Pez
    PrettyMoon skrev 2024-06-11 22:37:56 följande:
    Åh vad kul, då har vi ganska lika för sonen blev precis 2 ☺️ hur gammal är du? Jag är 33.

Det fär med att det känns som att mensen ska komma när som helst kan jag verkligen relatera till! Det känns som att jag ska spricka snart för känner mig så svullen i både mage och bröst. Nu på kvällen har det börjat hugga till i livmodern på ett sätt som jag absolut inte är van vid. Plus extreeem trötthet. Men jag vet ju av erfarenhet att jag börjar märka fler symptom när jag känner efter....

Åh vad spännande att det snart är dags för dig att testa! Håller verkligen tummarna 🌺 vad använder du för test?
    Där ser man! Jag är 35år ☺️ ja trötthet tror jag kom efter BIM förra grav men ja jag har nog också haft riktiga dippar senaste dagarna. Jag brukar inte vara trött på dagen på jobbet, till och med att mina kollegor kommenterar att jag ser trött ut 🤷 men... Jag har även sovit dåligt för jag vaknar hela tiden på nätterna nu och vaknar tidigt på morgonen. Kanske också ett tecken? Hahaha allt kan vara tecken! 😂 Man blir ju knäpp!

Jag har vanliga rfsu och rfsu testa tidigt hemma ⭐
Svar på tråden BIM juni 2024